16 octombrie 2009

Sudura dupa 21 de ani

Cica din liceu mi-s sudor, probabil ar fi trebuit sa-mi iau diploma daca nu dadea revolutia in noi fix in clasa 12-a.

Mai exact, cam de atunci nu am mai sudat deloc, orele de atelier nefiind obligatorii + ca pe vremea aia ma lovise tare electronica. Tot curent electric, alt voltaj, alt amperaj.

Deci azi am sudat cu un aparat de sudura din comert. Nu facui poze ca ma fac de ras.

Ca procedura, inevitabil tre sa strici ceva electrozi si material pana fie inveti, fie iti amintesti (cazul meu).

Aspecte de avut in vedere la sudura electrica:
- de preferat sa ai un flex ca sa tai sau sa vezi exact ce minuni ai facut
- de retinut importanta pregatirii rosturilor (in v, dreptunghi-lateral), rosturile fiind zona de imbinare a materialelor de sudat
- nu mai are sens sa zic ca nu tre sa fie rugina/vopsea macar in zonele unde se va suda (suprapus, lateral, evident si pozitia - orizontal, vertical, plafon)
- pentru incepatori: merita indepartata rugina inainte sa prindeti clestele pentru masa, altfel te miri de ce nu face scanteie
- nu in ultimur rand, reglajul amperajului in functie de diametrul electrodului si ce vreti sa faceti: sudati sau taiati.
- dupa sudura, zgura se bate bine cu ciocan de metal si vedeti ce minuni au iesit, fiind ok si scula mixata ciocan/perie de sarma cu care vin aparatele de sudura din comert (supermaket, nu neaparat magazine specializate).

Succesuri :)

Ca era sa uit: Cine vrea si poze, tot pe aceeasi tema: douamaini.ro -  Cum sa sudezi

Niciun comentariu: