7 august 2009

Specificatii tehnice Vin alb Feteasca Regala Tutova 1986

Rezultate cautari google romania la Vin alb Feteasca Regala Tutova 1986

Am ras azi in draci vazand rezultatele afisate de google la cautari. Cat o fi vinul ala de bun, parca totusi nu are specificatii tehnice :))

Amuzanta faza chit ca e vorba de greutati inevitabile si uneori imposbilitatea de a impaca si capra si varza, adica si utilizatorul si robotul de cautare google.

In cazul acesta a fost vorba de mai mult, respectiv de meniuri universale pentru toate tipurile de magazine online.

Practic ma interesase la Florin cu magazinul de Cadouri Barbati cum se comporta in timp punctul pus in "title".

Asa am ajuns pe pagina lui cu http://www.myman.ro/magazin-online-barbati/idei-cadouri/vin-alb-feteasca-regala-tutova-1986.html Vin alb Feteasca Regala Tutova 1986 , la cautatarea dupa "Vin alb Feteasca Regala Tutova 1986", o expresie cu un numar relativ mic de cautari.

Vad ca punctul dinaintea expresiei "Cadouri online" nu a impiedicat afisarea normala in motorul de cautare google a valorii din title:

title: Vin alb Feteasca Regala Tutova 1986. Cadouri online

De ce este totusi pe pozitia 3?

Dupa cum se poate vedea la rezultatul concurentului care ocupa prima pozitie in google (si 2, in felul in care am cerut afisarea), shopmania a inclus in meta keywords si meta description si aceasta expresie, chiar daca din automatizari a iesit o fisare destul de neclara pentru utilizator, afisare care m-a amuzat prin felul in care e afisata si m-a facut sa scriu acest articol.

Deci in plus, o are si in meta name keywords.

Pe concret, Florin a neglijat sa introduca aceasta valoare la el in meta keywords, chiar daca il are in meta description:

meta name="keywords" content="cadouri, barbati, magazin online, vin, vinuri, cadou vin, vin vechi, vin vechi romanesc">

meta name="description" content="Feteasca Regala Tutova 1986 face parte din categoria vinurilor albe, seci ce se evidentiaza prin pro. Cadouri online">

Cine spunea ca meta keywords nu mai are valoare?

6 august 2009

Imprimante de imprimante: imprimante de unghii


Am avut sau nu tagul "ca nici nu stiti ce pierdeti", il fac acum, ca sa marchez lucrurile care ma uimesc efectiv.

Imi face efectiv placere sa-l ascult pe Adi cu magazinul de imprimante, cand vorbeste cu pasiunea specifica ardelenilor despre cate stie si ce face el in industria de imprimante, copiatoare si faxuri si alte minuni din tehnologia care face print si mai scrie pe Consilier PrinT, dar uneori mi se pune si mie si tot ii reprosez ca imprimante bune ca seriile Canon S200 sau versiunile de imprimante jet Canon iP (am 1000 si 1500) au fost cele mai bune.

Dar cel mai mult imi place sa ma joc de-a Gigi Contra si sa-i demonstrez ca nu stie chiar tot tot despre imprimante, chiar daca vad ca a pus inca o imprimanta exotica la Imprimare Folio.

Bantuind pe net si efectiv cu o cruda dorinta de a ma da mare expert in industria de print fata de Adi, am dat peste o imprimanta speciala, utila, frumoasa de care efectiv nici nu stiam ca exista: imprimanta de unghii (vezi foto) oferita de magazinul Magic Nails.

Pentru curiosi, oferta este si ea interesanta:
Imprimanta digitala „MAGICK NAILS”

Pret Promotional - 6.900 RON (fara TVA)
Pret de lista – 8.000 RON (fara TVA)

ECONOMISESTE 1.100 RON !!!
+ primesti 789 RON in produse gratuite!
+ TRANSPORT si TRAINING Gratuit (valoare 430 RON)!
+ grafica pentru materiale promotionale (val. 740 RON)!

Investeste acum intr-o imprimanta Magick Nails si faci economii de 3.059 RON !!!


Achizitioneaz-o acum si in leasing, prin TBI Leasing!!!

In cazul achizitionarii unui aparat in cadrul Promotiei, firma noastra va ofera gratuit:
- un dispozitiv care se ataseaza imprimantei digitale si cu care se pot printa flori, fructe, telefoane mobile si diverse alte obiecte (valoare 559 RON)
- 12 sticlute cu lac special de recunoastere (valoare 230 RON)

Dar cel mai mult m-a uimit prezentarea video cu vorbe romanesti in timp ce se listeaza unghiile clientilor.

Va propun sa o urmariti pentru ca este un lucru rar si nici nu stiti ce pierdeti:

5 august 2009

Plati taxe auto

Turbina eoliana langa matiz

Ti-a sunat ceasu Naeeee!!!
De fapt l-am auzit mai tarziu, cam cu 3 zile dupa ce expirase taxa de drum si Asigurarea Obligatorie (RCA).
Dar am cautat intr-o zi BT Asigurari (fosta RCA banca Transilvania) si nu am dat de ea la rapid.

Deci zi taxe auto: RCA si taxa de drum.

Taxa de drum, rezolvata rapid la PetRom la 117,71 lei pe an (102,37 lei anul trecut).
Nu cred ca mai iau de la ei pe motiv ca desi au POS (sunt amicii mei din zona de rezeva pentru stocul de tigari ASSOS), nu permit plata cu cardul.

Asigurarea obligatorie auto (RCA). Mare surpriza placuta.
Deci cum am zis, tendinte de asigurare au mai fost, de cand am gasit un minunat site (al doilea parca) care mi-a afisat exact ce am cautat, pozitionand BT Transilvania la cel mai ieftin tarif. Despre cum functioneaza site-ul am scris pe scurt la Asigurari auto online.

Cum ziceam si acolo felicitari la www.rca-ieftin.ro, pe care probabil ii voi recomanda si la 5 Recomandari de vinerea viitoare, fiind un serviciu real si util pentru romani.

Nota: BT Asigurari s-a transformat acum in Group AMA, unde dupa ani buni m-am intalnit cu un fost coleg, inspector de asigurari Dorin Pester.

Parca mai exista un site de asigurari auto pe care stiu sigur ca l-am recomandat in trecut, care mi-a dat similar, cel mai bun pret BCR Asigurari, motiv pentru care am si fost asigurat timp de 2-3 ani acolo.

Din pacate in sediul BCR Orsova nu exista si asigurari si oricum iesisera la un pret mai mare. In plus, la BCR, atat la Tirgu Mures cat si la Brasov, nu mi-a placut faptul ca desi era banca, nu puteam achita suma cu cardul. E totusi banca, nu benzinarie.

Si pretul, tare ciudat si pretul pentru asigurarea rca: 107,5 lei, pret mai mic decat BCR cu 6 luni in urma: 138 lei.

Nota foto: imagine realizata in muncipiul Orsova, pe campul de energie eoliana

31 iulie 2009

Vadim Tudor despre Dan Bittman

Program TV acum 2 seri. Nu ma uit eu prea des la tv dar si cand ma uit, am noroc.

O emisiune pasnica la OTV cu Dan Diaconescu si Vadim Tudor foarte relaxat.

Fara vreo intentie belicoasa, Vadim Tudor remarca faptul ca Dan Bittman are cracii subtiri si se mira cum se tine pe ele.

Am cautat pe internet dan bitman craci subtiri si nu am gasit.

Despre Dan Bittman: canta fain
Despre Vadim Tudor: ma mir ca nu i s-a acordat vreo sansa sa ajunga presedinte. Sa fie prea cult pentru meseria asta sau "cineva" se sperie ca va face lucruri bune in tara? La cate tampenii au facut fostii presedinti, greu de crezut ca vor fi egalati de Vadim ;)
Acum mi-am amintit de ce imi place omul muncii: ca tip de om seamana cu un fost coleg: Aceleasi miscari, aceleasi gesturi, aceleasi idealuri. Nu prea are cum sa fie genul care sa faca rau, asa cum nu este nici fostul coleg.

30 iulie 2009

bloguiesti sau microbloguiesti?

Deci ideea de baza este ceea ce eu numesc "nebuneala Twitter", care fara sa ma complic cu termeni tehnici si functii, atrage si in Romania atentia asurpa microbloggingului, adica posibilitatea de a comunica eficient pe 140-164 de caractere (parca).

Zic "nebuneala" pentru ca dupa parerea mea, atat persoanele fizice cat si companiile inca nu stiu sa se foloseasca de puterea blogurilor, asa ca am rezerve privind capacitatea de a atrage atentia printr-un post asa de scurt.

Un lucru pe care l-am invatat si retinut de la Claudelo, intr-o micro-explicatie, referitoare la inceperea sau dezvoltarea unui proiect (sau microproiect? ;) online: Cui ii pasa de site-ul tau?

Intrebare fireasca: Dar de mesajul pe care il comunci pe cele 164 de caractere? ;)
Macar Dan Diaconescu de la OTV (ca tot l-am vazut aseara cu Vadim Tudor extrem de relaxat) are o expresie standard: "...ca nici nu stiti ce pierdeti" care se poate utiliza foarte bine ca si tag sau eticheta.

