11 noiembrie 2010

Cultura utilizatori internet Romania

Scurta analiza a culturii utilizatorului roman de internet intr-o evaluare a cuvintelor cheie Adrian Paunescu vs Madalina Manole, cu referiri la Geoge Pruteanu si Mihai Eminescu: niet kultura. 6234 cautari saptamanale la poze cu madalina manole moarta.

Intial am vrut sa refac studiul cuvintelor cheie "Madalina Manole vs Laura Stoica", lucru amintit in actualizarea datelor in wikipedia, ca o analiza a culturii si interesului utilizatorului roman pe zona de arta si cultura.

Am ales traficul generat de tristul eveniment al omului de cultura Adrian Paunescu vs Madalina Manole.

In ambele grafice se poate observa un interes scazut pe timpul vietii, urmat de o crestere surprinzatoare in timpul evenimentului si o scadere accentuata dupa eveniment.

Grafic cuvinte cheie Madalina Manole:


Grafic cuvinte cheie Adrian Paunescu:

cuvinte cheie Adrian Paunescu



Pentru expresia Adrian Paunescu inca nu exista istoric, dar... la pariu ca va avea aceeasi soarta?

De ce imi permit sa pariez?

Motivul e deosebit de simplu, generat de combinatiile in care apare expresia Madalina Manole: 6234 cautari saptamanale la "poze cu madalina manole moarta", asa cum se poate vedea si in situatia de mai jos.






Jenant? Oripilant?

Astea sunt statisticile si cam acesta pare sa fie profilul utilizatorului roman de internet, lucru care te face sa intrebi: Ce naiba fac oamenii de cultura din Romania?

Chiar au romanii nevoie de cultura?
Chiar fac oamenii de cultura ceva?

Cautarile sunt de departe dubioso/traumatizante.

Intr-o analiza "cultura versus educatie", iarasi as paria pe educatie.

Ocazie cu care as vrea sa amintesc de unul dintre putinii oameni romani, cu adevarat preocupat de educatia romaneasca, regretatul George Pruteanu.




Indicatori ce pot fii demni de luati in considerare: Scade interesul pentru George Pruteanu, scade si pt cultura si educatie.

Pacat, dar cam asta pare sa rezulte din analiza consumatorului de internet din Romania.

Note pentru analize periodice si documentare

Cuvinte cheie Mihai Eminescu la data de 11 noiembrie 2010 (desi parca era corect Mihail Eminescu).



Grafic cautari Mihai Eminescu



Pagina Wikipedia Madalina Manole a fost actualizata (imagine la data evenimentului).




"Succesuri!"

Client inscrieri directoare

O formulare simpla via scoala de seo, de amintit cand se fac inscrieri in directoare pentru un client.




  "Postat în original de palex1988 Vezi Post
....volumul de munca depus, timpul mancat si nervi arsi de pomana. Vine cate unu, iti arunca un site care este inscris in 80 % din dirpedia, dar el spune ca nu e inscris in nimic. Cand te apuci si vezi ca faci cate 300 directoare dintre care doar in 80 ai putut inscrie site-ul...iti vine sa te iei cu capul"

De retinut si de pus in vedere inainte clientilor Mai bine te lipsesti de bani inainte sa incepi munca, decat discutii inutile interminabile.



Inscriere in directoare web - executie si consultanta
Reduceri de tarife cu 25-40% pentru inscrierea mai multor siteuri simultan.
Tarif:  6 euro/ora pentru inscrieri in directoare fara link back
Tarif inscrieri in directoare cu link back: + 30 euro/site client.
Tarif alegere anchor text si descrieri optime: + 10 euro.

Comentarii client?

7 noiembrie 2010

Rednex, Hold Me For A While remix

Restaurand postul Rednex are doua bluesuri, am gasit si o versiune adaptata la noile trenduri de pe piata muzicii Rednex, Hold Me For A While remix.


Deci:

Videoclip youtube Rednex, Hold Me For A While remix



si o versiune normala, mai noua:

Rednex, Hold Me For A While

September - Satellites

Ca mi-a placut si versiunea asta de September - Satellites.




Din trecut:

September Satellites reminder

Video September Satellites. (multe versiuni)

1 noiembrie 2010

Studiu contact

Studiu cuvant cheie contact, pe modelul propus in Studiu cuvant cheie acasa pentru a intelege importanta cuvantului cheie in nume site.

Versiunea contact cautari google orice limba (setare implicita)

1. www.imdb.com/title/tt0118884/
2. en.wikipedia.org/wiki/Contact_(film)
3. en.wikipedia.org/wiki/Contact_(novel)
4. www.ibm.com/contact/ro/ro/
5. www.ibm.com/contact/us/en/
6. www.innaofficial.com/contact/
7. www.ups.com/content/ro/en/contact/index.html
8. wizzair.com/about_us/contact_us/
9. www.interpol.int/public/contact.asp
10. www.google.com/contact/
11. www.contact-theatre.org/
12. techcrunch.com/submit-profile/
13. www.contact-sys.com/eng/index.phtml
14. ec.europa.eu/contact/guide_activity_en.htm
15. www.sun.com/contact/
16. www.adobe.com/aboutadobe/contact.html


Versiunea contact google.ro limba romana

1. www.primatv.ro/contact.html
2. www.ibm.com/contact/ro/ro/
3. eures.anofm.ro/contact.php
4. www.google.com/intl/ro/contact.html
5. www.romaniaincontact.net
6. www8.hp.com/ro/ro/contact-hp/contact.html
7. www.zapp.ro/contact/
8. ec.europa.eu/contact/guide_activity_ro.htm
9. www.europarl.europa.eu/parliament/public/staticDisplay.do?id=147&pageRank=10&language=RO
10. www.microsoft.com/romania/contact.aspx
11. www.hostvision.ro/contact.php
12. www.electrica.ro/content.asp?id=10
13. www.blueairweb.com/Contact-ro/
14. www.monitoruloficial.ro/RO/article--Contact--79.html
15. www.kissfm.ro/contact/
16. www.rdsnet.ro/companie/contact.htm

Statistici trafic.ro pentru cuvantul cheie contact:

369 ecupidon ro contact
289 lentile de contact
286 lentile de contact colorate
106 continental winter contact ts830
66 contact calarasi
64 could not contact master game server to retrieve server list
51 xerox contact mihalache
43 dermatita de contact
42 contact bucuresti
39 lentile contact
29 contact

Concluzie intermediara: Similar cu inceputul studiului de evaluare cuvant cheie acasa, se recomanda mentinerea cuvantului cheie in link in activitatea de SEO.

Imagini suplimentare:

Imagine cautari "contact" in orice limba:


Imagine cautari "contact" in limba romana:



De continuat si in viitor.

Sex business | free vs paid

Analogie nerecomandata de procesat in ziua de luni dimineata, privind eficienta sexului in analogie cu afacerile


Citat, autor temporar necunoscut:

"Diferenta dintre sexul gratis si ala pe bani este ca pentru ala gratis platesti intotdeauna mai mult" - acelasi principiu se aplica si in business!"

Info suplimentar aici:

Multumax Abe

28 octombrie 2010

Cautari inteligente google | adaptare utilizatori

Nota privind adaptarea cautarilor efectuate de catre utilizatori in google la modul de exprimare al companiilor, magazinelor online sau altor servicii.



O dimineata relativ relativa, fara trairi deosebite, poate cu exceptia google nu iarta.

Totul normal... pana la verificarea unor statistici de trafic cuvinte cheie dintre care una m-a uimit efectiv: "producem plinte".

De regula utilizatorul era obisnuit sa caute in google, brut, expresii de genul: caut materiale de constructii, caut adeziv gesie, faianta, eventual inlocuind cu "cumpar".

Destul de greu pentru un prorucator sa se adapteze la acest gen de cautari, eficiente in acest sens fiind site-urile de anunturi gratuite, cu mentiunea ca marea majoritate sunt expirate.

Pentru un producator de http://www.volkas.com plinta parchet e destul de dificil sa-si adapteze cautarile la specificul cautarilor utilizatorilor, expresii relevante fiind:


producator plinta
producator plinte
producator profile
producatori adezivi
producatori plinte
productie plinte
distribuitor plinte
distribuitor profile pvc
distribuitori profile pvc

Din fericire, eveniment memorabil, am remarcat ca si utilizatorul a inteles asta si cauta ceea ce stie ca are firma/compania scris in site, invatand sa caute "producem plinte".

Superba adaptare a utilizatorilor care efectueaza cautari pe internet, se pare ca mediul online romanesc se maturizeaza tot mai mult.

Google bate filmul

Din seria google nu iarta (sau google bate filmul) cugetari celebre generate de amicii seoPedisti.

By Krm: zi ca asa vb noi astia de pe seopedia ce faci fata, ai mai crescut in google?

By emil: In SEO totul difera. Daca in viata reala de exemplu iti inseli prietena, in SEO se numeste duplicate content.


By myke_ppc: @Emil, buna asta cu duplicate. Ma intreb, spam sau linkfarm ce conotatii or avea...

By Cristi Ursut: La naiba... deja ma gandesc serios la un "Link farm"


si bomba continua sa sara, detalii on sau offtopic la Seopedia round-up?

24 octombrie 2010

Facebook nofollow

Continuare a studiului Viata e roz pe facebook, alternante de linkuri cu si fara nofollow


Din intamplare, am remarcat ca Facebook.com nu pune toate linkurile pe nofoolow ca in exemplul precedent ci prezinta afinitati pentru linkurile externe din site, gen causes.com.

Imagine relevanta linkuri nofollow in facebook:





Le indexeaza google? M-as mira :)

22 octombrie 2010

Talhar instruit | confirmare

Confirmare pe zona de prea multe detalii despre actiuni antisociale, prezentate si in Scoala de crima pe Discovery


Ca nu degeaba zic ca stirile nu par potrivite pt consumatorul roman de stiri siropoase.

Caz concret: La aproape un an dupa stirea cu postarita eroina, care a salvat banii de pensii, reconstituiri in veselie, mediatizari, detalii de numa numa, se pare ca un talhar a invatat ce trebuit si a reusit sa jefuiasca o postarita.

Pacat, dar asta e.

@Christian Ciocan (daca, vreodata)
Cand furam/fusaram colegi pe la MH te stiam baiat destept (urmatoarea stire). Mai putine detalii pls cu locurile unde tanarul domn kilareste tanara domnita si obiectele utilizate. Iar se inspira altii :)

21 octombrie 2010

Impachetare rapida bagaj

Video super practic de impachetare rapida a unei genti de voiaj, in cazul de fata bagaj pentru o luna de zile.

De retinut si exersat inainte de a fii nevoie sa faceti bagajul, asa cum am recomandat si antrenamentrul la montare lanturi auto.



Impachetatorul from Claudiu Gamulescu on Vimeo.

Tks to magazinul online cu genti voiaj.

Subiect newsletter: mere

Apreciez creativitatea, ideile tari, ideile unice, ideile cu potential. Dar cand creativitatea e dusa la extrem... poate genera efecte inverse.


Mai concret, un newsletter al unui magazin online cu subiect "Mere". Chit ca nu ma interesa oferta (dupa gestionarea a peste 2000 magazine online din snec.ro), am zis hai sa raman abonat, sa aiba oamenii un numar mai consistent de abonati, sa le mearga bine...

Ma trezesc ieri cu "mere", exact pe gustul meu. M-am gandit ca poate cineva chiar e platit sa gandeasca asa de profund, mi-a studiat comportamentul de utilizator (de nu mai poate)... si ca sa priceapa ca nu fu bine... dezabonare newsletter.

Free to try :)

Succesuri!

19 octombrie 2010

Plinte parchet cu huma

Imagine cu cod verificare huma obtinuta la evaluare expresie plinte parchet din polimeri in trafic.ro



Desi pe moment cea mai tare fu cea cu "nuie", un cod de verificare la expresie plinte parchet, ceva mai haios ca PR dublu.

18 octombrie 2010

Scoala de crima pe Discovery

Se spune de multe ori ca "o lingura de haia la un butoi de varza nu se simte".

Si totusi, alteori o lingura de "haia" poate strica tot.
Cam asa si cu oamenii de la Discovery Channel. Super faini, super super pe 99% din clasificari.
Mai putin cu emisiunile cu crime, criminali si metode de ucidere.

Pe timpuri mai bateam campii pe blog cu ochii la Oglinda Television (OTV) pe tema explicatiilor prea detaliate privind crimele.
Din pacate, cu o adanca dezamagire, vad ca si Discovery Channel greseste cu mult prea multe detalii.

Imi amintesc de un kinder care se apucase sa faca un website pe hosting gratuit, avand ca tema "cum sa fabrici o bomba", pe baza unor informatii gasite pe google.

I-au anulat contul si probabil ca bine i-au facut.

Acum adio bombe, se poate si mai simplu:
Vrei sa stii in cat timp poti sufoca un om? Inveti pe Discovery
vrei sa stii cu ce substanta (care se gaseste pasnic la farmacie sau ferometal, fara restrictii) poti simula infartul miocardic? Inveti pe Discovery. Culmea e ca dau si detalii, respectiv ca respectiva zama tre diluata...
Vrei sa inveti cum poti scapa de lege ani de zile si ce greseli se fac (criminali in serie): Inveti pe Discovery.

Si cate si mai cate, de ajunge OTV mic copil.

Pacat, mare pacat.

Traian Badea sau Mircea Basescu

Imagine inca nedefinita prvind Traian Badea sau Mircea Basescu




Sa fie Traian Badea sau Mircea Basescu?

11 octombrie 2010

PR dublu

Imagine cu cod verificare prpr obtinuta la evaluare expresie plinte decorative din polimeri in trafic.ro

Am dublu pr :)
dublu pr

Cautand cele mai trainice, usor de montat, si mai.... si mai... plinte de plinte, am cautat "plinte decorative din polimeri" in ideea ca mai sunt si alti producatori de plinte pe piata romaneasca.

Trafic.ro fu dragut si mi-a dat una din rarele imagini posibile.


30 septembrie 2010

Update Studiu Acasa

Update studiu acasa, privind relevanta numelui de domeniu in link.

Continuare studiu acasa din data de 8 decembrie 2009.

Din vechiul studiu SEO:


 


Cautari

Constructii derivate
11.778 acasa tv online
5.601 acasa.ro
2.031 program tv acasa
1.553 acasa tv
1.405 www.acasa.ro
1.260 acasa tv live
1.202 horoscop acasa

869
acasa
792 program acasa tv
715 program acasa tv astazi

Si un top 10 google.ro:

 

www.acasatv.ro

www.acasatv.ro/program/

www.acasa.ro

tv.acasa.ro

www.acasa.upenn.edu

www.acasamedia.com

www.weareacasa.com

horoscop.acasa.ro

www.acasa.us

www.acasaonline.org

 

Concluzie intermediara: toate linkurile contin
expresia "acasa".

Un aspect ignorat: cu exceptia
"horoscop.acasa.ro", anchor text pentru toate linkurile respective (natural sau
optimizat - SEO) este tot "acasa".

Din acest motiv, pt comparare rezultate, se va
utiliza ceva departe de "nume" intr-un studiu viitor, accesibil in orice site (recomandat), respectiv, "contact".

21 septembrie 2010

Kosava sa Dunava: Dara Bubamara i Show Band

O melodie frumoasa sarbeasca al carei videoclip l-am regasit acum, dupa multi, multi ani Dara Bubamara - Kosava Sa Dunava SPOT



Daca retin bine, era prin perioada in care americanii bombardau in veselie Yugoslavia.



si videclipul de la TV cu Dara Bubamara


Dzej - Sexy ritam

Dzej Ramadanovski, Sexy ritam, videoclip,


Deci am minunea asta de videoclip cu Dzej Ramadanovski pe o caseta audio. Din intamplare am dat si peste videclipul pe care nu-l stiam.

Extra info, sigla PTC: cu litere slave: Radio televizija Srbije (RTS).

Doris Dragovic - Zeljo moja | Eurovision 1986

Ca tot actualizasem video de la castigatori Eurovision 1986, Castigatoare, Belgia cu Sandra Kim - J'aime La Vie si cred ca pe locul doi Elvetia cu Daniela Simons - Pas Pour Moi.(cam trecu ceva timp?), am fost curios sa vad pe cine au trimis sarbii:

Doris Dragovic - Zeljo moja | Eurovision 1986

15 septembrie 2010

Votare creare cont magazine online

Hai la vot online! De data asta pentru ceva util, de care vor tine cont multi administratori de magazine online: pro sau contra trimiterii unui link de activare cont pe un magazin online.

Sondajele se desfasoara in paralel in doua zone, tinand cont de specificul si specializarea utilizatorilor, respectiv pe grupul yahoo romanesc de comert electronic si pe forumul seopedia.

Deci:

Confirmare creare cont la magazine online - forum SEOpedia.ro

Activarea prin link trimis pe email clientului a contulului nou creat? - Comert electronic yahoo grup.

Legalizarea spamului pe email

S-a lansat o discutie publica online pe tema legalizarii spamului pe email, in grupul yahoo comert_electronic.


Cei direct interesati sau cei ce vor sa invete ce e spamul pe email, cu cateva exemple din offline (cutia postala plina de pliante si fluturasi) sunt invitati sa citeasca discute pe Legalizare email spam

"...Efectiv imi vin dracii si deranjeaza infinit mai mult faptul ca daca plec mai mult de 1 saptamana... trebuie sa rog vecinii sa-mi goleasca cutia postala ca sa mai fie loc pt ziare, reviste sau facturi.

Daca la email mai putem pune filtre sau spatiul duce mai mult, aici chiar nu ai prea multe optiuni.

Presupun ca e legal, asa ca nu vad de ce nu s-ar intampla acelasi lucru si cu emailurile..." 

Finala la Gala Premiilor in Comert Electronic 2010

Finala la Gala Premiilor in Comert Electronic 2010 in text si imagini. Impresii despre editia 5 a concursului de magazine online gpec.ro 2010 .

Incep sa inteleg fotbalul prin prisma Galei Premiilor in Comert Electronic. Niciodata nu am priceput cum 22 de tipi capabili sa introduca un balon rotund imbracat in piele (minge ii spune) intr-un cadru dreptunghiular acoperit de o plasa (poarta ii spune) poate starni atatea pasiuni, controverse, emisiuni tv, tone de ziare si reviste pe tema introducerii balonului in cadru (fotbal ii spune). Toata lumea se pricepe, toata lumea comenteaza si toata lumea se simte bine indiferent de cine joaca, indiferent de cine castiga (in cazul in care nu concureaza echipe/magazine online favorite).

Cam asta a fost senzatia in ziua de 2 septebrie 2010 urmarind live online prezentarile (o mare parte) si in jurul orei 21 gala de premiere a magazinelor online participante. 

Superb, superb, superb!

Tks to Andrei Radu, anul acesta am participat oficial via SEO Extend Serv la jurizarea magazinelor online. 

Sa nu uit, Andrei pregateste doua carti disponibile in curand: "In alta ordine de idei, in putinul timp liber am reusit sa scriu 2 documente masive in paralel - unul strict legat de comert electronic (pe baza experientei acumulate in ultimii 6 ani) care contine studii de caz, situatia pietei romanesti, sfaturi practice pentru optimizarea conversiilor, concluziile celor 4 ani de teste de uzabilitate, comportamentul consumatorilor obisnuiti, spending-ul pe nise de piata, concluzii in urma studiilor efectuate de noi, evolutia magazinelor online in timp pe nise si in cifre etc etc etc. … zic eu, multe informatii interesante…. alt document pur beletristic (fara nimic legat de e-commerce; o poveste in stilul meu - o tentativa de roman :))". Detalii in
2 carti pregatite de tipar
.


Interesul pentru Gala este foarte simplu, fiind in contact permanent cu industria de online: inteleg foarte bine efortul depus pentru lansarea pe piata a unui proiect online de succes sau inovatiile aduse unui magazin existent pentru a-l face mai eficient. 

Practic, in cazul magazinelor online cu traditie, primul lucru la care ma gandesc, inca de la etapa de preselectie, este o expresie a la Discovery: big -> bigger -> biggest, iar la magazinele online din categoria start-up „ce vraji a mai facut nevasta mea Samantha”.


Desi magazinele pe care le cunosteam anterior erau icosmetice.ro si floria.ro, jurizarea a fost 100% corecta, fiindu-mi repartizate la analiza 17 magzine online:






  1. cineshop.ro http://www.cineshop.ro/












  2. windmag.ro


Castigatori in comert electronic:


Iti multumim ca ai fost alaturi de noi la editia de 5 ani a Galei Premiilor eCommerce! Speram ca te-ai simtit cel putin la fel de bine ca noi si ca ai aflat lucruri interesante de la cei mai grei speakeri din domeniu. Evident, asteptam feedback-ul tau pentru ca editia 2011 a Galei sa fie si mai reusita!

Iata lista completa a castigatorilor, cat si punctajele obtinute de toate magazinele online inscrise in competitie:

Categoria ARTICOLE SPORTIVE, TIMP LIBER SI DIVERTISMENT

1. cineshop.ro - 828 puncte

2. sportaddict.ro - 782 puncte

3. wintermag.ro - 766 puncte

4. bigBoysToys.ro - 764 puncte

5. windmag.ro - 728 puncte

6. articoleuv.ro - 723 puncte

7. military-shop.ro - 722 puncte

8. e-redus.ro - 667 puncte



Categoria BEBELUSI, COPII & JUCARII


1. strollers.ro - 822 puncte

2. miobebe.ro - 777 puncte

3. zonabebe.ro - 748 puncte

4. edukid.ro - 715 puncte

5. buburuza.com - 686 puncte

6. babytrend.ro - 653 puncte

7. napati.ro - 638 puncte

8. arianaland.ro - 609 puncte

9. hainedecopii.ro - 584 puncte

10. 101jucarii.ro - 569 puncte

11. cocon.ro - 554 puncte

12. nichiduta.ro - 495 puncte



Categoria SANATATE SI FRUMUSETE

 

1. wellness.ro - 806 puncte

2. icosmetice.ro - 775 puncte

3. organik.ro - 729 puncte

4. aoro.ro - 716 puncte

5. farmaciastejara.ro - 703 puncte

6. life-care.com - 672 puncte

7. drlentila.ro - 672 puncte

8. xtensii.ro - 630 puncte

9. e-cosmetic.ro - 585 puncte



Categoria FASHION

1. fashionup.ro - 804 puncte

2. silverzone.ro - 768 puncte

3. argintarie.ro - 736 puncte

4. casualwear.ro - 734 puncte

5. acvest.ro - 732 puncte

6. mycloset.ro - 726 puncte

7. crocs.store.ro - 717 puncte

8. tarafashion.ro - 702 puncte

9. aleglejer.ro - 693 puncte

10. originals.ro - 687 puncte

11. beSensual.ro - 685 puncte

12. rochiiseara.ro - 685 puncte

13. edora.ro - 676 puncte

14. bumbac100.ro - 673 puncte

15. kashmir.ro - 668 puncte

16. fashiondays.ro - 632 puncte

17. incaltamintecitychic.ro - 626 puncte

18. papucei.ro - 606 puncte

19. margele.net - 581 puncte



Categoria IT & C


1. gamesline.ro - 768 puncte

2. altshop.ro - 755 puncte

3. debo.ro - 741 puncte

4. livemag.ro - 731 puncte

5. avstore.ro - 721 puncte

6. talksmart.ro - 713 puncte

7. quickmall.ro - 712 puncte

8. pro.ro - 690 puncte

9. cafemagia.ro - 667 puncte

10. husepiele.ro - 650 puncte

11. elog.ro - 632 puncte

12. jocshop.ro - 622 puncte

13. xdot.ro - 599 puncte

14. magprint.ro - 575 puncte

15. artcore.ro - 551 puncte

16. oradea-shop.com - 535 puncte

17. departamentit.ro - 530 puncte



Categoria CASA SI GRADINA


1. decorix.ro - 755 puncte

2. eco-iluminat.ro - 736 puncte

3. scauneonline.ro - 720 puncte

4. goblenart.ro - 676 puncte

5. utilul.ro - 644 puncte



Categoria CARTI, REVISTE SI PUBLICATII

1. dordecarte.ro - 740 puncte

2. libhumanitas.ro - 694 puncte

3. gramma.ro - 688 puncte



Categoria BIROTICA SI PAPETARIE


1. craftmall.ro - 736 puncte

2. tipizatecomune.ro - 717 puncte

3. expertbirotica.ro - 705 puncte

4. 2use.ro - 690 puncte



Categoria CADOURI SI FLORI


1. floria.ro - 735 puncte

2. ilux.ro - 731 puncte

3. cadouri-originale.ro - 720 puncte

4. whiterabbit.ro - 719 puncte

5. pro-shop.ro - 705 puncte

6. 123flori.ro - 658 puncte

7. biro.ro - 619 puncte

8. smuff.ro - 577 puncte

9. diamag.ro - 554 puncte

10. arafashion.ro - 418 puncte



Categoria ALIMENTARE SI BAUTURI


1. pronat.ro - 698 puncte

2. lapapa.ro - 676 puncte

3. eclatite.ro - 640 puncte

4. biomania.ro - 638 puncte

5. espressocafe.ro - 600 puncte

6. treponti.ro - 504 puncte



Categoria AUTO MOTO SI UTILAJE

1. pieseautoford.ro - 437 puncte (premiu neacordat)


Categoria SPECIAL / SEZONIER

1. intax.ro - 681 puncte (premiu neacordat)


Categoria TURISM SI SERVICII

1. rca-ieftin.ro - 638 puncte

2. tourismguide.ro - 634 puncte

3. asiguraridevacanta.ro - 569 puncte

4. veltravel.ro - 504 puncte

5. rcaieftin.net - 489 puncte

6. asiguratorii.ro - 485 puncte



Categoria MALL


1. 24shop.ro - 638 puncte (premiu neacordat)


Membrii juriului GPeC 2010:

1. BogdanManolea,Legi-Internet.ro

2. Florinel Chis, candoo.ro

3. Krumel Gabriel, AdvertPoint

4. Olivian Breda, Webvertise

5. Dan Berte, usability consultant

6. Dorin Boerescu, 2Parale

7. Gabriel Boaca, Digital4

8. Robert Tudor, consultant independent

9. Clement Nicolaescu, ARBOinteractive http://www.arbointeractive.ro/

10. Sorin Frumuseanu, SEOeXtendServ.ro

11. Richard Nita, The Adgency

12. Sorin Boieriu, Vexilla

13. Valentin Bora, freelancer

14. Daniel Toma, WebDev


- CineShop.ro - Best Start-up in eCommerce
- STROLLERS.ro – Best Online Merchant Award for the “Traditional Online Shops”
- CINESHOP.ro - Online Merchant of the Year

- STROLLERS.ro - User’s Choice: Online Merchant of the Year

Premiile bancilor, in functie de statisticile RomCard
- BANCA TRANSILVANIA - Highest Number of Enrolled OnlineMerchants

- BRD-GSG -  Highest Number of cards activated within 3D Secure

- RAIFFEISEN BANK – Fewest Number of Chargebacks

- BRD-GSG - Bank of the Year in e-Commerce


Premiile proprietare Link 2 eCommerce
 

- FAN COURIER - Best Fast Delivery Service

- LIVIU TALOI – Best eCommerce Blogger

- ROMCARD – Innovation in eCommerce for the “Activation During Shopping” Service

- SHOPMANIA.ro - Best Price Comparison Service


IMPORTANT PENTRU MAGAZINELE ONLINE PARTICIPANTE LA GPeC 2010: participantii vor primi fisele de evaluare continand punctajele juriului si explicatiile acestora pe grupe de criterii, cat si filmul de la testele de uzabilitate si fisa de evaluare IRSOP in cursul saptamanilor 6-17 septembrie 2010.

Categoriile de jurizare (nu mi-a dat SEO, probabil ca sa nu fiu prea dur?) alocate:


site si homepage

* Simplitatea si claritatea design-ului / layout bine organizat / atractia vizuala

* Structura aerisita a site-ului, usor de urmarit si navigat, fara erori de functionalitate

* Folosirea optima a culorilor pentru reliefarea butoanelor / zonelor de actiune (call-to-action prin cromatica)

* Amplasarea link-urilor importante pentru cumparator in partea superioara a site-ului, in conformitate cu uzantele generale (cosul de cumparaturi, zona de autentificare / inregistrare, customer support si a principalelor informatii despre procesul de cumparare)

* Gruparea informatiilor despre companie intr-un singur loc (“despre noi”, “contact”, “termeni si conditii de utilizare a site-ului” etc.) si amplasarea acestora, de obicei, in footer (se recomanda repetarea lor in toate paginile site-ului)
 

* Evidentierea, inca din prima pagina, a zonelor de marketing in scopul cresterii vanzarilor (noutati, discount-uri, bonusuri, lichidari de stoc,
servicii post-vanzare, garantii extinse, concursuri etc.)

* Elemente de PR si interactiune cu utilizatorii (newsletter, blog, retele sociale, comunicate de presa etc.)

* Functia de cautare interna cat mai vizibila (in partea superioara a site-ului) si campul de cautare cat mai generos (sa permita expresii de 3-4 cuvinte)

* Rezultate relevante ale cautarii, cautare multicriteriala, elemente de tip Ajax

* Prezenta, functionalitatea si vizibilitatea indicilor de orientare in site (breadcrumbs)

* Aranjarea optima a produselor/categoriilor din punct de vedere al uzabilitatii, structura clara, intuitiva


pagina de categorie


* Structura simpla, organizata a categoriilor si produselor din aceeasi categorie

* Prezenta si functionarea filtrelor multicriteriale de selectare a produselor (in functie de natura produselor comercializate: dupa producator, specificatii tehnice, culoare, dimensiuni, pret, stoc, materialul din care este confectionat, ocazia la care se preteaza produsul, varsta etc.)

* Relevanta rezultatelor in urma aplicarii filtrelor

* Instrumente de marketing (exemplu: top vanzari din categoria X, cele mai performante produse din categoria Y, recomandari in functie de feedback-ul altor clienti, bonusuri acordate, lichidari de stoc etc.)


pagina de produs


* Claritatea descriptiva a titlului produsului si evidentierea acestuia (dimensiune mai mare a font-ului comparativ cu restul continutului din site, bold, spatii albe in jurul textului etc.)

