15 septembrie 2014

Lapte de pasare

Precum zice si videoclipul cu Compact, dupa ani si ani ne vom intoarce mereu la laptele de pasare.

Sorin Frumuseanu: lapte de pasare reusit
Sorin Frumuseanu: lapte de pasare reusit
Nota: inca am dubii cu laptele, de cand am citit ca omul e singura specie care consuma laptele altei specii. Dar daca ne gandim ca e si singura specie care fumeaza... :)

Deci: Ziua in care am facut lapte de pasare, papa bun de care nu am mai mancat de cand traia mama, ca ma enerva la neuron tipu din discutia traznita cu prajitura lui absolut tentant de delicioasa + ca parea si sanatoasa.

Timp de pregatire: a se vedea din foto prima-ultima, posibil sa fie si mai mic. Cam spre final m-am prins ca galustele nu tre sa stea asa de mult in lapte (oamenii zic 2 min, dar parca se flecesc si efectiv ramanem fara zama).


Deci:

Laborator: o zona fara internet, motiv pentru care am facut acasa foto la primele doua retete gasite pe google. Cam greu de citit pe aparatul foto, dar rezolutia permitea cu zoom.

Reteta lapte de pasare
Reteta lapte de pasare cu faina

Reteta lapte de pasare fara faina
Reteta lapte de pasare fara faina

Simpatici oamenii: unii afirmau "nu are cum sa nu-ti iasa" :) Ma gandeam eu.


S-a facut un mix intre cele doua retete, respectiv 5 oo, 3 pliculete de vanilie, din care unul a fost inclus in albus, alaturi de zahar.

Fierbere galuste lapte pasare
Fierbere galuste lapte pasare: mixate in bol de plastic, oparite in inox, invartite cu lingura de lemn lemnos, flacara gaz propan


Nota (aflai si eu acu'): in spuma pt oo se pune zaharul la sfarsit.

Fierbere galuste lapte pasare
Fierbere galuste lapte pasare

Fierbere galuste lapte pasare
Fierbere galuste lapte pasare
Se umfla destul de mult (cam dublu), motiv pt care recomand maxim 3-4 din ratiuni de spatiu

Galuste fierte 2 min - mai flecite
Galuste fierte 2 min - mai flecite decat ne-am dori

dar si flecirea. Adica daca stam dupe 2 min cum recomanda oamenii, galustele incep sa-si micsoreze volumul. Ori noi le vrem mari si pufoase.

Joaca cu galuste lapte pasare
Joaca cu galuste lapte pasare: un fel de abracadabra, ca poate poate se fac mai tari. O incantatie sigur nu face rau :)


Din practica (sa nu uit nici eu): 3-4 e cel mai ok. In momentul in care ultima galusca intra in baia de lapte cu zahar, deja o putem intoarce pe prima. Cand o intoarcem pe ultima, deja o putem scoate pe prima.

Galuste lapte pasare: agie alba cu spuma de ou
Nu se baga destele in zama: e tot minunea cu incantatia, magia alba si pufoasa.


Pe bune ca asa au iesti mai tari :)
Tava galuste lapte pasare
Imagine fix inainte de a turna si laptele in care s-a pus galbenusul cu restul de vanilie.

 Parca am mai zis inox, da?

Produsul final, inca fierbinte:

Galuste lapte de pasare, tava inox
Galuste lapte de pasare, tava inox

Galuste lapte de pasare, tava inox
De un alb pufos si delicios

Foto finale cu autor:

Sorin Frumuseanu: lapte de pasare reusit
foto cu eu si cu tava cu lapte de pasare inainte de a intra la fricopter (frigider)

Sa avem pofte!
Adanci regrete, nu exista foto de dupa dupa: minunea de desert a iesit prea bun pt a mai fi impartit cu altii, motiv pt care s-a consumat cu becu stins, cu patura in cap... motiv pt care apare la cu usa inchisa :)

Alte note: bag sama ca oamenii doar au pus reteta: timpul de 2 min pt fierbere galusti e prea mare, motiv pt care zama a fost cam putina si automat prea dulce (raport prea mare de zahar la cantitatea de lichid, dupa fierbere).

Lichior de oua: Zama finala de lapte cu faina, daca se fierbe mai mult-mult cam da in consistenta de budinca. La cum mi-a iesit, mai trebuia pus alcool (de incercat next time) si sunt convins ca iesea un fel de lichior de oua :)

 Sa nu uitam si de imaginea amicului, furata de pe facebucu lui:
Foto furat de la
Valentin Tutu





Niciun comentariu: