Hai la vot online! De data asta pentru ceva util, de care vor tine cont multi administratori de magazine online: pro sau contra trimiterii unui link de activare cont pe un magazin online.
Sondajele se desfasoara in paralel in doua zone, tinand cont de specificul si specializarea utilizatorilor, respectiv pe grupul yahoo romanesc de comert electronic si pe forumul seopedia.
S-a lansat o discutie publica online pe tema legalizarii spamului pe email, in grupul yahoo comert_electronic.
Cei direct interesati sau cei ce vor sa invete ce e spamul pe email, cu cateva exemple din offline (cutia postala plina de pliante si fluturasi) sunt invitati sa citeasca discute pe Legalizare email spam
"...Efectiv imi vin dracii si deranjeaza infinit mai mult faptul ca daca plec mai mult de 1 saptamana... trebuie sa rog vecinii sa-mi goleasca cutia postala ca sa mai fie loc pt ziare, reviste sau facturi.
Daca la email mai putem pune filtre sau spatiul duce mai mult, aici chiar nu ai prea multe optiuni.
Presupun ca e legal, asa ca nu vad de ce nu s-ar intampla acelasi lucru si cu emailurile..."
Finala la Gala Premiilor in Comert Electronic 2010 in text si imagini. Impresii despre editia 5 a concursului de magazine online gpec.ro 2010 .
Incep sa inteleg fotbalul prin prisma Galei Premiilor in Comert Electronic. Niciodata nu am priceput cum 22 de tipi capabili sa introduca un balon rotund imbracat in piele (minge ii spune) intr-un cadru dreptunghiular acoperit de o plasa (poarta ii spune) poate starni atatea pasiuni, controverse, emisiuni tv, tone de ziare si reviste pe tema introducerii balonului in cadru (fotbal ii spune). Toata lumea se pricepe, toata lumea comenteaza si toata lumea se simte bine indiferent de cine joaca, indiferent de cine castiga (in cazul in care nu concureaza echipe/magazine online favorite).
Cam asta a fost senzatia in ziua de 2 septebrie 2010 urmarind live online prezentarile (o mare parte) si in jurul orei 21 gala de premiere a magazinelor online participante.
Superb, superb, superb!
Tks to Andrei Radu, anul acesta am participat oficial via SEO Extend Servla jurizarea magazinelor online.
Sa nu uit, Andrei pregateste doua carti disponibile in curand: "In alta ordine de idei, in putinul timp liber am reusit sa scriu 2 documente masive in paralel - unul strict legat de comert electronic (pe baza experientei acumulate in ultimii 6 ani) care contine studii de caz, situatia pietei romanesti, sfaturi practice pentru optimizarea conversiilor, concluziile celor 4 ani de teste de uzabilitate, comportamentul consumatorilor obisnuiti, spending-ul pe nise de piata, concluzii in urma studiilor efectuate de noi, evolutia magazinelor online in timp pe nise si in cifre etc etc etc. … zic eu, multe informatii interesante…. alt document pur beletristic (fara nimic legat de e-commerce; o poveste in stilul meu - o tentativa de roman :))". Detalii in 2 carti pregatite de tipar.
Interesul pentru Gala este foarte simplu, fiind in contact permanent cu industria de online: inteleg foarte bine efortul depus pentru lansarea pe piata a unui proiect online de succes sau inovatiile aduse unui magazin existent pentru a-l face mai eficient.
Practic, in cazul magazinelor online cu traditie, primul lucru la care ma gandesc, inca de la etapa de preselectie, este o expresie a la Discovery: big -> bigger -> biggest, iar la magazinele online din categoria start-up „ce vraji a mai facut nevasta mea Samantha”.
Desi magazinele pe care le cunosteam anterior erau icosmetice.ro si floria.ro, jurizarea a fost 100% corecta, fiindu-mi repartizate la analiza 17 magzine online:
Iti multumim ca ai fost alaturi de noi la editia de 5 ani a Galei Premiilor eCommerce! Speram ca te-ai simtit cel putin la fel de bine ca noi si ca ai aflat lucruri interesante de la cei mai grei speakeri din domeniu. Evident, asteptam feedback-ul tau pentru ca editia 2011 a Galei sa fie si mai reusita!
Iata lista completa a castigatorilor, cat si punctajele obtinute de toate magazinele online inscrise in competitie:
Categoria ARTICOLE SPORTIVE, TIMP LIBER SI DIVERTISMENT
- CineShop.ro - Best Start-up in eCommerce - STROLLERS.ro – Best Online Merchant Award for the “Traditional Online Shops” - CINESHOP.ro - Online Merchant of the Year
- STROLLERS.ro - User’s Choice: Online Merchant of the Year
Premiile bancilor, in functie de statisticile RomCard - BANCA TRANSILVANIA - Highest Number of Enrolled OnlineMerchants
- BRD-GSG - Highest Number of cards activated within 3D Secure
- RAIFFEISEN BANK – Fewest Number of Chargebacks
- BRD-GSG - Bank of the Year in e-Commerce
Premiile proprietare Link 2 eCommerce
- FAN COURIER - Best Fast Delivery Service
- LIVIU TALOI – Best eCommerce Blogger
- ROMCARD – Innovation in eCommerce for the “Activation During Shopping” Service
- SHOPMANIA.ro - Best Price Comparison Service
IMPORTANT PENTRU MAGAZINELE ONLINE PARTICIPANTE LA GPeC 2010: participantii vor primi fisele de evaluare continand punctajele juriului si explicatiile acestora pe grupe de criterii, cat si filmul de la testele de uzabilitate si fisa de evaluare IRSOP in cursul saptamanilor 6-17 septembrie 2010.
Categoriile de jurizare (nu mi-a dat SEO, probabil ca sa nu fiu prea dur?) alocate:
site si homepage
* Simplitatea si claritatea design-ului / layout bine organizat / atractia vizuala
* Structura aerisita a site-ului, usor de urmarit si navigat, fara erori de functionalitate
* Folosirea optima a culorilor pentru reliefarea butoanelor / zonelor de actiune (call-to-action prin cromatica)
* Amplasarea link-urilor importante pentru cumparator in partea superioara a site-ului, in conformitate cu uzantele generale (cosul de cumparaturi, zona de autentificare / inregistrare, customer support si a principalelor informatii despre procesul de cumparare)
* Gruparea informatiilor despre companie intr-un singur loc (“despre noi”, “contact”, “termeni si conditii de utilizare a site-ului” etc.) si amplasarea acestora, de obicei, in footer (se recomanda repetarea lor in toate paginile site-ului)
* Evidentierea, inca din prima pagina, a zonelor de marketing in scopul cresterii vanzarilor (noutati, discount-uri, bonusuri, lichidari de stoc,
servicii post-vanzare, garantii extinse, concursuri etc.)
* Elemente de PR si interactiune cu utilizatorii (newsletter, blog, retele sociale, comunicate de presa etc.)
* Functia de cautare interna cat mai vizibila (in partea superioara a site-ului) si campul de cautare cat mai generos (sa permita expresii de 3-4 cuvinte)
* Rezultate relevante ale cautarii, cautare multicriteriala, elemente de tip Ajax
* Prezenta, functionalitatea si vizibilitatea indicilor de orientare in site (breadcrumbs)
* Aranjarea optima a produselor/categoriilor din punct de vedere al uzabilitatii, structura clara, intuitiva
pagina de categorie
* Structura simpla, organizata a categoriilor si produselor din aceeasi categorie
* Prezenta si functionarea filtrelor multicriteriale de selectare a produselor (in functie de natura produselor comercializate: dupa producator, specificatii tehnice, culoare, dimensiuni, pret, stoc, materialul din care este confectionat, ocazia la care se preteaza produsul, varsta etc.)
* Relevanta rezultatelor in urma aplicarii filtrelor
* Instrumente de marketing (exemplu: top vanzari din categoria X, cele mai performante produse din categoria Y, recomandari in functie de feedback-ul altor clienti, bonusuri acordate, lichidari de stoc etc.)
pagina de produs
* Claritatea descriptiva a titlului produsului si evidentierea acestuia (dimensiune mai mare a font-ului comparativ cu restul continutului din site, bold, spatii albe in jurul textului etc.)