Inca un lucru de studiat: Avem bloguri, avem microbloguri. Avem si mini sau macro-mega bloguri? Logic... ar trebui sa fie.

Uitandu-ma in offline: ok, blogul este (de baza) un jurnal online, care poate fi facut public sa nu. Care sa fie atunci echivalentul microblogului?

Din cate am mai studiat, cica pe microblog iti anunti prietenii (extinzand pana la clienti) ce faci chiar atunci. Pai parca mai eficient este sa faci asta pe statusul de la yahoo messenger, existent deja de ani buni. Acum ca degeaba anunti clientul ce faci ca nu ai timp sa-i raspunzi, e partea doua.

Deci ciudat.

In plus, am vazut ca unele companii au deja afisat "urmareste-ne pe twitter" (ca nici nu stiti ce pierdeti? ;).
Riscant, dupa parerea mea.
Motivatie: ok, te urmaresc pe twitter. Pe blog nu mai postezi nimic interesant? Pe forum nu mai apare nimic? Mai vrei sa ma uit si pe site-ul tau?

Unde tata vrei sa ma uit mai intai?

Si sa nu uitam ca adesea microbloggerii nu vor doar sa citesti ci sa si dai click sau sa cumperi un anume produs: Cam multe pretentii pe 164 caractere. Ii vad destul de des pe cei de la Dialog pe sms care spera ca mesajul ma va duce pe orange.ro. (Deci stiu site-ul, am estui prieteni care lucreza la orange si cand voi avea nevoie de ceva stiu si ce sa cumpar si de unde sa cumpar - probabil oamenii nu sunt convinsi de asta. Mai mult chiar: Am chiar poza cu adresa web imprimata pe scaunul portocaliu pe care stau angajatii de la Orange ; ).

Unii deja s-au gandit la asta, dept urmare au ceva gen "ma puteti urmari pe twitter la adresa X sau pe blog la adresa Y sau pe forumul Z. Mai usooooor :) Deja asta seamana a disperarea genul firmelor care incercand sa se apropie de clienti, ofera numere de telefoane ca sa fie apelati la tarifele specifice retelelor: "ne puteti contacta pe zapp la nr. n, pe connex la nr. nn, pe dialog la nr. nnn".

Deci pe langa faptul ca da rau, distrage atentia persoanei interesate de la locul unde firma sau persoana care ne intereseaza comunica mai des. Si daca ne gandim ca nu e singura persoana din acea nisa... cat timp sa aiba si utilizatorul sa caute tot ce a comunicat persoana in ziua sau saptamana respectiva?

Deci gata.

Ce cred ca s-ar potrivi pentru Romania?
Daca stai sa te gandesti ca ţi se limbă plimba în gură pana spui "eu nu fac blogging, eu fac microblogging" parca mai efcicient e ceva mai simplu.

Culmea este ca termenul exista, a fost folosit (poate intamplator) si chiar am incercat sa-l implementez in vechiul 360 yahoo cand nu prea aveam chef sau timp de scris: micuitismul.

Am remarcat un blog frumos despre care am scris pe UnderBlog cu mai mult de un an in urma la

Nou tip de blog: Micuitism Blog

Mai extat, esenta de acolo:

Ador micutismele - parantezele simpatice din cotidianul inghesuit cu lucruri serioase sau grave. de-aia cred ca merita scris despre ele. adaug aici si o totala lipsa de preocupare pentru evitat frivolitatea. cine citeste sau scrie micutisme intelege de ce.
Este vorba despre blogul Una-alta pe care desi nu il urmaresc, ma bucur ca exista si se mentine in timp, avand o postare chiar si astazi.

Se mentine in trendul pe care il remarcasem cu un an in urma: simplu, exprimari scurte dar eficiente, fara nori de etichete, fara tone de widgeturi...
Bravo lor.

Probabil la blogul mentionat m-am gandit atunci cand, in ultima parte a articolului
12 iulie: ultima zi de 360 Yahoo ziceam ca profilul de yahoo are toate sansele sa se transforme intr-o platforma de microblloging.

O implementare am vazut deja la Asistenta Online eLog, pe platforma de profil yahoo, care utilizeaza entativa de blog oferita acum de yahoo (fara taguri, etichete) care ca functii nu difera de omul cu blogul pe format micuitism.

De studiat pe viitor ce zice si wiki si alte referinte despre microblogging.

28 iulie 2009

Link la ANPC de magazine online

Nebuneala mare si cu legile de astazi, menite sa ajute consumatorul.
Unele insa exagereaza, cum ar fi cea care obliga magazinele online romanesti sa puna link catre ANPC.

Un articol cu detalii despre legislatie si forumulare are Claudelo la PR pentru ANPC 433/2009.
Altul, deosebit de interesant, strict legat de SEO, de la amicii mei de pe SEOPedia la Pt e-commerce.

Pe scurt ce mi-a placut la amicii mei de pe SEOPedia:
ANPC este o institutie de stat,nu este sa zicem o organizatie non-guvernamentala si pentru mine toti sunt la fel din guvern si de ce trebuie link si nu pusa doar adresa sitului anpc in format text?
In Romania nimeni nu se gandeste la asa ceva dar in tari gen SUA daca s-ar intampla asa ceva s-ar lasa cu multe procese.

Corect, nu am vazut nici un magazin online american obligat sa linkuiasca la vreo institutie de stat. Suntem mai ai dracu decat americanii si mai europeni decat europenii. Mai are rost sa ne comparam cu Japonezii sau tarile asiatice care chiar vor sa vanda?

Altul si mai tare:

O alta intrebare de gandire pentru anpc-isti:
Daca eu furnizez servicii si fac e-commerce pentru straini intr-o limba diferita de romana dar firma este inregistrata in Romania si pun link catre situ asta care are suport doar pentru romana, vizitatorii care vin pe situl meu,potentiali clienti nu se vor uita ca curcan lemne pe ANPC.gov.ro? Nu afecteaza mult chestia asta dar ar trebui luat in calcul avand in vedere ca sunt multe firme romanesti care furnizeaza servicii in alte limbi.

Ca o prima concluzie, e frectie si cu legea asta, specifica unor oameni care bag sama ca nu au de lucru, li se rupe de ce e pe international si spera sa... puii mei stiu ce, mai ales ca de data aceasta s-au luat de lucruri care tin de SEO (Search Engine Optimization - tehnici prin care faci ca pagina ta sa ajunga in primele pozitii in motoarele de cautare, google.ro de regula) si oamenii astia gandesc.

Adica mai simplu, pentru amicii mei care nu sunt in domeniu:
Ca sa pui un link pe pagina, magazinul online trebuie sa plateasca firma de programare. Deci da bani la programatori.
Pentru ca deja se modifca numarul de linkuri externe de pe pagina, apar cuvinte noi si se modifica densitatea de cuvinte, comerciantul online (tipul cu magazinul) iar e obligat sa plateasca firma de consultanta SEO ca sa-i reanalizeze si sa-i optimizeze pagina. Alti bani, alta distractie, platita de magazinul online.
Ok sa puna si imagine, ca sa nu fie probleme de densitate de cuvinte. Dar cine hosteaza imaginea aia gratuit? In mod curent, pentru fiecare rand care se vede pe site, pentru orice imagine, magazinul plateste un spatiu limitat pe un server.

Inca o cretinitate: vor link catre ANPC. Adica magazinul online indruma pe banul lui robotul de cautare de la google catre... ANPC. Pai tata stai asa ca asta se face pe bani de cand lumea.
In plus, cat de cretin sa fie cumparatorul ca sa nu stie sa copieze www de acolo si sa... exact, alta tampenie, sa faca ce pe site-ul anpc? :) In final tot sa sune la un telefon.
Pai nu era mai simplu sa ceara numar de telefon in loc de link? Chit ca, asa cum am scris in partea de sus, lucrul asta nu se practica nici macar in tara magazinelor online: SUA.

Statistici la intamplare la ora curenta cu magazinele virtuale care linkeaza.
Magazin online MarketOnline: nu are.
Magazin online eLog: are.
Magazin Domo: text.
Magazin online eMag: nu are.
Magazin Jurnalul National: nu are.


In concluzie, mare frectie ca nu prea se pupa cu legislatia internationala.

Partea frumoasa aici, ca tot au atins partea de online: statisticile tata, unde sunt statisticile site-urile guvernamentale?

Daca la campaniile cu fatucile frumoase de la turism si parca ministerul tineretului nu se prea putea contoriza eficienta banilor investiti de parca le-au bagat la cercetari penale, la un website insa, facut pe ban public e al dracului de simplu.

Am aruncat un ochi la 2-3 si am vazut ca nu au statistici bazate pe Google Analytics. Corect, ca e companie straina.

Dar... atat ca om de seo (interesat de traficul de cuvinte) cat si ca un cetatean oarecare, chiar vreau sa vad cine puii mei s-a folosit de site-ul ala vreodata, ca e al dracului de simplu si flexibil de urmarit investitia in site.

O sa revin doar pe tema asta.