3 decembrie 2009

Vremuri grele pentru marketeri: Google Ads

Prima experienta neplacuta pe google a unui utilizator normal de internet: reclamele google.

Adica:

In cat timp gasesti cu adevarat cel mai mic pret la laptopuri in Romania. Prima experienta pe internet a unei persoane intersate de o oferta buna de laptopuri


Chit ca e vorba de timpul meu liber, imi face placere sa imi ajut prietenii care nu se pricep la internet tocmai pentru a le urmari comportamentul: ce stiu, cum cauta, cat cauta, cum se descurca. In final fac o medie, adun datele, le analizez si... optimizez pentru motoarele de cautare ca asta e meseria mea :)


Se da ca tip de utilizator:
Sex: Barbat
Varsta: 37 de ani
Stare civila: casatorit
Localitate: mediu urban.
Studii: medii
Cunostinte it:
- stie ca e un site pe internet numit goagal de care a auzit de la Vanghelie (multumiri dom primar in numele tuturor oamenilor de SEO din Romania) pe care gasesti orice oferta;
- amd e un microprocesor prost;
- vrea un calculator mai tare ca pentium cinci.

Practic la acest amic ma gandisem cand am definit noul termen de botanist: persoana care pune botul.

Pe 27 noiembrie venise cu elan desvarsit la mine hotarat sa-si cumpere laptopul de care aflase din oferta nu stiu carui distribuitor. Cu rabdare cautam, verificam, incerc sa inteleg ce vrea sa faca cu calculatorul (valabil si pentru un website - ai un site ca sa ce?).
In final constatam ca era vorba de un mini laptop sau mini notebook cu o diagonala ceva mai maricica decat a telefonului Nolia N95 din dotare.
Practic constat singur, ca intre timp interesul noului potential utilizator de internet se revarsase pe canapeaua din dotare, intr-un somn adanc si linistitor.

Aseara botanistul revine cu o noua doza de elan, hotarat sa traga de site-ul ala numit gugle. Intamplator eram pe un profil firefox pe care nu aveam instalata http://www.customizegoogle.com a Firefox extension that enhances Google search results by adding extra information extensia CustomizeGoogle , si ca tot botanistul da de reclamele google afisate la cautarea lichidari de stocuri laptop. Sa nu-i stric placerea omului, bantuim ceva timp pe ele, ca sa se convinga.

Dupa cateva ore de butonat, omul muncii se convinge ca, similar cu reclamele de la TV, "aia mint cu reclamele lor". Ii explic ca tocmai asta e motivul pentru care folosesc acea extensie (anuleaza reclamele google), ficare companie fiind libera sa isi promoveze orice oferta acolo, evident contra cost.

Ce sens are sa puna un mesaj publicitar care nu se regaseste si in oferta, chiar nu m-am prins. Utilizatorul nu numai ca va retine magazinul online ca "magazinul ala care minte" dar se va dezobisnui sa mai dea click pe google ads.

Next level: comparatoarele de preturi.

Utile ca servicii dar mai au de lucru la verificarea actualizarii preturilor, astfel incat pretul afisat  in comparator sa fie si pe magazinul online. Deci au picat si ele.

In final, ca sa-mi ajut totusi amicul sa gaseasca cel mai ieftin laptop nou din Romania, am intrat pe magazine online cu branduri consacrate cu care am colaborat sau colaborez si in prezent. Astazi ii vine deja laptopul si luni il conectez si la internet :)

Nu ma apucam sa scriu, dar tocmai ma izbisem pe un site oarecare bannerul unui magazin online cu o "super oferta" verificata ieri ca departe de realitate si chiar m-a pus pe ganduri: cati utilizatori de internet poti sa pacalesti?  

Cat de botanist trebuie sa fie utilizatorul ca sa nu caute si in alta parte?

Parerea mea e ca e o strategie de marketing gresita.

Dar eu sunt om de SEO.

Niciun comentariu: