17 ianuarie 2007

oferte solutii comert electronic

Nu prea am inteles cum a primit nepotica mea o oferta de design magazine online si pagini de prezentare, mai ales ca i-am creat contul de email doar de 2 saptamani si de obicei "se da pe internet" sub stricta mea supraveghere.
M-a sunat azi si mi-a zis sa intru pe emailul ei ca i-a scris cineva care vrea sa-i faca un magazin online si o pagina de prezentare.



Am vazut si eu emailul:
"...Avantajul unei pagini web este acela ca puteti fi gasit de clientii dumneavoastra mult mai repede si din orice colt al lumii si puteti primi parerile si comenzile lor foarte rapid prin intermediul unui simplu formular de contact.
Magazin online

Scopul unui magazin online este vanzarea si promovarea produselor si serviciilor firmei. Un asemenea site nu trebuie neaparat sa aiba un flux de vizitatori sporit, ci sa poata convinge si impresiona placut vizitatorii, si sa ne lea posibilitatea acestora sa comande produsele dorite

Turism si voiaj

O agentie de turism isi atrage clientii, nu neaparat prin preturile atractive, dar si prin felul in care ii trateaza. De aceea este foarte important ca un site al unei agentii de turism sau voiaj sa fie foarte atractiv, si sa contina o varietate larga de imagini cu destinatiile pe care vizitatorii le pot alege. In final, pentru a transforma utilizatorul in client permanent al agentiei, acesta trebuie sa fie placut impresionat de aspectul site-ului si de modalitatea usoara de rezervare

Catalog produse

Majoritatea firmelor care comercializeaza game largi de produse sau servicii, se ocupa de vanzari en-gros si en-detail au nevoie de un catalog prin care sa-si faca reclama. Avantajele unei pagini web care sa expuna toate acestea, este ca ea poate fi foarte flexibila din punct de vedere al informatiei, astfel se pot publica rapid ofertele si pot fi actualizate la zi sau in timp real, si poate convinge clientul sa cumpere produsele sau serviciile prin intermediul unui simplu formular de contact sau comanda.

Site prezentare firma

O imagine profesionala este esentiala pentru afacerea dumneavoastra. Ea reprezinta calitate si stabilitate pentru clientii dumneavoastra, va asigura respectul concurentei si trimite un mesaj de incredere intregii lumi. Este foarte important ca pagina dumneavostra sa ofere informatii cu adevarat utile vizitatorilor, astfel devenind un instrument util clientilor si o sursa de venit pentru compania dumneavoastra.

Magazin virtual cu articole impartite numai pe categorii 250 E
Magazin virtual cu articole impartite pe categorii si subcategorii 350 E
(ambele variante contin si modul de administrare)
Realizare modul administrare pentru un criteriu 100 E
Realizare modul administrare pentru un newsletter 50 E
Website intr-o alta limba + 80%
Intro in flash (in functie de complexitate poate fi mai mult) 50-100 E
Banner dimensiune 200x50 pixeli 10 E
Banner dimensiune 468x60 pixeli 10 E
Banner alta dimensiune 15 E
CONTACT: ... "
Ce sa zic, interesanta initativa si ii urez persoanei respective mult succes, cu recomandarea de a selecta mai riguros cui trimite ofertele pe email.
Totusi, tinand cont de tipul afacerii online si a perspectivei de dezvoltare in viitor, inclusiv a sumelor investite, prefer sa folosesc pachetul de solutii comert electronic oferit de www.hermes.com.ro.
Din oferta lor:

Politica de preturi (preturile nu includ TVA)
Solutie Software Magazin Online:
Licenta - 1000 Euro / timp folosirea licentei
Inchiriere - 350 Euro / an
*ambele preturi includ hosting-ul
Design
Design magazin
+100 Euro
Design Newsletter +150 Euro
Pachete promotionale

+50 Euro
Modul import stocuri / furnizori + comanda

+50 Euro
Modul facturare automata

+50 Euro
Modul rewrite linkuri (SEO)
+100 Euro
Implementarea solutiei de plata cu cardul (DotCommerce)

(in interiorul magazinului)
+50 Euro
Inscriere in directoarele de linkuri din Romania

