15 decembrie 2009

Instalare lanturi de zapada

Cum se instaleaza lanturile de zapada.

Video cu exemplu concret de instalare a lanturilor de zapada antiderapante pentru autoturisme pe roata montata, inclusiv cu deplasarea masinii pentru retensionare.



Dupa youtube am gasit la cautare montare lanturi de zapada doar un video cu un tip care monteaza lanturile doar pe o roata normala, nemontata pe masina.

Persona am inca anvelope de vara si nu am trecut la anvelope de iarna datorita diferentelor de temperatura, rularea cu cauciucuri de iarna fiind recomandata sub 10 grade celsius, ceea ce nu am prea avut inca pana in decembrie.

Din exemple in exemple am cautat ceva mai aproape de realitate, cu lanturi tip romb de care cred ca au marea majoritate dintre noi (cred ca lanturi romb sunt si ale mele).

Lanturile le am in cutia originala de 3 ani si inca nu le-am folosit. Nu stiu daca sunt cele mai bune sau cele mai rezistente sisteme antiderapante, dar decat deloc... am zis sa fie acolo in caz de nevoie. Cand voi da drumul la site-ul de piese auto, voi testa toate tipurile de sisteme antiderapante posibile si imposibile, acest lucru fiind posibil si acum pentru comerciantii interesati, inclusiv pentru anvelope de iarna.

Locuiesc pe un deal destul de maricel a carui panta va solicita orice tip de anvelopa "mult laudata". In plus, am permis de 11 ani si destui km la bord.

Din cate am testat, m-as mira sa existe anvelope mai bune ca Barum din Cehia.

Din prostie, nu mi-a trecut prin cap sa invat sa le montez pe timp frumos asa ca acum de nevoie am cautat video pe internet.

Din fericire am gasit unul relevant, care ca durata de montare pe roata de pe masina ia sub 5 minute, pe vreme uscata, fara zapada.

Daca mai punem si zapada, frigul, intunericul, stresul si alti factori, sa estimam un timp de max 20 de minute pentru novici, ceea ce e rezonabil vis a vis de timpul petrecut la un service auto in caz de derapare cu lovituri
ale caroseriei.

Pentru cei nemultumiti de videoclipul youtube, le propun sa mai caute dupa cuvintele Diamond Tire Chains Installation, Tire Chains Installation si sa ma anunte daca au gasit ceva.

Deci videoclip cu montare lanturi de zapada pe autoturisme:

4 comentarii:

Unknown spunea...

Excelenta initiativa. Am cautat prospectul de la lanturile pe care mi le-am luat anul trecut de mi-a iesit parul prin caciula... Bineinteles ca am uitat cum se instaleaza. Multumesc.

Sorin Frumuseanu spunea...

Tks de aprecieri.
Eu am gasit prospectul cand am trecut efectiv la instalarea lanturilor. Motiv: nu desfacusem inca ambalajul, nefiind nevoie de ele. Dar de nevoie... inveti repede.
Versiunea ultrarapida in caz de mare urgenta:
1. arunci lantul pe sub roata
2. prinzi capetele de la cablul de otel
3. agati tot ce se poate agata cu lant, cat mai pe diagonala.
Cand ai iesit din zapada... poti incerca ca la carte (prospect).

Romulus Cretu spunea...

Sorine, esti un geniu :) Ma duc sa fac un test de montare. Se pare ca voi avea nevoie de lanturi curand.

Anonim spunea...

bravo tata ! dupa prospect mori de frig