* Imagini de produs de calitate / rezolutie superioara amplasate cat mai vizibil (in apropierea titlului produsului), functionarea corecta a zoom-ului pe poze, profesionalismul realizarii pozelor (se recomanda folosirea imaginilor “vii” in detrimentul celor statice sau impersonale, poze ale produsului din diferite unghiuri in scopul depasirii barierei impuse de “virtualitatea” internetului, imagini care atrag spre cumparare)

* Evidentierea pretului (dimensiune mare a font-ului, bold, amplasarea pretului langa butonul de “adaugare in cos”)

* Informarea corecta cu privire la pret (afisarea tuturor taxelor suplimentare de tip: TVA, timbru verde, cost livrare etc.)

* Evidentierea butonului de "adaugare in cos" (dimensiuni generoase, cromatica, unicitate). A nu se folosi aceleasi elemente de design, culori etc. pentru realizarea altor butoane mai putin relevante in procesul de cumparare si a nu fi amplasate astfel de butoane langa cel de “cumpara”

* Info-stoc real amplasat in zona de actiune langa pret si butonul de “cumpara”

* Informatii despre garantie sau informatii care atesta calitatea produsului/serviciului comercializat (ranking, satisfactia altor consumatori
care au cumparat deja produsul etc.)

* Informatii despre modalitatea, costul si timpul de livrare, despre achizitionarea produsului in rate, despre bonusuri sau discount-uri acordate, despre modalitatile de plata etc.

* Amplasarea cat mai vizibila a numerelor de telefon la care pot fi contactati reprezentantii magazinului, live chat, customer support, e-mail pentru detalii / recomandari in privinta produsului sau pentru finalizarea tranzactiei prin alte modalitati decat exclusiv online (posibilitatea contactului direct este esentiala, confera incredere si “umanizeaza” internetul)

* Calitatea descrierii comerciale (descrierii generale / short description) a produsului/serviciului comercializat – element de marketing menit sa convinga consumatorul despre satisfacerea nevoilor cumparand produsul respectiv

* Evitarea jargonului profesional in descrierea comerciala (asocierea specificatiilor/detaliilor despre produs cu nevoile consumatorilor atehnici, nespecialisti si indecisi in a cumpara un brand specific)

* Respectarea regulilor gramaticale/ortografiei limbii romane (denota seriozitate si incredere)

* Informatii clare, corecte, complete, relevante in descrierea detaliata/tehnica a produselor (clientul trebuie tinut pe site, fara sa fie
nevoit sa caute informatii suplimentare in alte locuri si, astfel, sa existe riscul de abandon)

* Posibilitatea publicarii de feedback/opinii ale clientilor despre produse si afisarea review-urilor altor utilizatori indiferent de natura feedback-ului acordat (pozitiv sau negativ)

* Existenta instrumentelor ajutatoare si a altor elemente de marketing (comparatoare de produse/servicii, configuratoare, wishlist, recomandari in functie de cautarile consumatorului, produse similare, accesorii sau servicii suplimentare pentru produsul comercializat etc.)

sign-up facil


* Formular simplu de creare a contului (sign-up), continand strict informatiile necesare comerciantului pentru a putea onora comanda

* Marcarea vizibila a campurilor obligatorii versus cele optionale

* Lipsa erorilor la submit - in cazul erorilor datorate utilizatorului (exemplu: necompletarea unui camp obligatoriu), acestea trebuie marcate pentru a putea fi identificate cu usurinta de client, iar informatiile corecte deja submise sa fie pastrate

* Liberul arbitru - comerciantii care includ elemente de PR sau Marketing in formularul de cont nou (de tipul abonare la newsletter), vor respecta decizia utilizatorului pentru o anumita actiune, fara sa existe bife "by default"

* Autentificare facila (login) si retinerea informatiilor submise la inregistrare (la sign-up)


cosul de cumparaturi


* Procedura simpla de adaugare a unui produs in Cos

* Vizibilitatea din orice pagina a Cosului de Cumparaturi si a continutului acestuia

* Design simplu, concis (se recomanda eliminarea oricaror elemente care pot interfera cu procesul de cumparare, care pot distrage atentia, elemente de tip “noise” – exemplu: eliminarea coloanelor din site, a categoriilor, a bannerelor, a a altor produse etc.)

* Informatii esentiale despre produsul care urmeaza sa fie achizitionat (titlu, cod produs, pret, cantitate, costuri suplimentare – livrare, asigurare colet, TVA, pret final)

* Posibilitatea editarii cosului (exemplu: modificarea cantitatii, eliminarea produsului, selectarea localitatii de livrare sau a transportatorului etc.)

* Afisarea, in cos, a logo-urilor de la Terti care confera siguranta si incredere in magazin

* Afisarea informatiilor de customer support (telefoane de contact, e-mail, live chat)

* Link-uri vizibile catre sectiunile despre garantii, livrare, politica de returnare a produselor, securitatea tranzactiei

* Posibilitatea salvarii continutului cosului de cumparaturi in scopul continuarii comenzii la un moment ulterior

* Posibilitatea continuarii cumparaturilor dupa adaugarea in Cos a unui produs

* Evidentierea ferma a pasilor ce trebuie parcursi pana la finalizarea comenzii si a pasului in care se afla consumatorul la un anumit moment

* Claritatea ultimului pas de comanda - utilizatorul trebuie sa inteleaga clar ca apasarea butonului "trimite comanda" conduce la lansarea acesteia

* Feedback din partea magazinului dupa lansarea comenzii (ecran de multumire, care asigura consumatorul ca a plasat valid comanda si ca aceasta urmeaza sa fie procesata)

* Formular de comanda simplu, fara nicio eroare de functionalitate / programare care sa intrerupa fluxul de comanda

* Evidentierea campului de autentificare / sign-up in cazul magazinelor care solicita cont de utilizator pentru plasarea comenzii


confirmarea comenzii


* Durata pana la primul contact din partea magazinului pentru confirmarea comenzii (e-mail, telefon, alerta sms etc.)

* E-mail de confirmare a comenzii care sa contina informatiile de identificare ale utilizatorului, produsele comandate, pretul total care trebuie platit de client (incluzand toate costurile defalcate), datele de identificare ale magazinului

* Informatii despre starea comenzii (status)

* Respectarea termenelor care au fost afisate pe site vis-a-vis de produsul comandat de consumator (exemplu: daca produsul era afisat ca fiind in stoc, acesta trebuie sa fie in stoc; specificatiile produsului corespund intocmai realitatii etc.)


profesionalismul magazinului


* Amabilitatea personalului de vanzari. Rezistenta la stress

* Cunostintele personalului de vanzari in domeniul produselor/serviciilor comercializate

* Acuratetea informatiilor oferite de personalul de vanzari, fie intr-o discutie telefonica, fie online sau prin alte modalitati

* Respectarea promisiunilor magazinului facute clientului

* Respectarea termenelor de livrare

* Promptitudinea si grija fata de solutionarea problemelor clientilor existenti

 


Impresii si imagini la premierea magazinelor


Andrei Radu Organizator GpEC.ro 2010


Andrei Radu GPEC 2010 by sorin frumuseanu


Marele sef de trib care a depus un efort imens pentru organizarea evenimentului. Alaturi de "armata de oameni care l-au ajutat" ii multumim si noi pentru managementul actiunilor si repartizarea lor in timp util.



