20 decembrie 2006

marketing online

Cum spuneam si ieri in articolul despre E-mail marketing, deja a inceput ploaia de felicitari de la firme cu care am colaborat mai mult sau mai putin si mai ales al unor site-uri pe care sigur nu am intrat niciodata. Mai mult sau mai putin intamplator, in mesaje apare si oferta acestora, pe scurt.

Din atatea mii de e-mailuri, cine mai stie daca esti sau nu la lista lor de colaboratori sau clienti?

Daca ii intrebi de unde au adresa ta, ti se raspunde standard: ca adresa de email a fost gasita pe cine stie ce site sau ca alcineva a folosit aceasta adresa pentru a cere oferte. Normal, ti se promite ca vei fi sters sau sa utilizezi link de dezabonare (sa le faci putin trafic, daca tot ai avut timp sa citesti emailul), eventual (sa mai pierzi timp ca) sa le trimiti un email cu subiect "unsubscribe".
Realitatea este alta, nu ai ai avut nici o tangenta cu site-ul respectiv niciodata, dar se profita de momentul sarbatorilor ca sa mascheze spam-ul intr-o felicitare de sezon.

Firmele sau site-urile respective uita insa un lucru:

1. E-mailul respectiv ar trebui sa fie cat de cat frumos, respectand macar regulile publicate gratuit pe www.underclick.ro, respectiv Pagina de marketing - Prima Pagina in Google .

Cine nu stie sa faca macar un email cat de cat frumos, cu atat mai putin va avea un site atractiv.

2. Tot pe underclick.ro sa-a scris clar una dintre regulile care dau calitate unui site: date reale privind identiatea ownerului. OK, primesc un email de la Emily Boronte din Sibiu.

Cu toata stima, dumneata cine mai esti, de unde trebuia sa aud... ? Sau, mai simplu, da-mi un motiv sa-ti citesc emailul, fie el si urare de sarbatori. Cine are timp sa citeasca sute de emailuri de la necunoscuti?

In aceasta idee, tinand cont de tonele de spam email, toate campaniile de promovare prin e-mail sezonier pot sa aduca mai mult rau decat bine unui site tentat de asa ceva.

Yahoo ne-a oferit un instrument deosebi de util: Mark as spam.

Asa ca recomand putina atentie inainte de a investi timp si resurse in astfel de campanii.
Suntem colaboratori sau prieteni apropiati? Atunci sunt sigur ca voi gasi felicitarea ta clasica in cutia mea postala sau poate ai primit deja SMS-ul meu.

Niciun comentariu: