17 noiembrie 2009

De unde apare umezeala in cladire?

Pagina superfaina de unde putem afla mai multe despre termopane si nu numai.

Ca tot ne miram de unde (mai) vine umezeala in casa.


Sunt multe surse de unde poate să apară umezeala în interiorul unei locuinţe.

În unele cazuri activităţile zilnice ale unei familii pot  produce cantităţi imense de vapori de apă: o familie de 5 persoane elimină în aer arpoximativ 10 kg în fiecare zi (fără să luăm în calcul căldura).

    * - respiraţia (în somn) 0.3 kg;
    * - respiraţia (treaz) 0.85kg;
    * - gătit 3kg;
    * - spalare 1kg;
    * - spalarea şi uscarea hainelor 5.5 kg;


Umezeala poate să apară în aerul interior şi din structura unei clădiri; prin pardoseală, ziduri sau tavan.

În plus, oamenii şi plantele elimină în mod natural vapori de apă, acesta fiind încă un mod în care vapori de apă pot apărea în casă. Într-un final vaporii mai pot apărea din beciuri, fisuri în zid. Vapori dizolvaţi în masa aerului se miscă din casă spre afară şi din afară spre interiorul casei în două moduri: difuzie şi scăpări ale aerului.

De retinut.

Cofee breack: voteaza.org

Ca de obicei, ma uit la Despre Site si aici vad:

Campania online "Mergi la vot !" a reunit, pentru prima dată, zeci de site-uri ale diasporei române, cu ocazia alegerilor din 2004.
[...]
Scopul campaniei este acelaşi: de a te determina să mergi la vot. Nu îţi spune nimeni cum să votezi. Cel mai important lucru este să mergi să votezi. Site-urile ce derulează această campanie te vor informa unde poţi vota în ţara în care locuieşti.


Acum stau si ma gandesc. Cat de incitat de actiuni poate fi un roman? De verificat daca exista si cumpara.org, viziteaza.org, veziBanner.org ;)

Pe concret, "hai la vot" ca sa ce? Adica sa votezi cu cine?

Bine ca nu indeamna hai la magazin ca sa cumperi, chiar daca nu ai ce.
Cam asa sta treaba, in analogie cu un magazin. Nu iti spune ce sa cumperi, doar sa cumperi. Mergi la magazin (prins de febra campaniei) si acolo vezi, dupa n ore ca nu ai ce sa cumperi. Evident, poate fi bar, cafenea sau zona turistica.
Dar mergi ca sa ... votezi, in cazul de fata. Ca nu ai cu cine, e partea 2.

Pan' la urma asta e marea problema, mostenita de la I L Caragiale, cetateanul turmentat: Eu cu cine votez?

Mai am undeva prin blog o analogie cu o problema de sanatate, de gen "Te doare capu":
Doare cap faza 1: iei paracetamol - nu trece.
Doare cap faza 2: iei piramidon dupa 4 ani - nu trece.
Doare cap faza 3: dupa 8 ani te intorci la paracetamol - nu trece
Doare cap faza 4: dupa 16 ani te intorci la faza 2, piramidon - nu trece.

Si fazele se repeta, pt ca romanu nu se gandeste sa incerce si algocalmin, in cazul de atunci, ca si acum Corneliu Vadim Tudor. Nu mi-s fan Vadim, desi omu e sociolog si pare sa aiba scoala. Dar cand vezi ca un tratament nu are efect, dupa 4-8-16-20 de ani nu inteleg de ce nu s-ar incerca si alta medicatie.

Aseara simplificasem analogia pe model electronic, cu un electronist vechi:
Ai 3 fire, la o schema complicata:
- incerci fir 1 - nu merge
- incerci fir 2 - nu merge
- pui argint pe fir 1, ca poate nu face contact - nu merge
- pui chimicale si cureti mai bine fir 2 - tot nu merge.

Dar daca 20 de ani instalatia aia nu a mers, my yellow friend, e o chestie de bun simt sa incerci si al treilea fir :)

Egalitate sanse femei si barbati

Se pare ca avem o agentie in acest sens, numita ANES, Agenţia Naţională pentru Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi.

Super fain, de citit si de vazut daca se ocupa atat de sansele pentru barbati in aceeasi masura in care se ocupa si de femei.

Din statut/despre agentie ANES:

Agenţia Naţională pentru Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi (ANES) are ca scop principal introducerea principiului egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în toate domeniile societăţii româneşti, prin elaborarea şi implementarea de politici şi programe axate pe problemele diverselor categorii de femei din România.

Această instituţie este o expresie naţională a eforturilor şi a dinamismului ce au caracterizat mişcările sociale ale femeilor atât din România cât şi din alte state membre ale Uniunii Europene, în lupta spre emanicipare şi progres individual şi social. De acelaşi dinamism putem vorbi şi în cazul internetului de care putem să ne bucurăm prin multiplele sale căi de comunicare pentru crearea de strânse legături între noi.

Am elaborat această pagină web ca un spaţiu cu un puternic caracter practic, ca punct de referinţă pentru o bună cunoaştere a progreselor înregistrate de femeile din România, precum şi ca mijloc de dinamizare a femeilor şi a organizaţiilor lor, şi a tuturor actorilor implicaţi în promovarea şi respectarea principiului egalităţii de gen.

Veţi putea găsi informaţii referitoare la ANES, la ariile de intervenţie din domeniul egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi, la resursele şi serviciile pe care le punem la dispoziţia tuturor, femei şi bărbaţi, pe lângă concepte, date statistice, analize calitative şi link-uri de interes.

Succes

16 noiembrie 2009

Cum ceri pareri despre

Un mod de comunicare dragut, tocmai gasit pe Fotoblogul 10xzoom.ro.

Lăsaţi comentarii - nu mă supăr dacă aruncaţi cu pietre în mine. Le adun.

Supertare ;)

10 noiembrie 2009

Diactritice pe seopedia.ro

Gluma buna. Eventual si o seopedia.ro cu noile caractere chineze, arabe?
in reference to:
"Sa scriem toti pe acest forum cu diacritice"
- Propunere (view on Google Sidewiki)

Videoclipul de azi

Nu mi-s mare amator de Youtube, mai ales ca sunt si pe net mobil de la zapp, dar refacand linkurile vechi, m-am oprit la C C Catch Megamix!

Merita re-re-re vazut/auzit.