24 ianuarie 2008

Festival carnati banateni


Festival al degustării de cârnaţi bănăţeni, la Timişoara anuntat de Amos News

A 36-a ediţie a "Festivalului degustării cârnaţilor bănăţeni" va avea loc mâine, la Timişoara, transmite corespondentul AMOS News.

Zeci de specialişti în arta preparării cârnaţilor se vor întâlni mâine, la prânz, la Casa Adam Muller Guttenbrun din Timişoara, pentru a se întrece la un concurs de preparare a cârnaţilor, Worschtkoschtprob. Produsele vor fi expuse în zeci de farfurii, iar membrii juriului va trebui să îi “verifice” şi să dea note pentru culoare, gust, miros.

Evenimentul este organizat de cotidianul de limbă germană din Timişoara, “Banater Zeitung”. Prima ediţie a evenimentului a avut loc în 1972, tradiţia fiind începută de etnicii şvabi. Ineditul concurs a fost întrerupt pe perioada comunismului, dar a fost reluat în 1993. În acest an, premiile pentru câştigători vor fi şi ele inedite: consulaţii la stomatolog.

*
* *

Pacat ca nu am cum sa ajung, dar poate amicii mei de acolo...
Sau poate ajung la noul meu amic de la Salonta, cunoscut via SeoPedia? :) Salam, salam si iar carnati :)

Ca tot discutam cu altcineva pe mess despre varsta mea, bag sama ca m-am nascut in "anul carnatului".

De aici poate si pasiunea mea pentru gratare :)

In continuare, the making of:

evolution-37-movie

Incepem:


gratare-1-carnati

In imagini, un gratar aricit de la Orsova, improvizat pe fuga pentru micul dejun.

evolution-18-movie

Gratarul reactioneaza la foc (de obicei)


carnati la gratar
gratare si carnati

Sa ne fie de bine si mai asteptam invitatii.

6 comentarii:

Margutza spunea...

da:0 numai ca la Casa Adam Muller Guttenbrun nu cred ca intra oricine. si apoi pt. o consultatie stomatologica:P chiar nu merita. si nici nu am nevoie de asemenea consultatii. thank's god.

sorin frumuseanu spunea...

Sincer nu prea stiu cine e casa Adam & Co, dar noi, in banat, facem carnatii dupa aceleasi vechi retete. Doar ca nu au un nume/brand. Dar m-ar fi tentat sa vad cat de mult difera.
Consultatia: decat nimic... tot e ceva. Oricum, medicul meu stomatolog e de origine nemţeasca... (sărumana antonela schverin).

Margutza spunea...

antoanela????????????????????/ cine e? sunt curioasa.
na, asa sunt babele.:))

sorin frumuseanu spunea...

pacat ca nu are site sa-i fac reclama :)
Deci Antonela, alias Anto, fosta Kohut-Gala (parca), nascuta cu 2 ani inainte de anul carnatului, este... ceva de vis, greu de comparat.
Practic reprezinta visul oricarui potential pacient cu prfunde necesitati stomatologice "speriat de bombe". (am ajuns la ea dupa 2X de ani din cauza fricii de dentist).
Cu mult calm si rabdare fata asta a facut minuni, motiv pentru care la modul cel mai serios recomand "turismul stomatologic la Orsova Mehedinti". (adio Bulgaria).
De la ea am invatat ce inseamna anestezicul Septanest si acele atraumatice (in prezent foloseste ceva mai modern) si lucreaza impreuna cu o admirabila tehniciana dentara de origine ardeleneasca (de la care am invatat foarte multe despre actuala zona), mutata in zona Orsova.
In concluzie, Anto e o nemtoaica stomatolog de vis.

andreea spunea...

felicitari pentru 'achizitia' de origine nemteasca Anto. parca auzii ca tot ce e nemtesc e si bun :D, dar mai ales complicat... de ex. sus-numitul "Worschtkoschtprob" pe care n-am curaj nici macar sa incerc sa-l pronunt. asadar imi exprim inca o data admiratia pentru cei care poate nemteste.
by the way... as fi propus drept premiu la preafericitul eveniment din TM o consultatie la nutritionist, ca doar nu-si rupe nimeni dintii in carnati. vai mama lor de bila si pancreas :))

sorin frumuseanu spunea...

Tks, doar ca anto e "luata" :)
Cu premiile... fiecare ce poate sa ofere, premiu sa fie. Calul de dar...
Io tot am auzit de probleme cu bila si pancreas dar pana acum... vad ca doar altii se vaita. Motiv pentru care recomand patrunjelul, usturoiul crud, legumele cat mai putin fierte si mai nou... varza murata :) Mai ales, nici o masa fara ceapa prajita.
Evident si un tratament periodic preventiv cu carnati afumati, mici gratare, crem-pita (cremes) si savarine.