17 februarie 2010

Otevisme in retelele sociale | Retele sociale sub acoperire

Un articol interesant pe tema ultimelor trenduri razboaie, strategii, inovatii si tehnologii citit pe versiunea online business magazin.

Ce intereseaza aici:

Ora la care s-a trimis newsletterul. "Perfect pentru familia mea" ca targetare a unui segment specializat de cititori.

"reteaua... care n-a dat nici ea rezultatele scontate" - teste facute in retelele sociale care deruteaza in veselie enduserul final: compania interesata in achizitionare de publicitate sau dezvoltare a unei strategii in reteaua sociala respectiva. Sa nu uitam aici raposatul 360 yahoo care a trecut in zona de socializare dezvoltand oarecum vechile profile yahoo.

"problema imprietenirii online exact cum fac si celelalte retele deja existente: permite formarea unei comunitati ai carei membri sa interactioneze" - Deci cam acelasi lucru: dezvolta-te si in reteaua mea, trimite link (extern) si la reteaua mea :) Efectele le vezi peste ani, daca se obtin rezultatele scontate :)

De documentat pe tonele de gigabiti pe tema "valoroaselor linkuri" indirecte, uneori pe nofollow, din majoritatea retelelor sociale, cu exemplificare concreta twitter si facebook despre care tocmai am scris, cand aminteam de prezentul articol.

Strictly dpv SEO - cam frectie, dar de notat in aceasta afirmatie ca nu e exlclus sa am ceva ochelari de cal, din cauza targetarii activitatii strict pe activitati de search engine optimisation (SEO).

Ce mi-a placut in articolul de pe  www.businessmagazin.ro:

Google incepe lupta cu Facebook si Twitter

"...Google nu se lasa. Dupa mai multe incercari esuate de a se face remarcat in zona retelelor sociale, proprietarul celui mai mare motor de cautare din lume pariaza acum pe serviciul Buzz pentru a castiga din terenul pierdut... "

".. "Este un atac direct la adresa retelelor sociale, in general, si a Facebook in particular", spune Jeremiah Owyang, analist specializat in social media in cadrul companiei americane de consultanta Altimeter Group. Facebook si Twitter sunt primele nume care vin in minte drept termen de comparatie pentru Buzz, cel mai nou serviciu lansat saptamana trecuta de Google - o retea integrata in paginile Gmail, conceputa in incercarea companiei de a-si gasi totusi locul in piata socializarii pe internet. Buzz vine dupa semiesecul Orkut, reteaua lansata in 2004, care a devenit populara doar intr-un numar destul de restrans de tari, in special in Brazilia, si dupa achizitia Jaiku, un rival al Twitter, care n-a dat nici ea rezultatele scontate..." - tone de cuvinte noi,
actiuni care tin deja de istorie al caror studiu rapesc timp important unei companii noi interesate in actiuni si campanii publicitare.

"In linii mari, Buzz pune problema imprietenirii online exact cum fac si celelalte retele deja existente: permite formarea unei comunitati ai carei membri sa interactioneze pe paginile serviciului, sa vada pozele si clipurile
video ale prietenilor si sa faca schimb de link-uri cu informatii de pe internet."

"Gmail a fost dintotdeauna o uriasa retea sociala sub acoperire" :) Tare rau :) Subiect de discutat si la OTV pe tema marilor conspiratii internationale? Pacat ca nu au audienta targetata pe it.

"Serviciul face legatura intre viata personala si cea profesionala" - interesant, dar daca iar e ceva test, alta actiune sub acoperire?

Urez succesuri celor intersati in recalcularea strategiilor de publicitate online in viitoarea retea sociala.

Amuzament in vanzarile online

Pe timpul lui Ceausescu am fost educati in spiritul policalificarii. Adica si alte aptitudini colaterale, menite sa ajute direct sau indirect la realizarea targetului companiei, organizatie, asociatiei...


Cu regret am remarcat ochelarii de cal. Adica omul isi face strict taskurile pe care a fost instruit, fara sa gandeasca, asemeni unui robot. Exact, fara sa gandeasca, chiar daca primeste informatie de valoare, informatie capabila sa ajute in cazul de fata vanzarile, pt ca de vanzari vorbim.

Pe concret, ma suna o fatuca de la un magazin online de la care am mai cumparat ca sa ma anunte ca am primit un premiu. Si partea jalnica: premiu daca mai cumpar nu stiu ce, in cazul de fata un cupon de reduceri.

Din respect pt timpul ei incerc sa-i explic ca e vorba doar de un magazin online si ca eu vad prin natura meseriei cateva sute de magazine online, specializate pe cel putin 13 cartegorii principale de produse.

Adica daca vrea sa-si ajute firma eficient, sa-si noteze linkul de inregistrare gratuit si sa-l trimita departamentului care se ocupa de zona asta, asa cum deja s-a publicat pe Asociatia pt Tehnologie si Internet: despre SNEC.

Dar ea nu si nu, 100% neinteresata de ceea ce intr-adevar era o oportunitate, vazand in fata ochilor doar faptul ca trebuie sa ma conviga la telefon sa cumpar acel cupon si cu rugamintea de a mai intra pe magazinul online.

La faza asta ... aproape mi-a venit sa rad pentru faptul ca tanara domnita nu constientiza ca la ora actuala vorbim de peste 1000 magazine online active care merita vazute.

In plus... nu prea ma incanta ideea de fidelizare: Prefer sa cumpar online si de la alte magazine care ofera acelasi produs la preturi asemanatoare.

Stiu cat de mult se bucura un magazin care nu prea vinde cand ii apare in status inca o comanda, fie ea cat de mica.

Cu ocazia aceasta tin sa-i multumesc lui Claudiu, alias "baiatul cu situl" (alta lipsa de documentare, alti ochelari de cal) pentru grupul yahoo de comert electronic recomandat.

Un grup super activ in care am fost acceptat de cateva zile. Nume cunoscute, oameni noi, discutii interesante pe zona de comert electronic.

Deci cine vrea sa vanda... poate face mai mult decat sa plateasca o domnita sa insiste aiurea la telefon :) sau macar sa o reprogrameze sa aduca si informatie utila departamentului care se ocupa de strategiile de dezvoltare.

Cuvantul magic? EFICIENTA! 

Cica o sa revina cu un telefon de paste. Cred ca (daca voi avea timp) o voi redirecta pe telefonul cu cartela ca sa imi faca minute :)


Ca idee finala, de la acel magazin online cu siguranta nu mai cumpar :)

Motiv?
M-a pacalit: A zis ca am primit un premiu. Fara sa cumpar si cuponul insa nu-l primesc :)

Deci adio premiu. Dar si adio magazin.

Activitate ciudata pe twitter

Dimineata excelenta, urme de zapada care lasa locul primilor ghiocei din 2010, cafea amigo la greu...

Deschid masina de facut bani (pc personal, laptop, notebook sau orice scula capabila sa comunice prin reteaua internet) si via yahoo messenger vad o urma de stire proaspata in care business magazin anunta ca google porneste razboiul impotriva twitter si facebook.

Cu gandul sa vad stirea, in mail gasesc un "fan" al unui amic ce ma rugase insistent sa-i fac un cont pe twitter., din ratiuni de testare a efectelor microbloggingului in comertul electronic.

Nota: nu am descoperit inca beneficiile si nu e specializarea mea, deci un nu hotarat, mai putin pt prieteni.

Asa ca ma bucur sa vad ca in 12 ore amicul meu deja are un fan, anuntat pe email.

Intru sa vad cine e asa de interesat si ... adio sperante, ca sa nu mai zic extra ciudatenie:

Hold up!

Sorry, the profile you were trying to view has been suspended due to strange activity

Aham. Acum de studiat activitatile ciudate de pe twitter... tehnici, sfaturi la greu.... in conditiile in care si asa exista prea putina documentatie pe zona de black seo.

Deci raman la concluzia ca nu se justifica genul de comunicare gen microblog.

13 februarie 2010

Convertoare valuta online

Doua servicii online de convertoare valuta si curs BNR de care voi mai avea
nevoie si in viitor.

1. http://www.convertor.ro/convertor-valutar-avansat:  convertor.ro/convertor-valutar-avansat primul gasit in google, util ca ofera si includere TVA in operatini de calcul.

Mica problema: cei care nu stiu prescurtarea de la anumite valute (yeni, in cazul concret) nu stiu ce sa selecteze, motiv pentru care il recomand si pe al doilea:
2.http://curs-valutar.acasa.ro/ excelent si el, alaturi de numele in clar al alutei afiseaza si prescurtarea.

Cazul concret:
Unul dintre serviciile pe care le ofer este acela de mententanta site din punct de vedere SEO.

Exemplu articol: Imprimanta ecologica rewritabila PrePeat SRP-3100 http://blog.elog.ro/2010/02/13/imprimanta-verde-rewritabila-prepeat-srp-3100/
 
Pe concret, asta include si rescrierea articolelor in stil seo, iar aici am considerat ca importanta conversia pretului de 500.000 specificat in prezentarea video din yeni in dolar american si euro, de data aceasta din ratiuni de usabilitate si respect pt utilizator, care nu va parasi pagina pt a face conversia in cazul in care este interesat de produs.

Preturi cumparare nume domenii romanesti

Sfat la cumpararea numelor de domenii romanesti (numedomeniu.ro) aplicabil si la alte tipuri de domenii web.


Pe cat de banal, pe atat de simplu: atentie la scrisul mare si la scrisul mic. Se poate intampla oricui, indiferent de anii de experienta in cumparaturile de pe internet.

Caz concret: bucuros ca firma de webhosting si nume domenii oferea plata cu cardul online si direct interesat sa incurajez comertul online din romania, am hotarat sa cumpar un nume de domeniu romaesc de la o alta firma, "pretul vazut" fiind sub 30 E fara TVA.
In realitate, pretul era pentru pachetul cu hosting inclus, acesta fiind afisat coret, vizibil, dar cu caractere mai mici, numele de domeniu fiind peste 30 euro fara tva.

Deci graba (cumparatorului) strica treaba si se pare ca scrisul cu litere mici ajuta firma care vinde nume de domenii, cel putin pentru "prima data" (probabil si ultima), motiv pentru care recomand in continuare
Jump Network Services, www.jump.ro in a caror oferta:
Pretul inregistrarii unui domeniu .RO a scazut la 30 Euro+TVA, inregistrarea
se face pe numele clientului.

Oferim inregistrarea domeniilor (COM/NET/ORG/INFO/BIZ) la un pret de doar 8
Euro + TVA.  Reduceri intre 3 si 10 % pentru plata pe mai multi ani.


Plata numelui de domeniu nu se poate face direct cu cardul, dar se poate achita totusi online prin sistemele de homebankig / internet banking accesul la numele de domeniu proaspat achizitionat fiind aproape instantaneu.
De la ei am cumparat in interes personal un nume de domeniu pentru vanzari auto second
hand
, proiect care zace in liniste si pace.

Persoanelor fizice sau companiilor interesate achzitii importante de nume de domenii la preturi si mai mici, daca au timp si rabdare, le pot recomanda sectiunea Tehnologia Informatiei de pe Indikator.ro, unde, alaturi de cele 342 de site-uri de IT, pot gasi cateva zeci de firme specializate pe vanzare webhosting si nume domenii.

Recomandari magazin online: Mediashoptv.ro

Un magazin online cu service excelent care manifesta un respect deosebit fata de cumparator in cazurile in care apar defecte in perioada de garantie, fara sa-l puna pe drumuri si sa completeze tone de formulare.


Este vorba de magazniul online Mediashoptv.ro de la care am cumparat un produs (nu are importanta care) a carui coada s-a rupt :)

Poate din vina mea (temperatura prea mare la cuptor) poate din vina producatorului (se mai intampla). Cert este ca fara prea multe intrebari si solicitari de expertize, hatii, trimitere produs pentru constatare defect si hartogariile cu care eram obisnuiti, magazinul online a inteles problema urmand sa-mi trimita coada fara para-explicatii tehnice si expertize.

Motiv pentru care le multumesc pentru respectul pentru timpul meu liber.

Despre Media Shop
Chiar daca este cunoscut mai mult din reclamele TV de teleshopping, Mediashoptv.ro este totusi un magazin online unde se poate comanda atat telefonic cat si prin cosul de cumparaturi cu care suntem obisnuiti.
Faptul ca isi fac reclama si la tv este de apreciat, pentru ca in acest fel ajuta cumparatorul cu detalii despre produs.

Acest lucru imi aminteste de recomandarea despre care am scris prin 22 iulie 2008, facuta unui amic cu un magazin online de cadouri: Florineeee, arata-mi ce ai in cutie!!!.

Adica mai mult respect fata de consumator. Evident, daca vrei sa vinzi.

Desi Mediashop.TV are spatiu si in magazin pentru implementarea zonei de video, o cunoastem mai mult de la televizor. De apreciat ca ofera totusi mai multe detalii, chiar si pe un segement diferit de online.

Despre partea cu "arata-mi ce ai in cutie/ cum funcioneaza scula" am detaliat ulterior deja in
Cum sa mai crestem vanzarile online?
: Folosirea materialelor video este  benefica atat din punct de vedere al motoarelor de cautare cat si din punct de vedere al uzability la nivel de utilizator, care experimenteaza si vaz+auz.

Zona de video este in curs de implementare la magazin online eLog.ro si exista deja video cu explicatii si detalii create inhouse in blogul de Consultanta consumabile imprimante, la tagul prezentare video imprimante.

In conlcuzie, recomand cumparaturile online la Mediashoptv.ro si ii astept cu incredere si la Studiul National de E-Cmmerce - SNEC.ro, alaturi de ceilalti comercianti online.