* Imagini de produs de calitate / rezolutie superioara amplasate cat mai vizibil (in apropierea titlului produsului), functionarea corecta a zoom-ului pe poze, profesionalismul realizarii pozelor (se recomanda folosirea imaginilor “vii” in detrimentul celor statice sau impersonale, poze ale produsului din diferite unghiuri in scopul depasirii barierei impuse de “virtualitatea” internetului, imagini care atrag spre cumparare)
* Evidentierea pretului (dimensiune mare a font-ului, bold, amplasarea pretului langa butonul de “adaugare in cos”)
* Informarea corecta cu privire la pret (afisarea tuturor taxelor suplimentare de tip: TVA, timbru verde, cost livrare etc.)
* Evidentierea butonului de "adaugare in cos" (dimensiuni generoase, cromatica, unicitate). A nu se folosi aceleasi elemente de design, culori etc. pentru realizarea altor butoane mai putin relevante in procesul de cumparare si a nu fi amplasate astfel de butoane langa cel de “cumpara”
* Info-stoc real amplasat in zona de actiune langa pret si butonul de “cumpara”
* Informatii despre garantie sau informatii care atesta calitatea produsului/serviciului comercializat (ranking, satisfactia altor consumatori
care au cumparat deja produsul etc.)
* Informatii despre modalitatea, costul si timpul de livrare, despre achizitionarea produsului in rate, despre bonusuri sau discount-uri acordate, despre modalitatile de plata etc.
* Amplasarea cat mai vizibila a numerelor de telefon la care pot fi contactati reprezentantii magazinului, live chat, customer support, e-mail pentru detalii / recomandari in privinta produsului sau pentru finalizarea tranzactiei prin alte modalitati decat exclusiv online (posibilitatea contactului direct este esentiala, confera incredere si “umanizeaza” internetul)
* Calitatea descrierii comerciale (descrierii generale / short description) a produsului/serviciului comercializat – element de marketing menit sa convinga consumatorul despre satisfacerea nevoilor cumparand produsul respectiv
* Evitarea jargonului profesional in descrierea comerciala (asocierea specificatiilor/detaliilor despre produs cu nevoile consumatorilor atehnici, nespecialisti si indecisi in a cumpara un brand specific)
* Respectarea regulilor gramaticale/ortografiei limbii romane (denota seriozitate si incredere)
* Informatii clare, corecte, complete, relevante in descrierea detaliata/tehnica a produselor (clientul trebuie tinut pe site, fara sa fie
nevoit sa caute informatii suplimentare in alte locuri si, astfel, sa existe riscul de abandon)
* Posibilitatea publicarii de feedback/opinii ale clientilor despre produse si afisarea review-urilor altor utilizatori indiferent de natura feedback-ului acordat (pozitiv sau negativ)
* Existenta instrumentelor ajutatoare si a altor elemente de marketing (comparatoare de produse/servicii, configuratoare, wishlist, recomandari in functie de cautarile consumatorului, produse similare, accesorii sau servicii suplimentare pentru produsul comercializat etc.)
sign-up facil
* Formular simplu de creare a contului (sign-up), continand strict informatiile necesare comerciantului pentru a putea onora comanda
* Marcarea vizibila a campurilor obligatorii versus cele optionale
* Lipsa erorilor la submit - in cazul erorilor datorate utilizatorului (exemplu: necompletarea unui camp obligatoriu), acestea trebuie marcate pentru a putea fi identificate cu usurinta de client, iar informatiile corecte deja submise sa fie pastrate
* Liberul arbitru - comerciantii care includ elemente de PR sau Marketing in formularul de cont nou (de tipul abonare la newsletter), vor respecta decizia utilizatorului pentru o anumita actiune, fara sa existe bife "by default"
* Autentificare facila (login) si retinerea informatiilor submise la inregistrare (la sign-up)
cosul de cumparaturi
* Procedura simpla de adaugare a unui produs in Cos
* Vizibilitatea din orice pagina a Cosului de Cumparaturi si a continutului acestuia
* Design simplu, concis (se recomanda eliminarea oricaror elemente care pot interfera cu procesul de cumparare, care pot distrage atentia, elemente de tip “noise” – exemplu: eliminarea coloanelor din site, a categoriilor, a bannerelor, a a altor produse etc.)
* Informatii esentiale despre produsul care urmeaza sa fie achizitionat (titlu, cod produs, pret, cantitate, costuri suplimentare – livrare, asigurare colet, TVA, pret final)
* Posibilitatea editarii cosului (exemplu: modificarea cantitatii, eliminarea produsului, selectarea localitatii de livrare sau a transportatorului etc.)
* Afisarea, in cos, a logo-urilor de la Terti care confera siguranta si incredere in magazin
* Afisarea informatiilor de customer support (telefoane de contact, e-mail, live chat)
* Link-uri vizibile catre sectiunile despre garantii, livrare, politica de returnare a produselor, securitatea tranzactiei
* Posibilitatea salvarii continutului cosului de cumparaturi in scopul continuarii comenzii la un moment ulterior
* Posibilitatea continuarii cumparaturilor dupa adaugarea in Cos a unui produs
* Evidentierea ferma a pasilor ce trebuie parcursi pana la finalizarea comenzii si a pasului in care se afla consumatorul la un anumit moment
* Claritatea ultimului pas de comanda - utilizatorul trebuie sa inteleaga clar ca apasarea butonului "trimite comanda" conduce la lansarea acesteia
* Feedback din partea magazinului dupa lansarea comenzii (ecran de multumire, care asigura consumatorul ca a plasat valid comanda si ca aceasta urmeaza sa fie procesata)
* Formular de comanda simplu, fara nicio eroare de functionalitate / programare care sa intrerupa fluxul de comanda
* Evidentierea campului de autentificare / sign-up in cazul magazinelor care solicita cont de utilizator pentru plasarea comenzii
confirmarea comenzii
* Durata pana la primul contact din partea magazinului pentru confirmarea comenzii (e-mail, telefon, alerta sms etc.)
* E-mail de confirmare a comenzii care sa contina informatiile de identificare ale utilizatorului, produsele comandate, pretul total care trebuie platit de client (incluzand toate costurile defalcate), datele de identificare ale magazinului
* Informatii despre starea comenzii (status)
* Respectarea termenelor care au fost afisate pe site vis-a-vis de produsul comandat de consumator (exemplu: daca produsul era afisat ca fiind in stoc, acesta trebuie sa fie in stoc; specificatiile produsului corespund intocmai realitatii etc.)
profesionalismul magazinului
* Amabilitatea personalului de vanzari. Rezistenta la stress
* Cunostintele personalului de vanzari in domeniul produselor/serviciilor comercializate
* Acuratetea informatiilor oferite de personalul de vanzari, fie intr-o discutie telefonica, fie online sau prin alte modalitati
* Promptitudinea si grija fata de solutionarea problemelor clientilor existenti
Impresii si imagini la premierea magazinelor
Andrei Radu Organizator GpEC.ro 2010
Marele sef de trib care a depus un efort imens pentru organizarea evenimentului. Alaturi de "armata de oameni care l-au ajutat" ii multumim si noi pentru managementul actiunilor si repartizarea lor in timp util.
Bogdan Manolea la gpec 2010
Pe Bogdan il cunosc de mult timp, dar de fiecare data ma/ne uimeste cu ceva nou. Interesanta tema aleasa, ocazie cu care am vazut cate lucruri inutile isi pun magazinele online pe website.
Bogdan MANOLEA, Legi-Internet.ro: Povesti juridice pentru cumparatori online
Subiecte atinse in prezentare: * despre marci si magazine online
* despre politica de confidentialitate a magazinelor
* concluzii in urma jurizarii la GPeC
Despre Bogdan MANOLEA:
Bogdan Manolea este consultant juridic
interesat de domenii ca dreptul tehnologiei informatiilor, proprietate intelectuala/industriala, insa si de orice domeniu implicand dreptul, Internetul si atitudinea civica.
Bogdan este proprietarul paginii web Legile Internetului, care prezinta din 2001 principalele evolutii din dreptul tehnologiei informatiei. De asemenea, este autor a multor prezentari si articole pe teme legate de Drept si Tehnologia Informatiei (comert electronic, semnatura electronica, nume de domenii, jurisdictie si Internet, dreptul la viata privata etc.) facute la conferinte nationale si internationale.
Nu in ultimul rand, Bogdan este si Director Executiv al Asociatiei pentru Tehnologie si Internet - APTI, Vicepresedinte al EDRi - European Digital Rights Initiative - EDRi, Editor EDRi-gram - newsletter electronic bi-saptaminal pentru drepturi civile digitale.
Petre Datculescu gpec.ro 2010
Un tip simpatic, bine documentat. Nu il cunosteam, domeniul aborat e total diferit de al meu si cel putin interesant. Cat de curand sper sa vad testul de eye-tracking primit de la un magazin online.
Despre Petre DATCULESCU:
Director al IRSOP Market Research & Consulting din Bucureşti, institut
pe care l-a fondat în 1990.
Este de profesie psiholog şi doctor în psihologie, cu o experienţă
îndelungată în cercetarea aplicativă.
Membru ESOMAR din 1992.
Specializările sale includ psihologia consumatorului, marketing,
comportament economic şi analiză statistică.
Este autorul lucrării de referinţă „Cercetarea de Marketing”, apărută la
Brandbuilders în 2006.
Asigură consultanţă strategică de marketing pentru firme importante din
domeniul economic şi financiar.
Petre Datculescu gpec.ro 2010
Petre DATCULESCU, IRSOP: Cat de bun este site-ul dumneavoastra? Subiecte atinse in prezentare: * Ce înseamnă un site bun din perspectiva utilizatorului
* Sase probleme care pot submina funcţionalitatea şi capacitatea site-ului de a genera vânzări
* Problemele pot fi identificate corect şi complet cu ajutorul cercetării de funcţionalitate (usability). Cercetarea utilizează 3 tipuri de metrici: electronice, subiective şi fiziologice. Autorul explică avantajele şi limitele acestor metrici dacă sunt folosite separat şi prezintă o aplicaţie superioară pentru diagnoza şi îmbunătăţirea performanţei comerciale a unui site.
Mugur Frunzetti gpec.ro 2010
De data asta ca reprezentant magazin floria.ro.
Iustin Priescu foto gpec.ro 2010
Nu il cunosteam, mi-a placut prezentarea. Parerea mea e ca trebuia sa inceapa cu sfarsitul: "Tu de cate ori ti-ai facut analizele anul asta?". In prezentare, riscuri de securitate.
Iustin Priescu gpec 2010 OUTPOST24.com
IIustin PRIESCU, OUTPOST24.com: Ce a rezultat in urma scanarii magazinelor participante la
GPeC?
Subiecte atinse in prezentare:
* Sistemul de Management al Securitatii Informatiei si Compania de e‐commerce
* Rolul managementului vulnerabilitatilor in reducerea riscului informational
* Concluziile cercetarii rezultate in urma testarii/scanarii companiilor de e‐commerce folosind instrumentele OUTPOST24, Suedia.
Discutii Magazin Online la gpec.ro 2010
Magazin Online la gpec2010. Andrei Radu in spate.Nu am retinut numele magazinului, captura imagine din prezentarea live.
Bryan Eisenberg: gpec.ro 2010 foto
Bryan EISENBERG: 21 Secrets of Top Converting Websites
Bryan Eisenberg gpec 2010
Bryan Eisenberg is the recognized authority and pioneer in online marketing, improving online
conversion rates, Persuasion Architecture, and persona marketing. Bryan was recently recognized by eConsultancy members as one of the top 10 User Experience Gurus and and he was selected as one of the inaugural iMedia Top 25 Marketers.
Bryan Eisenberg gpec 2010
Bryan Eisenberg prezentare gpec 2010
Bryan Eisenberg gpec.ro2010
21 Secrets of Top Converting Websites
The average conversion rate for a website is around 3%, but many websites convert at 10% or higher. What do they do that you may not be doing? Bryan Eisenberg, who has been helping companies improve their conversion rates since 1998 will reveal 21 of his most valuable tips that will help you increase your conversion rate. In this fast paced session you’ll find relevant examples you can use right away to improve your retail sites.
You’ll learn the key principle of GTC – Get the Cash! You’ll never be able to look at a website the same way again.
Romulus Oprica
Alias Romulanu :)
Statistici demografice, studiu sociologic utilizatori.
Cam atat deocamdata, revin cu alte imagini facute de alti urmaritori ai competitiei de magazine
online.
