27 noiembrie 2009

Sa vorbim despre afacerile online?

O inteleapta vorba din batrani: "Te-ai nascut in pielea goala. Ce-ai pe tine ai castigat".




Cu regret sloganul Online Business Forum nu imi apartine, dar il gasesc foarte inspirat: hai s@ vorbim despre @f@ceri online!.

Simplu si eficient, evenimentul si-a propus ca scop "sa vorbim". Doar atat.

Ce au invatat participantii, e castigul lor personal.

Cu alte cuvinte mi-a placut in draci, motiv pentru care de cateva zile lucrez sa imi fac firma/pfa, fiind deja intr-o faza destul de avansata.

Deci super fain la obf.ro mures: mureseni de-ai mei din medii destul de diferite: cu afaceri online, fara afaceri online si investitori interesati de acest mediu, alaturi de vorbitori.

Toti am avut "cel putin" de invatat.

In cazul meu efectul e clar: imi fac firma de servicii seo :)

De vot

Ca sa nu uit cu cine votai.
Logic si firesc, era sa votez cu cineva care a facut ceva sau avea capacitatea sa demonstreze ca a facut ceva care sa ma determine sa pun stampila, asta insemnand "da, sunt de acord sa platesc omul respectiv ca sa ma conduca".

Fiind vorba de partide si oameni cu traditite, se pare ca nimeni nu mi-a demonstrat ca a facut ceva pentru mine sau ca poate face in timp util. Atunci de ce sa-i platesc voluntar?

Cine analizeaza mai atent, inclusiv pe actualul blog, de 20 de ani o tinem numai in crize. Pe vechiul blog 360 yahoo, parca avusesem tag "criza", cu mult timp inainte sa apara si criza financiara. Normal, intrebarea fireasca: daca nu sunt capabili sa conduca o tara si o tin doar in crize, la ce puii mei il mai impuscara pe presedintele Nicolae Ceausescu?

Alt aspect, un fel de programare subliminala. Nice try.

In mod normal trebuia sa "mergem la vot". Dar de aici s-a migrat spre "mergem la alegeri". Un drac. Nu ma uit acu in DEX, dar termenii sunt total diferiti.

Pe concret, in seara cu alegerile am fost la noul club Jackson din Tg Mures, deschis din 20 noiembrie 2009 unde la cafia am avut posibilitatea sa aleg intre zahar brun si zahar normal. Asta da, am ales. La presedinte, nu puteam sa aleg, maxim sa propun, respectiv sa votez.

Alt aspect, legat de cui s-a adresat campania.
Cu siguranta ca nu mie.
Nu pricepui de unde si pana unde mai multe poze si afise cu persoana candidata la postul de presedinte de stat ar trebui sa te determine sa pui stampila pe el. Sa fii indexat google maps panourile si tot nu vedeam decat o poza sau un simbol.

Tot de zona asta, cu tot hau-haul gen "tebuie sa votezi", "hai la vot" nici o institutie de stat, neguvernamentala sau partid oarecare nu s-a gandit sa ajute omul atunci cand cauta "unde votez?". Inainte sa plec la Online Business Forum, chiar am cautat "unde votez?" in speranta ca voi gasi o locatie apropiata pe traseu, lucru mentionat chiar de vinerea trecuta in recomandarile saptamanale.

Email spam electoral: zero.
La tone de spam pe care le primim, cred ca as fi dorit sa primesc un email de la un partid/candidat care sa-mi spuna cine e, ce a facut si cum ma va reprezenta. Si totusi, pe partea asta un mare zero. De ce? Banuiesc ca nu au vrut sa fie intrebati "da' pana acu ce facusi pt mine?".
Deci comunicare zero, lucru care imi aminteste de ceva gen "esti oaie, deci votezi".

Iote ca nu ma simti destul de oaie. In concluzie, sa vedem cum ma convinge PSD ca a facut sau va face ceva pt mine.

Don Basescu pica din start: O persoana publica, platita din bani publici, sub nici o forma nu are voie sa se adreseze cu "tiganca imputita". Ai nervi tata, stai acasa, lasa pe altii mai buni. Culmea e ca si UE, EU au acceptat in "poza de grup" un presendinte de stat cu un astfel de comportament.

Adica... si ei tot la fel? ;)

Etichetarea pneurilor din noiembrie 2012

Ocazie cu care inaugurez tag "amintiri din viitor".