+50 Euro


Specificatii:
A. Modulul de utilizatori magazin online


Am plecat de la consideratia generala ca inscrierea intr-un magazin virtual trebuie sa fie cat mai usoara. In Hermes inregistrarea se face prin simpla completare a e-mailului si a unei parole.
B. Modulul de utilizatori firme magazin online

Dupa inregistrarea contului de catre utilizator el are posibilitatea sa se defineasca ca si persoana fizica sau juridica.
C. Modulul de comenzi magazin online


Modulul de comenzi este probabil primul care il veti accesa in activitatea zilnica. Aici este cuprins status-ul comenzilor (cele noi, cele in procesare, in livrare, livrate, intoarse etc.), cu datele aferente fiecarei comenzi (cand a fost lansata, cand a fost procesata, expediata) precum si adnotarilor operatorilor in procesul de manipulare a bunurilor. Datele colectate din modulul de comenzi se reflecta in modulul de statistici in valoarea medie a comenzilor, numar comenzi mediu pe zi, indicatori de performanta, etc.

D. Modul Producatori pentru magazin online.
Clasificarea produselor dupa producatori se rasfrange in mai multe directii ale magazinului virtual. In primul rand este vorba de uzabilitate si de posibilitatea cumparatorului de a gasi mai rapid produsul pe care il doreste sau de a compara produse de la un anumit brand in care are incredere.

E. Modulul Produse pentru magazin online

Pentru definirea produselor in magazin prima data trebuie sa se faca clasificarea lor in categorii si subcategorii (navigarea prin produse se va face prin intermediul acestora, dar exista si posibilitatea regasirii directe prin cautare).

F. Modulul Atribute pentru produsele dintr-un magazin online

Alocarea dinamica a atributelor intr-un magazin virtual este foarte importanta. Ea se face pentru fiecare grupa de produse in functie de caracteristicile acesteia. Ea se propaga automat pentru toate produsele aflate in subcaegoria respectiva.

G. Modulul Categorii si Subcategorii magazin online

Intelegerea acestui modul este destul de facila pentru ca prezinta ordonarea produselor in grupe de produse. Avantajele
HERMES stau in posibilitatea ca aceste grupe sa fie sub managementul proprietarului, sa le ordoneze cum vrea, sa le faca sa apara sau nu in anumite situatii si managementul acesta merge pana la subcategorii (subgrupe).

I. Modulul Pachete Promotionale pentru magazin online

Posibilitatea crearii unor pachete promotionale este deosebit de importanta in cazul magazinelor cu o politica de marketing puternica. Este deosebit de folositor mai ales in cazul lichidarilor de stocuri unde se pot oferi 2 produse la un singur pret, sau un produs mai putin interesant legat de alt produs foarte interesant.

J. Modul Modalitati de Plata magazin virtual

Permite alegerea uneia sau mai multor modalitati de plata pentru magazinul virtual. Acestea pot fi prin Ramburs, Ordin de Plata, cecuri, Mandat Postal, Card, Western Union, Depunere Numerar. Modulul de plati interactioneaza cu modulul de transportatori.

K. Modulul Transportatori pentru magazin virtual

Fiecare transportator este legat de modulul de plata al magazinului. Se poate alege livrarea cu un anumit transportator definindu-se cum se doreste efectuarea platii si a palierelor de preturi la transport.

L. Modulul Comentarii Produse magazin online

Pentru fiecare produs exista posibilitatea ca un client sa isi exprime parerea vizavi de calitatile acestuia. Desi opiniile consumatorilor sunt importante si trebuie lasate libere, pentru a impiedica actiuni denigratoare din partea unor rau-voitori exista un panel de management unde proprietarul magazinului decide daca respectivul comentariu apare sau nu in cadrul magazinului virtual.

M. Modulul Generalitati sau Predefinite in magazinul virtual

Pentru a aduce un plus de valoare politicii de comunicare a magazinului, proprietarul are posibilitatea prin intermediul acestui modul sa faca management la mesajele automate trimise clientilor.

N. Modulul Pagini Statice

Fiecare site are nevoie de comunicare. Din acest modul se face managementul paginilor de tipul "Despre Noi", "Termeni si Conditii magazin virtual:, "Contact", "Locatie","Cum cumpar", "Cum livram" etc. Toate aceste pagini sunt editabile iar ierarhia lor este dinamica in cadrul sitului.

O. Modul Management de Bannere magazin online

Permite administratorului magazinului sa schimbe bannerele din cadrul sitului. Sistemul permite alegerea zonelor unde apar bannerele si asigura si monitorizarea numarului de afisari si a click-urilor pe bannere.

P. Modul Newsletter magazin online

Asigura posibilitatea de a compune si trimite newsletter celor care se inscriu , care pot fi : cei care se inscriu de pe site, cei care se inscriu cand isi fac cont si cei care cer adaugarea la newsletter prin email.


Oferta e mult mai detaliata si ofera infint mai multe posibilitati de dezvoltare, in functie de buget.
In plus, e totusi o firma romaneasca, se utilizeaza un software 100 made in romania, ofera un suport excelent si nu in ultimul rand, se ofera un contract legal cu obligatii clare din partea firmei care ofera solutiile software.
Felicitari tuturor firmelor sau persoanelor implicate in acest tip de afaceri online. Concurenta e buna si doar asa firmele vor oferi preturi mai mici si mai multe servicii

10 ianuarie 2007

Calendar ortodox

Utilizari neconventionale ale calendarului ortodox.

Asta mai mult ca sa nu uit, asa cum spunea un developer cu care am lucrat la dezvoltatea site-ului sau de promovare imagine firma: "Cand iti fata mintea, sa-mi dai si mie un pui".

Mereu mi-au placut lucrurile cu dubla sau multipla utilizare. Intr-o zi o sa-mi fac un wish list pe blog ca sa primesc cadouri targetate. Oamenii de unde sa stie daca nu le spui?

La Orsova a fost simplu: am reformatat/reinstalat un calculator la nepoti si am cerut de la inceput plata, respectiv un calendar ortodox - ei si asa se inteleg de minune cu preotul Zorila (sa traiesti parinte, motorul de Dacie 1300 inca mai merge).

L-am lipit pe usa de la bucatarie, zona in care fumez iarna.

Cu uimire am constatat ca in afara de sarbatori si datele specifice, calendarul meu imi indica si ... temperatura.

Mai concret: nu stiu din ce e facut, dar e destul sa pun de cafea si sa se incalzeasca bucataria ca... se dilata (increteste, face cute) dar la temperatura obisnuita isi revine automat.

Poate reusesc sa-l gradez/etalonez cat de cat si de anul viitor ma pun pe comert electronic online cu calendare expirate, pe post de termometru.

20 decembrie 2006

marketing online

Cum spuneam si ieri in articolul despre E-mail marketing, deja a inceput ploaia de felicitari de la firme cu care am colaborat mai mult sau mai putin si mai ales al unor site-uri pe care sigur nu am intrat niciodata. Mai mult sau mai putin intamplator, in mesaje apare si oferta acestora, pe scurt.

Din atatea mii de e-mailuri, cine mai stie daca esti sau nu la lista lor de colaboratori sau clienti?

Daca ii intrebi de unde au adresa ta, ti se raspunde standard: ca adresa de email a fost gasita pe cine stie ce site sau ca alcineva a folosit aceasta adresa pentru a cere oferte. Normal, ti se promite ca vei fi sters sau sa utilizezi link de dezabonare (sa le faci putin trafic, daca tot ai avut timp sa citesti emailul), eventual (sa mai pierzi timp ca) sa le trimiti un email cu subiect "unsubscribe".
Realitatea este alta, nu ai ai avut nici o tangenta cu site-ul respectiv niciodata, dar se profita de momentul sarbatorilor ca sa mascheze spam-ul intr-o felicitare de sezon.

Firmele sau site-urile respective uita insa un lucru:

1. E-mailul respectiv ar trebui sa fie cat de cat frumos, respectand macar regulile publicate gratuit pe www.underclick.ro, respectiv Pagina de marketing - Prima Pagina in Google .