Bogdan Manolea la gpec 2010


Bogdan Manolea la gpec2010 by sorin frumuseanu


Pe Bogdan il cunosc de mult timp, dar de fiecare data ma/ne uimeste cu ceva nou. Interesanta tema aleasa, ocazie cu care am vazut cate lucruri inutile isi pun magazinele online pe website.



Bogdan MANOLEA, Legi-Internet.ro: Povesti juridice pentru cumparatori online
Subiecte atinse in prezentare:
* despre marci si magazine online
* despre politica de confidentialitate a magazinelor
* concluzii in urma jurizarii la GPeC

Despre Bogdan MANOLEA:
Bogdan Manolea este consultant juridic
interesat de domenii ca dreptul tehnologiei informatiilor, proprietate intelectuala/industriala, insa si de orice domeniu implicand dreptul, Internetul si atitudinea civica.
Bogdan este proprietarul paginii web Legile Internetului, care prezinta din 2001 principalele evolutii din dreptul tehnologiei informatiei.
De asemenea, este autor a multor prezentari si articole pe teme legate de Drept si Tehnologia Informatiei (comert electronic, semnatura electronica, nume de domenii, jurisdictie si Internet, dreptul la viata privata etc.) facute la conferinte nationale si internationale.
Nu in ultimul rand, Bogdan este si Director Executiv al Asociatiei pentru Tehnologie si Internet - APTI, Vicepresedinte al EDRi - European Digital Rights Initiative - EDRi, Editor EDRi-gram - newsletter electronic bi-saptaminal pentru drepturi civile digitale.

Petre Datculescu gpec.ro 2010


Petre Datculescu gpec 2010 by sorin frumuseanu


Un tip simpatic, bine documentat. Nu il cunosteam, domeniul aborat e total diferit de al meu si cel putin interesant. Cat de curand sper sa vad testul de eye-tracking primit de la un magazin online.
Despre Petre DATCULESCU:
  • Director al IRSOP Market Research & Consulting din Bucureşti, institut
    pe care l-a fondat în 1990.
  • Este de profesie psiholog şi doctor în psihologie, cu o experienţă
    îndelungată în cercetarea aplicativă.
  • Membru ESOMAR din 1992.
  • Specializările sale includ psihologia consumatorului, marketing,
    comportament economic şi analiză statistică.
  • Este autorul lucrării de referinţă „Cercetarea de Marketing”, apărută la
    Brandbuilders în 2006.
  • Asigură consultanţă strategică de marketing pentru firme importante din
    domeniul economic şi financiar.

Petre Datculescu gpec.ro 2010


Petre Datculescu gpec2010_4 by sorin frumuseanu


Petre Datculescu by sorin frumuseanu

Petre DATCULESCU, IRSOP: Cat de bun este site-ul dumneavoastra?
Subiecte atinse in prezentare:
* Ce înseamnă un site bun din perspectiva utilizatorului

* Sase probleme care pot submina funcţionalitatea şi capacitatea site-ului de a genera vânzări

* Problemele pot fi identificate corect şi complet cu ajutorul cercetării de funcţionalitate (usability). Cercetarea utilizează 3 tipuri de metrici: electronice, subiective şi fiziologice. Autorul explică avantajele şi limitele acestor metrici dacă sunt folosite separat şi prezintă o aplicaţie superioară pentru diagnoza şi îmbunătăţirea performanţei comerciale a unui site.

Mugur Frunzetti gpec.ro 2010


Mugur Frunzetti gpec2010 by sorin frumuseanu

De data asta ca reprezentant magazin floria.ro.

Iustin Priescu foto gpec.ro 2010


Iustin Priescu gpec2010 by sorin frumuseanu


Nu il cunosteam, mi-a placut prezentarea. Parerea mea e ca trebuia sa inceapa cu sfarsitul: "Tu de cate ori ti-ai facut analizele anul asta?". In prezentare, riscuri de securitate.

Iustin Priescu gpec 2010 OUTPOST24.com

IIustin PRIESCU, OUTPOST24.com: Ce a rezultat in urma scanarii magazinelor participante la
GPeC?


Subiecte atinse in prezentare:

* Sistemul de Management al Securitatii Informatiei si Compania de e‐commerce

* Rolul managementului vulnerabilitatilor in reducerea riscului informational

* Concluziile cercetarii rezultate in urma testarii/scanarii companiilor de e‐commerce folosind instrumentele OUTPOST24, Suedia.
 

Discutii Magazin Online la gpec.ro 2010


Magazin Online gpec2010 by sorin frumuseanu


Magazin Online la gpec2010. Andrei Radu in spate. Nu am retinut numele magazinului, captura imagine din prezentarea live.

Bryan Eisenberg: gpec.ro 2010 foto


Bryan Eisenberg:gpec2010 foto 1 by sorin frumuseanu


Bryan Eisenberg gpec 2010 by sorin frumuseanu

Bryan EISENBERG: 21 Secrets of Top Converting Websites
Bryan Eisenberg gpec 2010


Bryan Eisenberg gpec2010 by sorin frumuseanu

Bryan Eisenberg is the recognized authority and pioneer in online marketing, improving online
conversion rates, Persuasion Architecture, and persona marketing. Bryan was recently recognized by eConsultancy members as one of the top 10 User Experience Gurus and and he was selected as one of the inaugural iMedia Top 25 Marketers.

Bryan Eisenberg gpec 2010

Bryan Eisenberg prezentare gpec 2010
Bryan Eisenberg gpec.ro2010


Bryan Eisenberg gpec2010_21 by sorin frumuseanu


21 Secrets of Top Converting Websites


21 Secrets of Top Converting Websites by sorin frumuseanu



The average conversion rate for a website is around 3%, but many websites convert at 10% or higher. What do they do that you may not be doing? Bryan Eisenberg, who has been helping companies improve their conversion rates since 1998 will reveal 21 of his most valuable tips that will help you increase your conversion rate. In this fast paced session you’ll find relevant examples you can use right away to improve your retail sites.
You’ll learn the key principle of GTC – Get the Cash! You’ll never be able to look at a website the same way again.

Romulus Oprica


Romulus Oprica by sorin frumuseanu

Alias Romulanu :)
Statistici demografice, studiu sociologic utilizatori.


Cam atat deocamdata, revin cu alte imagini facute de alti urmaritori ai competitiei de magazine
online.

6 septembrie 2010

Sondaj | Protectia datelor personale: google sau facebook?

Alaturi de inca un video pe tema Dominatia Google, un nou sondaj pe tema protectiei datelor personale:  google sau facebook?


Nu am priceput asocierea cu facebook, dar sa treaca de la mine.

Cu ceva ani in urma imi amintesc de un articol unde se spunea ca pe google vor fii capabile interogari/cautari gen "unde mi-am lasat cheile?".

No draga "domnule googule" mai astept mult?

Intamplator, cu 2 saptamani in urma, chiar lasasem cheile de la masina intr-un loc nefiresc, atipic, greu de gasit. Cautarile offline mi-au luat cam 20 de minute pentru ca efectiv eram pe fuga. Cautari pe google? Vise taica, vise.

Chiar m-ar interesa sa aflu si eu "unde sufletul meu mi-a picat telecomanda?" sau, mai rar, "unde sufletu' meu am parcat masina?".

La o adica, chiar as fii dispus sa platesc pentru asta, dar se pare ca scenariile macabre legate de dominatia google ramane inca in sfera de SF.

Remrcasem pe pe piata dispozitive gen "fluieri si raspunde cu fluierat", din pacate inca la preturi care nu justifica utilitatea.

Revenind la protectia datelor personale, va invit sa particpati la sondajul web pro news: Which do you trust more - Google or Facebook? Comment here

Video Dominatia Google.

Internet 2: Dominatia google

Noul Internet 2, acaparat de dominatia Google. 8:45 minute de video prapastios privind un viitor macabru cu NSA, CIA si politicieni corupti.