Prins cu alte lucruri, inclusiv cautarea de cauciucuri de iarna la pachet cu zona unde temperatura e stabila (sub 10 grade, recomandat pt montarea anvelopelor de iarna), nu am timp sa citesc tot articolul Etichetarea pneurilor vine în sprijinul consumatorilor de la Amos News:

Începând din noiembrie 2012, toate pneurile noi de maşini care se vor vinde  în Europa vor fi clasificate şi etichetate după următoarele criterii: eficienţa din punct de vedere al consumului de combustibil, gradul de aderenţă la terenul umed şi silenţiozitatea acestora. Etichetarea este similară cu cea pentru electrocasnice precum frigiderele, iar cumpărătorii vor putea compara caracteristicele pneurilor înainte de achiziţionarea acestora.

Parlamentul a adoptat miercuri propunerea de regulament, după ce deputaţii şi preşedinţia Consiliului au negociat deja un acord la începutul lunii octombrie. Raportorul PE Ivo Belet (PPE, Belgia) a apreciat avantajele acestei legislaţii, declarând că "noul sistem de etichetare este o măsură simplă cu avantaje clare atât pentru mediu, cât şi pentru consumatori." Costurile pentru producători ar trebui să fie minime, a mai adăugat acesta.

Eficienţa consumului de combustibil şi aderenţa la terenul umed. Similar cu etichetarea electrocasnicelor, etichetarea pneurilor se va baza pe coeficientul de rezistenţă, cu scara de la „A” (verde, performanţă bună) la „G” (roşu). În afară de menţionarea eficienţei consumului de combustibil, etichetarea va oferi informaţii despre performanţa pneurilor la teren umed şi despre zgomotul exterior de rulare în decibeli.

Începând cu noiembrie 2012, furnizorii de pneuri C1, C2, şi C3 (pentru autoturisme,  autovehicule utilitare uşoare şi autovehicule grele pentru transport de mărfuri) trebuie să indice clasa de eficienţă a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de rulare şi valoarea măsurată a acestuia precum şi, dacă este cazul, clasa de aderenţă pe teren umed în materialele tehnice promoţionale, inclusiv pe paginile de internet ale acestora. Această cerinţă nu se aplică pneurilor reşapate, pneurilor profesionale de teren pneurilor proiectate să fie montate numai la vehicule destinate exclusiv curselor.

Toate pneurile C1 şi C2 produse după 1 iulie 2012 trebuie să deţină un autocolant sau o etichetă  atunci când acestea sunt furnizate magazinelor sau unui service auto.

Spre deosebire de frigidere, pneurile, de obicei, nu sunt expuse în magazine. Din acest motiv, comercianţii vor fi obligaţi să arate cumpărătorilor etichetarea înainte de achiziţionarea pneurilor şi aceasta să apară pe factură sau ca anexă la factură.

Pneuri mai silenţioase. În vederea promovării pneurilor silenţioase, Parlamentul a negociat reproiectarea pictogramei privind valoarea măsurată a zgomotului exterior de rulare, care va fi ilustrat de către un număr crescător de unde emise dintr-un difuzor. De exemplu, pneurile silenţioase pentru autoturisme, care produc un zgomot mai redus de 68 decibeli, vor fi etichetate cu o undă neagră şi două albe.

Stimulente pentru economisirea de combustibil. Măsuri de stimulare în vederea promovării pneurilor performante vor fi decise la nivel naţional. În principiu, statele membre vor putea oferi stimulente doar pentru pneurile etichetate cu cel puţin clasa "C" în ceea ce priveşte atât eficienţa consumului de combustibil, cât şi aderenţa pe teren umed.

Având în vedere că aproximativ 25 % din emisiile totale de CO2 provin din transportul rutier, reducerea intensităţii energetice şi a emisiilor de dioxid de carbon provenind de la vehicule reprezintă o provocare majoră pentru UE.

Pneurile determină între 20 şi 30 % din consumul total de combustibil al vehiculelor şi o mai mare durabilitate a pneurilor ar trebui, aşadar, considerată ca făcând parte din abordarea integrată privind reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor provenite din transportul rutier.

Sursă: Biroul Parlamentului European in Romania

17 noiembrie 2009

De unde apare umezeala in cladire?

Pagina superfaina de unde putem afla mai multe despre termopane si nu numai.

Ca tot ne miram de unde (mai) vine umezeala in casa.


Sunt multe surse de unde poate să apară umezeala în interiorul unei locuinţe.

În unele cazuri activităţile zilnice ale unei familii pot  produce cantităţi imense de vapori de apă: o familie de 5 persoane elimină în aer arpoximativ 10 kg în fiecare zi (fără să luăm în calcul căldura).

    * - respiraţia (în somn) 0.3 kg;
    * - respiraţia (treaz) 0.85kg;
    * - gătit 3kg;
    * - spalare 1kg;
    * - spalarea şi uscarea hainelor 5.5 kg;


Umezeala poate să apară în aerul interior şi din structura unei clădiri; prin pardoseală, ziduri sau tavan.

În plus, oamenii şi plantele elimină în mod natural vapori de apă, acesta fiind încă un mod în care vapori de apă pot apărea în casă. Într-un final vaporii mai pot apărea din beciuri, fisuri în zid. Vapori dizolvaţi în masa aerului se miscă din casă spre afară şi din afară spre interiorul casei în două moduri: difuzie şi scăpări ale aerului.

De retinut.

Cofee breack: voteaza.org

Ca de obicei, ma uit la Despre Site si aici vad:

Campania online "Mergi la vot !" a reunit, pentru prima dată, zeci de site-uri ale diasporei române, cu ocazia alegerilor din 2004.
[...]
Scopul campaniei este acelaşi: de a te determina să mergi la vot. Nu îţi spune nimeni cum să votezi. Cel mai important lucru este să mergi să votezi. Site-urile ce derulează această campanie te vor informa unde poţi vota în ţara în care locuieşti.


Acum stau si ma gandesc. Cat de incitat de actiuni poate fi un roman? De verificat daca exista si cumpara.org, viziteaza.org, veziBanner.org ;)

Pe concret, "hai la vot" ca sa ce? Adica sa votezi cu cine?

Bine ca nu indeamna hai la magazin ca sa cumperi, chiar daca nu ai ce.
Cam asa sta treaba, in analogie cu un magazin. Nu iti spune ce sa cumperi, doar sa cumperi. Mergi la magazin (prins de febra campaniei) si acolo vezi, dupa n ore ca nu ai ce sa cumperi. Evident, poate fi bar, cafenea sau zona turistica.
Dar mergi ca sa ... votezi, in cazul de fata. Ca nu ai cu cine, e partea 2.

Pan' la urma asta e marea problema, mostenita de la I L Caragiale, cetateanul turmentat: Eu cu cine votez?

Mai am undeva prin blog o analogie cu o problema de sanatate, de gen "Te doare capu":
Doare cap faza 1: iei paracetamol - nu trece.
Doare cap faza 2: iei piramidon dupa 4 ani - nu trece.
Doare cap faza 3: dupa 8 ani te intorci la paracetamol - nu trece
Doare cap faza 4: dupa 16 ani te intorci la faza 2, piramidon - nu trece.

Si fazele se repeta, pt ca romanu nu se gandeste sa incerce si algocalmin, in cazul de atunci, ca si acum Corneliu Vadim Tudor. Nu mi-s fan Vadim, desi omu e sociolog si pare sa aiba scoala. Dar cand vezi ca un tratament nu are efect, dupa 4-8-16-20 de ani nu inteleg de ce nu s-ar incerca si alta medicatie.

Aseara simplificasem analogia pe model electronic, cu un electronist vechi:
Ai 3 fire, la o schema complicata:
- incerci fir 1 - nu merge
- incerci fir 2 - nu merge
- pui argint pe fir 1, ca poate nu face contact - nu merge
- pui chimicale si cureti mai bine fir 2 - tot nu merge.

Dar daca 20 de ani instalatia aia nu a mers, my yellow friend, e o chestie de bun simt sa incerci si al treilea fir :)

Egalitate sanse femei si barbati

Se pare ca avem o agentie in acest sens, numita ANES, Agenţia Naţională pentru Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi.

Super fain, de citit si de vazut daca se ocupa atat de sansele pentru barbati in aceeasi masura in care se ocupa si de femei.

Din statut/despre agentie ANES:

Agenţia Naţională pentru Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi (ANES) are ca scop principal introducerea principiului egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în toate domeniile societăţii româneşti, prin elaborarea şi implementarea de politici şi programe axate pe problemele diverselor categorii de femei din România.

Această instituţie este o expresie naţională a eforturilor şi a dinamismului ce au caracterizat mişcările sociale ale femeilor atât din România cât şi din alte state membre ale Uniunii Europene, în lupta spre emanicipare şi progres individual şi social. De acelaşi dinamism putem vorbi şi în cazul internetului de care putem să ne bucurăm prin multiplele sale căi de comunicare pentru crearea de strânse legături între noi.

Am elaborat această pagină web ca un spaţiu cu un puternic caracter practic, ca punct de referinţă pentru o bună cunoaştere a progreselor înregistrate de femeile din România, precum şi ca mijloc de dinamizare a femeilor şi a organizaţiilor lor, şi a tuturor actorilor implicaţi în promovarea şi respectarea principiului egalităţii de gen.

Veţi putea găsi informaţii referitoare la ANES, la ariile de intervenţie din domeniul egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi, la resursele şi serviciile pe care le punem la dispoziţia tuturor, femei şi bărbaţi, pe lângă concepte, date statistice, analize calitative şi link-uri de interes.

Succes