Alaturi de inca un video pe tema Dominatia Google, un nou sondaj pe tema protectiei datelor personale: google sau facebook?
Nu am priceput asocierea cu facebook, dar sa treaca de la mine.
Cu ceva ani in urma imi amintesc de un articol unde se spunea ca pe google vor fii capabile interogari/cautari gen "unde mi-am lasat cheile?".
No draga "domnule googule" mai astept mult?
Intamplator, cu 2 saptamani in urma, chiar lasasem cheile de la masina intr-un loc nefiresc, atipic, greu de gasit. Cautarile offline mi-au luat cam 20 de minute pentru ca efectiv eram pe fuga. Cautari pe google? Vise taica, vise.
Chiar m-ar interesa sa aflu si eu "unde sufletul meu mi-a picat telecomanda?" sau, mai rar, "unde sufletu' meu am parcat masina?".
La o adica, chiar as fii dispus sa platesc pentru asta, dar se pare ca scenariile macabre legate de dominatia google ramane inca in sfera de SF.
Remrcasem pe pe piata dispozitive gen "fluieri si raspunde cu fluierat", din pacate inca la preturi care nu justifica utilitatea.
Revenind la protectia datelor personale, va invit sa particpati la sondajul web pro news: Which do you trust more - Google or Facebook?Comment here
Noul Internet 2, acaparat de dominatia Google. 8:45 minute de video prapastios privind un viitor macabru cu NSA, CIA si politicieni corupti.
Cam aiurea, gen sondajele privind "dependenta de facebook". Care drac de dependenta? Nu au apucat nici sa traduca helpul sau sa explice simplu pt tot useru cum se utilizeaza, eventual ce are in plus fata de neogen (made in .ro, cu plata deja) sau hi5.com.
Pana atunci, hai sa ne speriem putin de Dominatia Google in Internet 2.
Un film fain vazut la TV care mi-a placut atat de mult incat am uitat sa mai fac capturi: Filmul Nell cea salbatica.
Film Nell cea salbatica, Statele Unite ale Americii, 1994, drama, 113 minute.
Nell (Jodie Foster) este o fată care a crescut izolată de lume. Singurele persoane pe care le ştia erau mama şi sora ei geamănă, care murise când era doar un copil. Toate trei trăiau undeva într-o cabană din pădure. În afară de cele două, nimeni altcineva nu o văzuse vreodată
pe Nell.
Însă, moartea mamei sale schimbă această situaţie, deoarece tânăra este pusă în situaţia de înfrunta o lume despre existenţa căreia nu ştia nimic.
Nell este decoperită de doctorul Jerome Lovell (Liam Neeson), care este fascinat de această tânără cu adevărat sălbatică care vorbeşte într-un mod foarte ciudat. Paula Olsen (Natasha Richardson), care este studentă la psihologie, vrea să o ţină pe Nell sub observaţie în laborator
pentru a decide cum este mai bine să procedeze în acest caz. Paula crede că cel mai bine ar fi ca Nell să ajungă într-o instituţie specializată, dar Lovell solicită mai întâi o perioadă de observaţie fără să o ia din casa ei. În cele din urmă, judecătorul decide: au la dispoziţie trei luni pentru a o ţine pe Nell sub observaţie, iar după acest interval se va decide viitorul acesteia.
Nominalizare la Oscar pentru cea mai bună actriţă în rol principal (Jodie Foster); Nominalizare la Globurile de Aur la categoriile cel mai bun film, coloană sonoră, cea mai bună actriţă: Jodie
Foster; Nominalizare la MTV Movie Awards pentru cea mai bună actriţă - Jodie Foster.
Distribuţia:
Jodie Foster (Nell Kellty)
Liam Neeson (Jerome Lovell)
Natasha Richardson (Paula Olsen)
Nick Searcy (Todd Peterson)
Richard Libertini (Alexander Paley)
Robin Mullins (Mary Peterson)
Jeremy Davies (Billy Fisher)
O'Neal Compton (Don Fontana)
regizor: Michael Apted
scriitor: Mark Handley
scenarist: Mark Handley, William Nicholson
compozitor: Mark Isham
operator: Dante Spinotti
costume: Susan Lyall
producător: Jodie Foster, Renée Missel
director de imagine: Jon Hutman
monteur: Jim Clark