Cine nu stie sa faca macar un email cat de cat frumos, cu atat mai putin va avea un site atractiv.

2. Tot pe underclick.ro sa-a scris clar una dintre regulile care dau calitate unui site: date reale privind identiatea ownerului. OK, primesc un email de la Emily Boronte din Sibiu.

Cu toata stima, dumneata cine mai esti, de unde trebuia sa aud... ? Sau, mai simplu, da-mi un motiv sa-ti citesc emailul, fie el si urare de sarbatori. Cine are timp sa citeasca sute de emailuri de la necunoscuti?

In aceasta idee, tinand cont de tonele de spam email, toate campaniile de promovare prin e-mail sezonier pot sa aduca mai mult rau decat bine unui site tentat de asa ceva.

Yahoo ne-a oferit un instrument deosebi de util: Mark as spam.

Asa ca recomand putina atentie inainte de a investi timp si resurse in astfel de campanii.
Suntem colaboratori sau prieteni apropiati? Atunci sunt sigur ca voi gasi felicitarea ta clasica in cutia mea postala sau poate ai primit deja SMS-ul meu.

19 decembrie 2006

E-mail marketing

Sute de emailuri pe zi, unul mai frumos ca altul.
Spam, alerte, tot felul de minuni ascunse cu mai multa sau mai putina arta in articole gen newsletter.
Dar mai ales spam.
Cum spunea si Bogdan Manolea comert-electronic.weblog.ro/2005-12-06/57653/Problemele-de-fond-ale-legii-comertului-electronic.html in blogul Problemele de fond ale legii comertului electronic - Discutie despre legislatia in comertul electronic si ce se poate face pentru imbunatatirea domeniului, nu prea ai ce sa le faci.
Am ramas totusi surprins de un email cu subiect "sorin cat ai castigat in 2006?".
Nu ma mir ca a ajuns in bulk email.
Poate ca la ora asta ma simt putin "domnul sorin", poate ca acum nu am chef sa particip la sondaje si statistici.
Emailul nu spune mare lucru.
E vad doar ca vor o parte din timpul meu.
Voi deschide totusi emailul ca sa vad firma de consultanta care a aprobat trimiterea acestui gen de emailuri (daca au asa ceva) si eventual sa evit serviciile de promovare online oferite de firma respectiva.
Ei castiga acum, pe moment, un vizitator in plus, dar garantat vor pierde potentiale contracte de promovare online prin newsletter in viitor.

14 decembrie 2006

yahoo multi messenger

Yahoo Multimessenger

In seara asta vad ca yahoo messenger a trecut la versiunea 8.1.0.209. Nimic spectaculos deocamdata. Important e ca modificarea pt mai multe conturi de yahoo in acelasi timp active e inca functionala.

Pare sa fie destul si inca nu se justifica folosirea altui program de yahoo multi messenger. Pare mai simplu de facut mica modificare in registrii decat instalarea vreunui client mai mult sau mai putin dubios.

Modificarea simpla pentru mai multe sesiuni de yahoo messenger, pentru windows:

Cu YM oprit: Start -> Run -> regedit ->ok
In HKEY_CURRENT_USER\Software\Yahoo\Pager\Test se adauga o valoare de tip DWORD denumita "Plural" setata la o valoare diferită de 0.

Modificarea pentru anulare banner din YM:
Cu YM oprit: Start -> Run -> regedit ->ok
In HKEY_CURRENT_USER\Software\Yahoo\pager\YUrl se adauga un nou string numit "Messenger Ad" cu valoarea: *

3 decembrie 2006

pozite corecta oglinzi autoturism

Mi-a trimis un amic un gif animat cu pozitionarea corecta a oglinzilor la un autoturism. E cam greu la Matiz sa te orientezi dupa vechile repere de la dacie: nu prea are bot (de fapt, chiar nu are - daca eram inspirat imi luam Tico) si nu prea vezi unde se termina.
Cica o solutie ar fi pozitionarea oglinzilor ca in modelul de mai jos.

pozitii oglinzi autoturisme



Acum... pareri si pareri. Intr-adevar, mai putine unghiuri moarte. Dar chiar sa nu vezi nimic din masina?