19 noiembrie 2007

Dumnezeu e prea bun | Analiza

Zi de facturi, plimbareala prin oras, idei de spalat masina (no time today, prea multe la coada) si ca de obicei... muzica, multa muzica.
De prin vara ascult un un CD cu colinde de Craciun, adunat de prin vechile revistele Unica sau Avantaje.
Melodia preferata, "Doar un Craciun cu tine" - Stefan Banica JR, al carui videoclip inca il mai caut (chiar, sa nu fi avut nimeni ideea sa o puna pe youtube? - mie imi place mult).
O amica se minunase ca ascult deja colinde, desi mai e ceva pana de sarbatori.
Intr-o replica a la Victor Ciutacu,

"...Sunt extraordinar de destept si ingrozitor de arogant. Am si motive: dincolo de faptul ca, indiferent de ce ma apuc, sunt cel mai bun, daca ma uit in spate nu vad altceva decat un mare hau.
Da, a scrie la mine pe blog e un privilegiu. Daca vreau, las mesajele injurioase la adresa mea, daca nu, nu. Asa e, sunt discretionar, chiar dictator. Da' sunt pe banii mei, fiindca - stimati anonimi ai Net-ului - aceasta este o proprietate privata. Proprietatea lu' Ciutacu, daca tineti la rigoare
..."

i-am replicat ca e masina mea si ascult ce vreau si cand vreau in ea, chiar daca imi functioneaza doar unul din difuzoare.
Ideea insa e alta:
Am remarcat intr-un cantec de craciun fraza "Dumnezeu e prea bun". Nu stiu cine, ce sau unde canta, vad ca pe google nu apare melodia.
Dar m-a contrariat aspectul:
Adica, iti moare mama, tata, ramai fara job, iti spanzura vecinii pisica si tot "Dumnezeu e prea bun" ?
Banuiesc ca nu sunt singurul in situatia asta, probabil ca altii au luat-o pe coaja chiar mai rau.
Si totusi... nimeni nu se ia de Dumnezeu

Am avut discutii pe teme de religie chiar cu preoti, apartinand mai multor culte religioase din Romania, care mereu merg pe ideea ca "asa a vrut Dumnezeu, ca a vrut sa ne incerce, ca totul are un scop" si alte aberatii.
Cea mai tare faza e cu "s-a bagat Satan" (sau alte denumiri, in functie de religie).
Nu am inteles faza, Dumnezeu o fi fost in weekend prelungit (ca din cancer nu se moare chiar in 2 zile) si apoi nu a avut timp sa repare?
Evident, toate se termina cu "trebuie sa ne supunem vointei lui". De ce? Doar si in religie exista concurenta.
Si asta intr-o discrepanta imensa cu modul de viata curent al romanilor:
- se sparge conducta de apa calda sau se opresc gazele intr-un cartier, urla stirile la TV;
- se oprese netul - suna repede la compania de cablu;
- cresc preturile la alimente, benzina si intretinere - alte sute de stiri;
- moare un roman prin Irak sau o actrita e fugarita prin Italia (ca e la moda) - iar plin de stiri.
Stai asa nene, aici nu se aplica "voia domnului"?
In asemnea situatii, de ce nu e citat "Dumnezeu cel prea bun" si gama de incercari la care ne supune in mod constant?
Chiar nu mi se pare corect ca pentru unele probleme, mai mult sau mai putin inevitabile, sa fie injurat politicianul, patronul, compania de gaze/electricitate/apa iar Dumnezeu sa nu fie citat niciodata la rau. Sa fie chiar asa de "prea bun"?
Unde, cum, cand?

Niciun comentariu: