25 februarie 2010

In ce sat e firma ta?

Localitatea companiei: unul dintre amanuntele considerate ca neimportant de catre multe companii care comercializeaza produse sau servicii.


In esenta: Comunicarea adresei companiei ajuta la ceva?

Daca pe indikator.ro deja ma amunza numarul de companii pretentioase care efectiv neglijeaza capacitatea unui domeniu web de a aduce noi vizitatori pe site-ul targetat (redirect permanent sau "ne-am mutat la") si nu ma mai mira, un alt aspect care ma minuneaza este neglijarea mentionarii pe site a ... localitatii.

Nu vorbim de site-ul lui Gigel care posibil sa nu prea aiba nevoie de localitate ci de companii cu pretenii care ofera la comercializare online servicii sau produse la preturi deloc de neglijat.

Una din explicatiile rezonabile ar putea fii targetarea segmentului de piata: "Oferim un produs excelent, la preturi imbatabile. Cine are nevoie de el, stie ce este si "ne cauta" "

Dar cand acelasi produs/serviciu se regaseste si la alti funizori... greu de inteles.

Adica firma are ok: Datele de indentificare fiscala, telefon, email.... Mai putin.... orasul/localitatea.

Adica in loc sa se apropie cat mai mult de un potential cumparator... il indeparteaza punandu-l sa caute datele localitatii ca sa stie cat de cat cine ofera serviciul/produsul.

Ceva gen: Str. Gheorge Doja nr. X

In ce oras? :)

Sa nu fie inca foarte constienti de faptul ca sunt online si gandesc inca la vanzari specifice comertului offline?

21 februarie 2010

Lipire rapida teava pexal

Lipire rapida teava de pexal atunci cand este necesara o reparatie de urgenta in weekend, atunci cand instalatorul nu este disponibil.

Din seria aventuri de duminica, multat pe regulile lui Murphy: Teava de pexal fisurata in doua puncte minusucule.

Target: reparare rapida teava pexal.

Pt cei mai putin cunoscatori: teava de pexal e minunea aia de teava alba plasticata, utilizata (nu stiu de ce) si pentru apa calda. Este recomandata la instalatiile sanitare atat pentru apa rece cat si pentru apa calda, dar uite ca experienta zice ca in mod surprinzator se poate fisura din motive motivate de un adevar mai presus decat noi.

Rezolvare:
De data asta am zis ca daca tot am super tehnololgie tehnologica, echipament high tech, internet si cica stiu sa caut in google, hai sa vad ce zic altii, pe tema asta si caut pe internet:
- lipire rapida teava pexal (ca am vrut rapid, de moment, temporar pana ma intalnesc cu vecinil Geza baci, fostul coleg de banca) - primele 20 rezultate: nimic relevant;
- lipire teava pexal (hai sa nu ma grabesc, ca poate oamenii nu vor repede): zero rezultate relevante;
- reparare teava pexal - nimic relevant;
- recomandare google: reparatie teva pexal - nimic relevant;
Asa ca mi-am propus sa ajung eu primul in google dupa lipire rapida teava pexal ca sa rezolvam odata rapid problema asta.

Scule:
 - foarfeca (cutit);
-  carpa de sters cat de cat apa de pe teava (e ok hartie igienica - caz concret) sau servetel
- marker, creion dermatograf sau chiar ruj, pentru marcarea locului unde e fisurata teava de pexal.

Consumabile:
- Scoci (banda adeziva) de 2 cm (intereseaza ca suport de aplicare intaritor rapid gen picatura, poxipol... respectiv orice tub micut de 2 ml cu lichid de intarire rapida, indiferent de brand.
- superglue (picatura, poxipol...)
Tehnica lipire rapida teava pexal:
- se opreste alimentarea cu apa si se deschide robinetul pentru a nu mai avea presiune pe teava;
- se sterge de apa teava din zona cu problema;
- se marcheaza cat de cat cu creionul dermatograf zona cu fisura, la cativa mm de gaura;
- se taie 10-15 cm de scoci pe care se prelinge o dara de superglue cat mai centrat (np, se intinde singura prin presare);
- se infasoara banda de scoci cu superglue pe ea peste zona fisurata (la 15 cm ajunge chiar pentru o infasurare de 2-3 ori).
- se face o rugaciune la zeul/zeii favoriti (in funcrie de religie sau opriuni politice - caz concret: google).

Trucruri lipire rapida teava pexal:
- am citit undeva pe google (de asta am recomandat rugaciunea la acest "mentor") ca pentru o lipire eficienta cu adeziv gen superglue este necesara totusi o mica-mica umiditate in zona de contact (testat si in alte cazuri
anterioare - a mers);
- nu am reusit sa desfac capacul de la tubul de superglue: drept urmare l-am taiat definitiv si am aplicat 3-4 straturi de banda adeziva ca tot urma sa se intareasca singur.

Concluzii:
Concluzie 1.
Cea mai mare problema: marcarea zonei fisurate. Daca nu aveti permanent marker (utilizat de regula de oamenii din tehnologia informatiei), daca tot sunteti la baie, puteti utiliza un creion dermatograf sau chiar ruj.

De aici obligatoriu necesar actualizarea istoriei.

Cine nu are batrani, sa si cumpere devine Cine nu are prietena/sotie, sa-i pastreze macar creionul dermatograf.

Concluzie 2:
Si ca sa aveti ce sa-i pastrati... in momentul in care faceti cumparaturi pe un magazin online de
cosmetice
, orientati-va la produse care ar putea sa va ajute si in aplicatii tehnice, gen reparatii casa si gradina.

Succesuri
ps: Foto: no foto. Am utilizat prea multe straturi de scoci, asa ca nu arata frumos, dar sper sa tina macar o saptamana

20 februarie 2010

Femei minuni

CELE 4 MINUNI ALE FEMEII : 

1. Se uda fara sa intre in apa
2. Sangereaza fara sa se taie
3. Dau lapte fara sa pasca
4. Vorbesc fara sa fie intrebate...!

Via neogen chinezoaica :)

17 februarie 2010

Otevisme in retelele sociale | Retele sociale sub acoperire

Un articol interesant pe tema ultimelor trenduri razboaie, strategii, inovatii si tehnologii citit pe versiunea online business magazin.

Ce intereseaza aici:

Ora la care s-a trimis newsletterul. "Perfect pentru familia mea" ca targetare a unui segment specializat de cititori.

"reteaua... care n-a dat nici ea rezultatele scontate" - teste facute in retelele sociale care deruteaza in veselie enduserul final: compania interesata in achizitionare de publicitate sau dezvoltare a unei strategii in reteaua sociala respectiva. Sa nu uitam aici raposatul 360 yahoo care a trecut in zona de socializare dezvoltand oarecum vechile profile yahoo.

"problema imprietenirii online exact cum fac si celelalte retele deja existente: permite formarea unei comunitati ai carei membri sa interactioneze" - Deci cam acelasi lucru: dezvolta-te si in reteaua mea, trimite link (extern) si la reteaua mea :) Efectele le vezi peste ani, daca se obtin rezultatele scontate :)

De documentat pe tonele de gigabiti pe tema "valoroaselor linkuri" indirecte, uneori pe nofollow, din majoritatea retelelor sociale, cu exemplificare concreta twitter si facebook despre care tocmai am scris, cand aminteam de prezentul articol.

Strictly dpv SEO - cam frectie, dar de notat in aceasta afirmatie ca nu e exlclus sa am ceva ochelari de cal, din cauza targetarii activitatii strict pe activitati de search engine optimisation (SEO).

Ce mi-a placut in articolul de pe  www.businessmagazin.ro:

Google incepe lupta cu Facebook si Twitter

"...Google nu se lasa. Dupa mai multe incercari esuate de a se face remarcat in zona retelelor sociale, proprietarul celui mai mare motor de cautare din lume pariaza acum pe serviciul Buzz pentru a castiga din terenul pierdut... "

".. "Este un atac direct la adresa retelelor sociale, in general, si a Facebook in particular", spune Jeremiah Owyang, analist specializat in social media in cadrul companiei americane de consultanta Altimeter Group. Facebook si Twitter sunt primele nume care vin in minte drept termen de comparatie pentru Buzz, cel mai nou serviciu lansat saptamana trecuta de Google - o retea integrata in paginile Gmail, conceputa in incercarea companiei de a-si gasi totusi locul in piata socializarii pe internet. Buzz vine dupa semiesecul Orkut, reteaua lansata in 2004, care a devenit populara doar intr-un numar destul de restrans de tari, in special in Brazilia, si dupa achizitia Jaiku, un rival al Twitter, care n-a dat nici ea rezultatele scontate..." - tone de cuvinte noi,
actiuni care tin deja de istorie al caror studiu rapesc timp important unei companii noi interesate in actiuni si campanii publicitare.

"In linii mari, Buzz pune problema imprietenirii online exact cum fac si celelalte retele deja existente: permite formarea unei comunitati ai carei membri sa interactioneze pe paginile serviciului, sa vada pozele si clipurile
video ale prietenilor si sa faca schimb de link-uri cu informatii de pe internet."

"Gmail a fost dintotdeauna o uriasa retea sociala sub acoperire" :) Tare rau :) Subiect de discutat si la OTV pe tema marilor conspiratii internationale? Pacat ca nu au audienta targetata pe it.

"Serviciul face legatura intre viata personala si cea profesionala" - interesant, dar daca iar e ceva test, alta actiune sub acoperire?

Urez succesuri celor intersati in recalcularea strategiilor de publicitate online in viitoarea retea sociala.

Amuzament in vanzarile online

Pe timpul lui Ceausescu am fost educati in spiritul policalificarii. Adica si alte aptitudini colaterale, menite sa ajute direct sau indirect la realizarea targetului companiei, organizatie, asociatiei...


Cu regret am remarcat ochelarii de cal. Adica omul isi face strict taskurile pe care a fost instruit, fara sa gandeasca, asemeni unui robot. Exact, fara sa gandeasca, chiar daca primeste informatie de valoare, informatie capabila sa ajute in cazul de fata vanzarile, pt ca de vanzari vorbim.

Pe concret, ma suna o fatuca de la un magazin online de la care am mai cumparat ca sa ma anunte ca am primit un premiu. Si partea jalnica: premiu daca mai cumpar nu stiu ce, in cazul de fata un cupon de reduceri.

Din respect pt timpul ei incerc sa-i explic ca e vorba doar de un magazin online si ca eu vad prin natura meseriei cateva sute de magazine online, specializate pe cel putin 13 cartegorii principale de produse.

Adica daca vrea sa-si ajute firma eficient, sa-si noteze linkul de inregistrare gratuit si sa-l trimita departamentului care se ocupa de zona asta, asa cum deja s-a publicat pe Asociatia pt Tehnologie si Internet: despre SNEC.

Dar ea nu si nu, 100% neinteresata de ceea ce intr-adevar era o oportunitate, vazand in fata ochilor doar faptul ca trebuie sa ma conviga la telefon sa cumpar acel cupon si cu rugamintea de a mai intra pe magazinul online.

La faza asta ... aproape mi-a venit sa rad pentru faptul ca tanara domnita nu constientiza ca la ora actuala vorbim de peste 1000 magazine online active care merita vazute.

In plus... nu prea ma incanta ideea de fidelizare: Prefer sa cumpar online si de la alte magazine care ofera acelasi produs la preturi asemanatoare.

Stiu cat de mult se bucura un magazin care nu prea vinde cand ii apare in status inca o comanda, fie ea cat de mica.

Cu ocazia aceasta tin sa-i multumesc lui Claudiu, alias "baiatul cu situl" (alta lipsa de documentare, alti ochelari de cal) pentru grupul yahoo de comert electronic recomandat.

Un grup super activ in care am fost acceptat de cateva zile. Nume cunoscute, oameni noi, discutii interesante pe zona de comert electronic.

Deci cine vrea sa vanda... poate face mai mult decat sa plateasca o domnita sa insiste aiurea la telefon :) sau macar sa o reprogrameze sa aduca si informatie utila departamentului care se ocupa de strategiile de dezvoltare.

Cuvantul magic? EFICIENTA! 

Cica o sa revina cu un telefon de paste. Cred ca (daca voi avea timp) o voi redirecta pe telefonul cu cartela ca sa imi faca minute :)


Ca idee finala, de la acel magazin online cu siguranta nu mai cumpar :)

Motiv?
M-a pacalit: A zis ca am primit un premiu. Fara sa cumpar si cuponul insa nu-l primesc :)

Deci adio premiu. Dar si adio magazin.

Activitate ciudata pe twitter

Dimineata excelenta, urme de zapada care lasa locul primilor ghiocei din 2010, cafea amigo la greu...

Deschid masina de facut bani (pc personal, laptop, notebook sau orice scula capabila sa comunice prin reteaua internet) si via yahoo messenger vad o urma de stire proaspata in care business magazin anunta ca google porneste razboiul impotriva twitter si facebook.

Cu gandul sa vad stirea, in mail gasesc un "fan" al unui amic ce ma rugase insistent sa-i fac un cont pe twitter., din ratiuni de testare a efectelor microbloggingului in comertul electronic.

Nota: nu am descoperit inca beneficiile si nu e specializarea mea, deci un nu hotarat, mai putin pt prieteni.

Asa ca ma bucur sa vad ca in 12 ore amicul meu deja are un fan, anuntat pe email.

Intru sa vad cine e asa de interesat si ... adio sperante, ca sa nu mai zic extra ciudatenie:

Hold up!

Sorry, the profile you were trying to view has been suspended due to strange activity

Aham. Acum de studiat activitatile ciudate de pe twitter... tehnici, sfaturi la greu.... in conditiile in care si asa exista prea putina documentatie pe zona de black seo.

Deci raman la concluzia ca nu se justifica genul de comunicare gen microblog.