Exprimare recomandata in comunicarea online. Recomandare de exprimare utilizata in cadrul unui comunicat de presa.
Urmaresc de multi ani felul in care se exprima atat oamenii de afaceri online, reprezentanti ai unor branduri cunoscute pana la tinerii incepatori in afacerile online.
Asa ca de la exprimari gen "daca vreti sa stiti cine suntem, trebuie sa va inregistrati" (buna gluma, mai ales ca era vorba de un magazin online, care cel putin teoretic dorea sa vanda) pana la mii si mii de exprimari friendly (poate chiar prea prietenoase) am tot incercat sa intuiesc DE CE s-au exprimat asa, mai ales in mediul online.
Daca in cadrul marilor companii esti tentat sa crezi ca exprimarea cu "tu" a rezultat in urma unui studiu de targetare a utilizatorilor, respectiv cei care nu tin cont de codul bunelor maniere: "userule, vezi ca am ceva pe aci, baga un click la mosu'", in cazul unor proiecte online mai mici... chiar te pune pe ganduri...
O exceptie este exprimarea de SEO style, unde intelegi ca e destul de greu sa te faci placut si pt google cat si pt utilizatorul obisnuit cu o exprimare fireasca.
O exprimare de acest gen am facut-o pentru un magazin online, alegand ca optim: "La magazin online eLog.ro puteti face cumparaturi online rapide de consumabile imprimante, multifunctionale, copiatoare si faxuri. Intrebari si comenzi rapide la numarul de telefon: 0721 688 649 sau Call center: 0361 - 428940, 0361 - 428941".
In acest caz particular... este totusi o diferenta imensa intre felul in care utilizatorul prefera sa citeasca si cea utilizata la cautarea efectiva pe internet, lucru arhicunoscut de marea majoritate a webmasterilor care rad/se minuneaza in veselie urmarind statisticile dupa cuvintele dupa care au fost regasiti.
In acest sens, mi-a facut placere si recomand exprimarea din comunicatul de presa privind Seminariile Avocatnet.ro: Pentru inscrierea la seminar, va invitam sa accesati aceasta pagina:www.seminariileavocatnet.ro.
Deci se poate si bine ;)