Cam aiurea, gen sondajele privind "dependenta de facebook". Care drac de dependenta? Nu au apucat nici sa traduca helpul sau sa explice simplu pt tot useru cum se utilizeaza, eventual ce are in plus fata de neogen (made in .ro, cu plata deja) sau hi5.com.

Pana atunci, hai sa ne speriem putin de Dominatia Google in Internet 2.

2 septembrie 2010

Nell cea salbatica

Filmul Nell cea salbatica

Nell


Un film fain vazut la TV care mi-a placut atat de mult incat am uitat sa mai fac capturi: Filmul Nell cea salbatica.


Film Nell cea salbatica, Statele Unite ale Americii, 1994, drama, 113 minute.


Nell (Jodie Foster) este o fată care a crescut izolată de lume. Singurele persoane pe care le ştia erau mama şi sora ei geamănă, care murise când era doar un copil. Toate trei trăiau undeva într-o cabană din pădure. În afară de cele două, nimeni altcineva nu o văzuse vreodată
pe Nell. 



Însă, moartea mamei sale schimbă această situaţie, deoarece tânăra este pusă în situaţia de înfrunta o lume despre existenţa căreia nu ştia nimic.


Nell este decoperită de doctorul Jerome Lovell (Liam Neeson), care este fascinat de această tânără cu adevărat sălbatică care vorbeşte într-un mod foarte ciudat. Paula Olsen (Natasha Richardson), care este studentă la psihologie, vrea să o ţină pe Nell sub observaţie în laborator
pentru a decide cum este mai bine să procedeze în acest caz. Paula crede că cel mai bine ar fi ca Nell să ajungă într-o instituţie specializată, dar Lovell solicită mai întâi o perioadă de observaţie fără să o ia din casa ei. În cele din urmă, judecătorul decide: au la dispoziţie trei luni pentru a o ţine pe Nell sub observaţie, iar după acest interval se va decide viitorul acesteia.


Nominalizare la Oscar pentru cea mai bună actriţă în rol principal (Jodie Foster); Nominalizare la Globurile de Aur la categoriile cel mai bun film, coloană sonoră, cea mai bună actriţă: Jodie
Foster; Nominalizare la MTV Movie Awards pentru cea mai bună actriţă - Jodie Foster.


Distribuţia:

Jodie Foster (Nell Kellty)
Liam Neeson (Jerome Lovell)
Natasha Richardson (Paula Olsen)
Nick Searcy (Todd Peterson)
Richard Libertini (Alexander Paley)
Robin Mullins (Mary Peterson)
Jeremy Davies (Billy Fisher)
O'Neal Compton (Don Fontana)


regizor: Michael Apted
scriitor: Mark Handley
scenarist: Mark Handley, William Nicholson
compozitor: Mark Isham
operator: Dante Spinotti
costume: Susan Lyall
producător: Jodie Foster, Renée Missel
director de imagine: Jon Hutman
monteur: Jim Clark


 



Secvente din filmul Nell



Top 15 filme cu Jodie Foster






Tks to Port.ro

18 august 2010

Cum se fac preturile | Licitatii

Multi ne intrebam cum se fac preturile sau cum se fac licitatiile. Sa fie banc sau nu?


Dumnezeu s-a saturat ca lumea tot trecea din Rai in Iad si invers. A hotarat sa faca un gard intre Rai si Iad.
A chemat pe organizatorul de licitatii Sf. Petru si i-a cerut sa-i gaseasca cei mai buni constructori.
Sf. Petru dupa indelungi licitatii electonice a adus in fata Domnului 3 constructori: un rus, un american si un roman.
Dumnenezu ii ia la intrebari:
- Rusule cu cat imi faci gardul?
Rusul raspunde: - Cu 5.000 de euro. Folosesc tehnologie ruseasca de ultima generatie, muncitori rusi toti unu si unu.

- Americanule cu cat imi faci gardul?
Americanul raspunde: - Cu 10.000 de euro, dar folosesc tehnologie de ultra-noua generatie, stalpi cu senzori de miscare, fire wireless, camere de filmat prin satelit cu servere etc.

- Romanule cu cat imi faci gardul?
Romanul raspunde: - Pai cu 15.000 de euro.

Pai si ce faci de banii astia, intreaba Domnul.

- Pai (si apropiindu-se de urechea Domnului) iti dau Tie 5000 de euro ca mi-ai dat licitatie, 5.000 de euro ii tin eu ca am castigat licitatia, iar restul de 5.000 ii dam rusului sa faca gardul.

Via Dana.

12 august 2010

Incoerenta destinatar: Basescu care?

Similar cu societatile comerciale care isi pun strada... numar... tot dar uita localitatea/judetul, un mesaj destul de ambiguu pentru Basescu


Sa fie...?

Doamna Basescu?
Virgil Basescu?
Ion Basescu?
Ioana Basescu?
Elena Basescu?
Magazinul Basescu?

Next: Romania care?

Dezorientare totala :)

8 august 2010

Viata e roz pe facebook | nofollow links

Inca nu m-am luminat cu beneficiile aduse de promovarea in retelele sociale, cu atat mai mult cu cat m-am umplut de roz, nofollow links, atunci cand am intrat pe pozele lui Bogdan.


Bantuiam pe facebook si ma uitam pe ultimele poze ale lui  Bogdan Popescu, (aham, tot cu rel=nofollow ca tot asa il pune si facebook), evident, mereu cu extensiile firefox preferate active, care pune automat pe fond roz tot ce vede pe nofollow.

Cu tot respectul pentru colegii specializati in promovarea prin retelele sociale, ca om de SEO, am ramas efectiv uimit de cat roz poate sa bage oamenii de la facebook (linkuri pe nofollow), inclusiv in zona de chat.
Nu scapa vreun link, dar chiar nici unul :)

Dubii? Vedeti imaginea:

Nofollow Facebook

Bafta!

31 iulie 2010

Barbati vs Caini

O scurta analogie simpatica, via email:

Un barbat a scris o scrisoare unu mic hotel dintr-un orasel din Vestul Mijlociu unde planuia sa-si petreaca vacanta.

Iata cuvintele lui:

"Mi-ar placea foarte mult sa-mi aduc si cainele. Este binecrescut si foarte curat. Sunteti atat de amabil sa-mi permiteti sa stea cu mine in camera?"

Replica imediata veni de la propretarul hotelului care i-a scris:

"Conduc acest hotel de multi ani. In tot acest timp, n-am vazut nici un caine care sa fure prosoape, lenjerii, vesela sau tablouri de pe pereti.
N-a fost nevoie niciodata sa dau afara un caine in mijlocul noptii pentru ca era beat si ii deranja pe ceilalti. Si n-am urmarit niciodata un caine care sa fuga si sa nu plateasca.
Da, bineinteles, cainele dumneavoastra este binevenit in hotelul meu. Si, in cazul in care cainele este de acord sa stea cu dumneavoastra in camera, sunteti si dumneavoastra binevenit.
".

29 iulie 2010

Mistere cu apa plata

Secretele lui google si optimizarea pentru google vor ramane cu siguranta mistere (exceptie baietii cu ochi patrati care vand carti/cd cu secretele lui google) pentu ca asa trebuie sa fie. Demn de The X Filles raman insa apropbarile in directoarele web.


Pe concret, imaginea de mai jos, website trimis la insciere in urma cu peste... 2 ani.



1. Multumim administratorului de director web pentru apropbare.
2. Tot nu am inteles de ce a durat asa de mult.
Considerand ca cuvintele cheie apa plata sunt pe trend... am aruncat un ochi la trafic.ro



Se pare ca nu suficient de mult sau este necesara o cercetare mai amanuntita a cuvintelor cheie.

Concluzie: Mai bine mai tarziu decat niciodata.

Baiul e cu explictia pentru client, care stie ca aprobarile in directoare se fac in 30-90 de zile.

Deci... X filles: Adevarul e mai presus decat noi.

22 iulie 2010

Poezie politica 2010

In timp ce sotii Ceausescu sunt dezgropati si analizati la ADN, o poezie politica ce circula prin reteaua Neogen.ro


Pe o stanca neagra, într-un vechi satuc,
chiar într-o casuta, langa un patuc,
Plange şi suspina o batrana mica,
care are fiul, cat un pustiulica.
Caci la guvernare, fiul ei iubit
a plecat aseara şi n-a mai venit.
Celularul suna noaptea jumatate
nu-i semnal, si totusi:
-Oare cine-i, frate?
-Eu sunt, buna maica, fiul tau dorit
n-a mai mers Taromu' şi n-am mai venit.
Sun din capitala, voi fi premier
m-a numit chiar Zeus, sunt timonier.
Capitan e dansu’, e ca la armata
mica mea ostire fuge sfaramata,
Vine criza, foamea, oamenii ma-njur’
l-am servit pe dansu', m-a mancat in …

-Ce spui tu, straine? Emil e departe,
cica de Basescu – nu se mai desparte.
Am crezut ca-i gluma, dar era sa mor
l-am vazut aseara la televizor.
Emil e cuminte, nu e derbedeu
de esti tu acela, nu-ţi sunt mama eu!
Lasa-ma cu Zeus, fiindca omul chel
se joaca cu tine cum doreste el.
Te-a numit pe tine dupa Stolojan,
crezi ca e pe bune? te-a luat de fazan.
Am vorbit cu tac-tu, asculta-l pe mos:
dupa tine vine Leana lu' Cocos.
Du-te la Basescu, fa-i un ultim sluj
apoi ia Taromu', sa te-ntorci la Cluj!

21 iulie 2010

Dulce si rece

Desert rece si bun, in loc de inghetata pe timp de cald cald cald caaald.


Ca raspuns la alternativa de inghetata cu un singur ingredient pe care si-o tot flendare in statusul de yahoo mess domnul din discutia traznita (How To Make Creamy Ice Cream with Just One Ingredient!), o alta reteta testata si verificata.

De facut ca si cercetare: de verificat daca intr-adevar iaurutul e mai usor de asimilat decat smantana, cum zice media).

Ideea e pornit de la acele superbe iaurturi cu fructe, cu scris al dracului de mic incat sa nu vezi ce chimicale contin.

Ingrediente:
Smantana receeeee recee - dupa ochi
Zahar - dupa ochi
2 oua
Miere (de testat data viitoare)
1-2 lingurite de dulceata de ce gust sa aiba (smochine, cirese, capsuni). Alternativa de incercat: banana de banana.

Tehnologie preparare: mixer, mixat pana se face si ceva spuma. Introdus la rece rece.

Tmp total, inclusiv cu scos componente din frigider: max 8 minute.

Gata.

Pofte bune

20 iulie 2010

Raspuns eficient la contactele din retelele de socializare

Din seria de maximul de efect in minimul de cuvinte, un mesaj de intampinare recomandat in comunicarea online in retelele sociale.


Tks to baiatul cu site-ul de flori (inca ma amuza faza asta, ca extensie la baiatul cu site-ul de turism: "Şi că să închei într-o notă amuzantă - am fost filmaţi de Protv. Am stat cca 30 minute să le explicăm despre ce e vorba cu evenimentul, în timp ce ei o dădeau cu criza.asa cum..."), cred ca am gasit/adaptat cea mai potrivita fraza sau mesaj de intampinare atunci cand primim cereri de "prietenie" in retelele de socializare online:

Iti multumesc pentru cererea de prietenie, care ma onoreaza. Inainte de a iti raspunde, te rog ajuta-ma cu 2 informatii: ne-am cunoscut vreodata pana acum? si daca nu ne-am cunoscut inca, de ce iti doresti sa fim prieteni (sau ce iti doresti)?
Multumesc!

Ca sunt prieteni, amici, parteneri de afaceri sau (why not?) chiar rude care si-au amintit de noi dupa sute de ani, acest tip de mesaj pare sa fie printre cele mai eficiente.

Mai mult chiar, in felul acesta puteti filtra tonele de comercianti mai mult sau mai putin online care vor sa se imprieteneasca cu voi.

Ma amuza o idee: Cum ar fii daca toate cele peste 2000 de magazine online cat am analizat in Studiul National de Comert Electronic ar dori, dintr-o data, "sa-mi ceara prietenia"?

Jaleee :) Doar de pe hi5.com (am si asa ceva), 2-5 exemple de prieteni: Cadouri Haioase, haine haine, Home Money, Ritmo Cafe, kawasaki gpz500s, Cheie Briceag.

Deci multam fain Mugure de idee.

Raman dator cu un link :).

16 iulie 2010

Website de elita: politia romana

Intamplator am vazut la o reclama tv linkul la http://politiaromana.ro/prevenire intr-o actiune de prevenire.
Am zis hai sa-i ajut pe oameni, sa mai invete popoprul care ajunge prinn blogul meu...

Dar:
Linkul respectiv ma trimite sa descarc (inca) o aplicatie de la Microsoft, fara de care NU POT VEDEA site-ul de prevenire, care arata cam ca in poza de mai jos:



Ma uit si la aplicatia aia, sa vad ce face, de ce face si cat de puternica tre sa fie masina mea de calcul care si asa...

Silverlight is a powerful development platform for creating engaging, interactive applications for many screens across the Web, desktop, and mobile devices.

Sa zicem ca nu prea am priceput cat de tare si utila e aplicatia respectiva, asteptandu-ma sincer la o pagina facuta chiar cu aplicatia respectiva.

Nu imi zice ce probleme rezolva, cat de tare tre sa fie scula (daca duce instalarea) si in plus... se pare ca explicatiile duc tot la twitter, cum se vede in poza de mai jos.


Atunci la ce sa mai instalez o aplicatie care se bazeaza pe explicatii tot pe una existenta si cunoscuta?

In concluzie

Sfat pt ex colegi: Adaptati site-ul la nevoile userului de rand, mai ales cand e vorba de educatie. Useru normal are si masini de calcul mai slabute si uneori nu prea face face la instalari de noi programe si aplicatii exotice.

14 iulie 2010

Link de vot in retele sociale

Inca ma mai amuza userii de retele sociale care posteaza linkuri total aiurea catre cine stie ce drac de concursuri.


Explicatia logica: nu au suficienti prieteni in lista de yahoo messenger. Am zis prieteni, respectiv oameni capabili sa dea un click zilnic pe linkuul din status.

Mai concret, ce face iuzeru (poate fii mascul sau fatuca):
Isi face un cont de sex opus cu utilizatorii luati in calcul, preferabil duduie la care incepe sa posteze la plezeneala:

Buna.Te roooog da clik pe urmatorul link si apasa pe butonul albastru de pe poza(introdu codul care apare). hâşttp://www... Sunt pe locul 2 si mai am putin de recuperat sa ajung pe 1.
Cel de pe 1 baga de la doua calculatoare..iar eu sunt singura..asa ca tu esti baza.....am nevoie de VANT IN PANZEEEEEEE.
Un vot verde de la mine. 

Intreb fatuca (care se presupune ca imi e prietena/cunostinta) cand (mai) esim la cafia amigo , la care iuzeru de retele sociale pauza, pauza si iar pauza, in timp ce sterg comentariul si raportez profilul ca spam pentru ca imi place reteaua sociala respectiva.