11 februarie 2007

Branding made in Romania

Branding si rebranding.
Cine a zis ca romanii nu au imaginatie?
Sa tot vorbesti de Eminescu, Miorita... deja e perimat. Cartile se vand (cat se mai vand), examelele trec... Interesant e sa si scoti bani din asta, in alt fel.
Am gasit ceva interesant pe yahoo 360 la o amica:

Decât o statuie pe un soclu, mai bine un partener de dialog, chiar dacă prin intermediul unui bun de larg consum. ÃŽn felul ăsta, tinerii vor ajunge să-l... guste pe Eminescu la propriu, şi vor aprecia şi sensul figurat. Parfumul Eminescu mi se pare o variantă interesantă pentru tinerii cu pretenţii de intelighenţie. Campania de publicitate ar trebui să aibă în centru ideea de seducţie sofisticată, metafizică", spune Alexandru Răducanu. Următorul mit luat în vizor de LiterNet va fi "Mioriţa".
 

ÃŽn prima săptămână de concurs, care continuă pe site-ul www.liternet.ro, 28 de participanţi au pus la bătaie ideile lor:
* Prezervativul Eminescu;
* Ceai de tei – "savurează un ceai cu parfum de poezie";
* Cafea Eminescu - (cafea naţională, de ghindă măcinată); EmiNESScu - cafea instant;
* Frigiderul Eminescu – "nemuritor şi rece"; "Fără freon, protejează stratul de ozon şi întreg cosmosul cu plopii, teii, râul, ramul! Cu Eminescu, hrana, inclusiv cea spirituală, se conservă perfect!";
* Rachiu: "pentru o inspiraţie aromată şi fluidă";
* Pix/produse de birotică Eminescu: (kit special "pentru scriitori");
* Gel de păr; parfum (senzual şi melancolic);
* Tonic masculin Eminescu: "sub-brand Gerovital pentru sexul tare. şi pururi tânăr";
* Culegere de teste grilă pentru admiterea la facultate. Pe copertă: Dintre sute de catarge care lasă malurile, câte oare le vor sparge: a. Vânturile; b. Valurile;
* Ciorapii Eminescu - "Ciorapii Nepereche!"; sloganul sună bine şi în engleză: Eminesq Socks. The socks that never suck!   "

ziarul "Adevarul" 19 iulie 2006.
din punctul meu de vedere e o stupizenie totala! unii oameni chiar n-au ce face... :-??
Sursa: alisanda

citate

Cea mai mare descoperire a generatiei mele este ca fiinta umana isi poate schimba viata, schimbandu'si atitudinea" (William James)

7 februarie 2007

Act, don't react

Act, don't react din Xena: Warrior Princess
 
Inspirat de Nina Arad si serialul Xena, printesa razboinica.

Ca bine ziceam Nina, in comentariul la postul tau "Long story" si chiar ma bucur pentru postul tau.
But first... (Sursa: serial desene animate The Mask - serial pe care il consider ca o referinta pentru oamenii care au impresia ca au imaginatie).

Dar ma streseaza putin o idee, cei de la AdSmarty Web Director mi-au sters propunerea de inscriere la ei a acestui blog. Asa de prost sa fie blogul meu sau Smarty nu are categorie?

O sa le propun, pare un director de calitate (si eu as fi sters blogul meu, nothing personal), cu timp de inscriere in 2-3 zile (sau chiar mai repede: vad ca deja au acceptat Directoare Romanesti , Forum Comert electronic , E-commerce Romania , Comert electronic , Ski in Romania , Portal Stomatologie ).

Cu parere de rau sefe, Websites Brokerage in Romania - si Director Web nu am avut cum sa le inscriu pentru ca oamenii spuneau frumos, de la inceput: Nu acceptam site-uri aflate "in constructie". Nu acceptam site-uri care nu au continut in limba romana. Asa ca nu avea sens. Dar oricum, directorul e frumos si ma ajuta la "proiectul meu principal". 

Recomand acest director si amicilor de la Portal Romanesc pentru diaspora romana, pe al carui forum ma mai joc uneori . Eu nu am timp sa ma ocup de multumiri ca stimabila domana care a deschis topicul Ce este un forum? si inca nu pot face donatii ca pe Donatii pe Romanian-Portal.com, dar, in semn de apreciere, va pot recomanda. Ma treceti acum pe lista inaintea lui Bill Gates sau Donald Trump? Cum spuneam si pe Locuri de munca , o fapta buna pe zi .

Reformulez, ca intre timp am avut ocazia sa ajut pe cineva cu modificarea registrilor in Yahoo Multi Messenger
Very long story. (inca o fapta buna, uitasem si eu cum se fac modificarile in regedit. Pentru cei curiosi: yahoo messenger e la fel de stabil ca si inainte de modificari. Daca mai pica, e de la serverele lor.).

De obicei ma uit pe geam inainte sa ies din casa: daca ninge, ma imbrac mai gros. La fel si pe net. Daca nu seamana ceva cu ultima versiune vazuta, zic ca sunt obosit, bag o cafea mare si ma culc la loc decat sa fac greseli. Scuze, sunt din categoria 6 . Dar tu chiar ai modificat postul de ieri, dupa ce te-ai intors. Miauuu!! Crezusem ca sunt obosit si ca nu am vazut bine, dar si dupa 2 cafele suplimentare mi-am dat seama ca in mod cert, cu o zi in urma postul tau era mai scurt. Asa ca draga domnisoara, cu toata stima, poate platesc eu masa la restaurant chinezesc, dar tu sigur imi datorezi o cutie de cafea amigo. Crezusem ca eu sunt obosit, dar de fapt... am baut degeaba cafeaua.
Deci, extins:
2. Ai grija ce-ti doresti... Cum spunea tot amicul meu Nkong referior la un articol tradus al lui Adam Smith - "Avutia Natiunilor", ideea e in afara contextului

In primul rand trebuie sa le intelegi ca "nu le poti avea pe toate". Dupa o lunga experienta de viata, mi-am dat seama ca e perfect adevarat. Practic e ca un triunghi. Cineva, a/al carui nume/nick nu sunt autorizat sa-l public, a ajuns in paralel la aceeasi concluzie. E vb de un triunghi:
Cariera - Dragoste - familie/prieteni.
Niciodata nu vei avea maximul in toate. Depinde ce iti doresti. Ok, astazi ai o super cariera si un tip din categoria 6 (vezi blog Laura NY). Dar in cazul asta... de obicei apar probleme in celalalt colt. Si cand pierzi pe cineva drag, e firesc sa te intrebi: Merita? La fel, poti sa ai super-prieteni, o familie calduroasa unde sa te simti in siguranta dar la dragoste... pauza :) Sau preferi un lover de milioane, o familie cu parinti intelegatori si apoi... somaj? Eu chiar am trecut prin toate fazele, asa ca spui bine, ai grija ce-ti doresti. Care sa fie solutia? Ca in final asta ne intereseaza. In primul rand, zicea cineva destept, inainte sa incep blogul acesta, cu target pe Lucruri care merita sa fie retinute - Sa Nu Uiti Darie (SNUD - suna fain): Problema e insasi felul in care vezi problema. Banuiesc ca suntem destul de destepti ca sa rezolvam si asta (evit sa o numesc problema - primul pas) iar intuitia imi spune ca e vorba de simplificare.
Maslow, apoi Dale Carnegie, vorbeau de piramida necesitatilor. Actualizand insa la nivel de 2007, cu "Simplifica, simplifica, simplifica" , a lu' sefu' Claudiu: ce rost are sa ne complicam cu o piramida cand e suficient si un triunghi? Simple cuvinte? Nu as zice. Stai sa vezi ce zice Xena
3. "...fiindca "situatia" o cam
cerea..." Simti bine, dar daca nu te adaptezi, situatia va ajunge sa te schimbe ;)

Dar mereu avem de ales, nu? Multi au ras pe tema serialului Xena, printesa razboinica.
Spunea tanti acolo (intr-un film pt kinderi!!!): Act, don't react! O intepretare matura (sper) s-ar traduce, prin "Actioneaza inainte sa fi nevoit sa reactionezi".
Alegerea e a noastra, ne pregatim sa reactionam sau actionam pentru a nu fi obligati in final sa reactionam.
PS: daca spuneam ca am citat cine stie ce mare american, asa e ca suna altfel? :)) Hai ca mi-ai dat o idee pt blogul meu.
* * *
Am avut sansa sa citesc carti si articole bune: plecand de la modelele de afaceri prezentate in Revista Business Tech International (sper ca mai sunt membru cotizant acolo si mai beneficiez de reduceri)
si vechea revista "The Business Man", urmate apoi de regretata revista Pretul Succesului unde incepuse Bruno Medicina sa-si publice articolele in paralel cu Idei de afaceri, continuand cu cartile lui Dale Carnegie si ulterior cu autorii care afirmau "Adio Carnegie", in fiecare carte sau revista am descoperit idei remarcabile. Adevarat, multe erau semnate de "marele autor X".
Sper si poate ca intr-o zi cineva va publica intr-o alta forma "lectiile lui Nicolae Ceausescu".
Sunt convins ca daca s-ar juca cineva si ar republica "invataturile comuniste" dar cu un nume de autor strain, ar avea alta imagine. In final, ce se cerea pe timpul comunistilor?
"Invatati, invatati si iar invatati", "Invata, munceste si reuseste", "hai la munca-n Petrosani, nu cu ochii dupa bani".
Chiar asa de grav? Acelasi lucru se face in SUA de ani de zile, doar ca suna altfel "research", "hard working", "volunteer work". Trendy, nu?
Dar e acelasi lucru, recomandat si in prezent in brosurile pe care le mai primesc de la General Services Administration (GSA) in colaborare cu Small Business Administration (SBA) si alte agentii.

5 februarie 2007

Expresii noi

Da, tot din ciclul "Sa nu uiti Darie".
Cand credeam ca le stiu si eu aproape pe toate, descopar ca inca mai am de invatat 17500011 de cuvinte si expresii noi
De la o amica de pe hi5: sexohanie. Mi-am notat datele de identificare si la timpul cand imi voi face propria "my dream team" o voi avea in vedere. Daca nu o rectuteaza altii pana atunci.

Si o mica lectie de viata, tot pe profilul ei:

Nu te ineci fiinca cazi sub apa, ci pentru ca ramai acolo...

De gandit.

Cine zicea ca hi5 e o prostie?

Club Daewoo 2007

Imagini noi de la meetingurile Club Daewoo Tg Mures.
Club Daewoo
Bine ca ma stresez ca sa pun in valoare zambetul la care a lucrat cu atata arta si finete cel mai bun medic stomatolog pe care il cunosc si Romica... pune doar o poza pe forum.

2 februarie 2007

Cresterea continua a businessului

Din gama "Sa nu uiti Darie" cu dedicatie amicului meu Nkong, preluat de la Adi Stan , despre Cresterea Continua a businessului:

Tot ce pare sigur si complet la un moment dat se dovedeste pana la urma amagitor si trecator.
In aceste conditii se poate enunta o lege universala perena care sa indice firmelor calea cresterii continue ?
Ex-primarul New York-ului, Michael Bloomberg, si Bill Simon, fost secretar al Trezoreriei SUA, au raspuns DA in cursul unui interviu si au condus la creionarea unei ecuatii ce straluceste prin simplitate:




CC = C + A + M
adica,
CC = Cresterea Continua a Businessului


este ce se poate obtine prin efectul cumulat a trei preocupari obsedante ale managementului:





C = de Capturare a clientului
A = de Amplificare a relatiilor cu acesta si
M = de Mentinere a relatiilor PE VIATA.”





O scriu pe ecranul telefonului mobil, sa o vad de fiecare data cand ma suna un client si zic “lasa ca ii dau eu telefon mai incolo/da-l drq, sa-mi dea meil/ma prefac ca nu il aud/ii zic ca l-am uitat in masina”. O scriu mare pe ecran. CC=C+A+M. Cu rosu. Zilele urmatoare adaug aici o imagine cu noul meu ecran al telefonului mobil.