30 iulie 2009

bloguiesti sau microbloguiesti?

Deci ideea de baza este ceea ce eu numesc "nebuneala Twitter", care fara sa ma complic cu termeni tehnici si functii, atrage si in Romania atentia asurpa microbloggingului, adica posibilitatea de a comunica eficient pe 140-164 de caractere (parca).

Zic "nebuneala" pentru ca dupa parerea mea, atat persoanele fizice cat si companiile inca nu stiu sa se foloseasca de puterea blogurilor, asa ca am rezerve privind capacitatea de a atrage atentia printr-un post asa de scurt.

Un lucru pe care l-am invatat si retinut de la Claudelo, intr-o micro-explicatie, referitoare la inceperea sau dezvoltarea unui proiect (sau microproiect? ;) online: Cui ii pasa de site-ul tau?

Intrebare fireasca: Dar de mesajul pe care il comunci pe cele 164 de caractere? ;)
Macar Dan Diaconescu de la OTV (ca tot l-am vazut aseara cu Vadim Tudor extrem de relaxat) are o expresie standard: "...ca nici nu stiti ce pierdeti" care se poate utiliza foarte bine ca si tag sau eticheta.

Inca un lucru de studiat: Avem bloguri, avem microbloguri. Avem si mini sau macro-mega bloguri? Logic... ar trebui sa fie.

Uitandu-ma in offline: ok, blogul este (de baza) un jurnal online, care poate fi facut public sa nu. Care sa fie atunci echivalentul microblogului?

Din cate am mai studiat, cica pe microblog iti anunti prietenii (extinzand pana la clienti) ce faci chiar atunci. Pai parca mai eficient este sa faci asta pe statusul de la yahoo messenger, existent deja de ani buni. Acum ca degeaba anunti clientul ce faci ca nu ai timp sa-i raspunzi, e partea doua.

Deci ciudat.

In plus, am vazut ca unele companii au deja afisat "urmareste-ne pe twitter" (ca nici nu stiti ce pierdeti? ;).
Riscant, dupa parerea mea.
Motivatie: ok, te urmaresc pe twitter. Pe blog nu mai postezi nimic interesant? Pe forum nu mai apare nimic? Mai vrei sa ma uit si pe site-ul tau?

Unde tata vrei sa ma uit mai intai?

Si sa nu uitam ca adesea microbloggerii nu vor doar sa citesti ci sa si dai click sau sa cumperi un anume produs: Cam multe pretentii pe 164 caractere. Ii vad destul de des pe cei de la Dialog pe sms care spera ca mesajul ma va duce pe orange.ro. (Deci stiu site-ul, am estui prieteni care lucreza la orange si cand voi avea nevoie de ceva stiu si ce sa cumpar si de unde sa cumpar - probabil oamenii nu sunt convinsi de asta. Mai mult chiar: Am chiar poza cu adresa web imprimata pe scaunul portocaliu pe care stau angajatii de la Orange ; ).

Unii deja s-au gandit la asta, dept urmare au ceva gen "ma puteti urmari pe twitter la adresa X sau pe blog la adresa Y sau pe forumul Z. Mai usooooor :) Deja asta seamana a disperarea genul firmelor care incercand sa se apropie de clienti, ofera numere de telefoane ca sa fie apelati la tarifele specifice retelelor: "ne puteti contacta pe zapp la nr. n, pe connex la nr. nn, pe dialog la nr. nnn".

Deci pe langa faptul ca da rau, distrage atentia persoanei interesate de la locul unde firma sau persoana care ne intereseaza comunica mai des. Si daca ne gandim ca nu e singura persoana din acea nisa... cat timp sa aiba si utilizatorul sa caute tot ce a comunicat persoana in ziua sau saptamana respectiva?

Deci gata.

Ce cred ca s-ar potrivi pentru Romania?
Daca stai sa te gandesti ca ţi se limbă plimba în gură pana spui "eu nu fac blogging, eu fac microblogging" parca mai efcicient e ceva mai simplu.

Culmea este ca termenul exista, a fost folosit (poate intamplator) si chiar am incercat sa-l implementez in vechiul 360 yahoo cand nu prea aveam chef sau timp de scris: micuitismul.

Am remarcat un blog frumos despre care am scris pe UnderBlog cu mai mult de un an in urma la

Nou tip de blog: Micuitism Blog

Mai extat, esenta de acolo:

Ador micutismele - parantezele simpatice din cotidianul inghesuit cu lucruri serioase sau grave. de-aia cred ca merita scris despre ele. adaug aici si o totala lipsa de preocupare pentru evitat frivolitatea. cine citeste sau scrie micutisme intelege de ce.
Este vorba despre blogul Una-alta pe care desi nu il urmaresc, ma bucur ca exista si se mentine in timp, avand o postare chiar si astazi.

Se mentine in trendul pe care il remarcasem cu un an in urma: simplu, exprimari scurte dar eficiente, fara nori de etichete, fara tone de widgeturi...
Bravo lor.

Probabil la blogul mentionat m-am gandit atunci cand, in ultima parte a articolului
12 iulie: ultima zi de 360 Yahoo ziceam ca profilul de yahoo are toate sansele sa se transforme intr-o platforma de microblloging.

O implementare am vazut deja la Asistenta Online eLog, pe platforma de profil yahoo, care utilizeaza entativa de blog oferita acum de yahoo (fara taguri, etichete) care ca functii nu difera de omul cu blogul pe format micuitism.

De studiat pe viitor ce zice si wiki si alte referinte despre microblogging.

Niciun comentariu: