29 ianuarie 2008

De la carnati la varza murata


Am scris ieri articolul despre Varza murata online pentru www.underclick.ro
articol website underclick
Aici e continuarea, bucuria gastronomica si posibilitatile de dezvoltare ale acestui produs murat care mi-a placut in draci:
Step 1
Inca din prima seara am mancat juma de kil de varza murata goala, bag sama ca aveam carente, ori chiar a fost buna rau.
Step 2
In a doua seara, am zis sa incerc o salata.
Deci:
Se taie marunt cam pentru o masa normala, ceva mai mare decat varza nemurata.
Se piseaza 2 catei de usturoi zdraveni, si se maruntesc alti doi.
Se marunteste o mana generoasa de patrunjel.
Se amesteca totul si se lasa 5-10 minute la rece sa se patrunda aromele.
Se inchide usa si se mananca repede ca iese ceva prea bun de impartit cu cineva.
Nota: nu stiu daca am re-descoperit o reteta consacrata, daca apartine vreunei regiuni autohtone sau vreunei alte tari, dar e buna si e facuta cu simt, din imaginatie.
Step 3
Maine iau alta varza murata ca vreau sa incerc varza calita cu coleasa si carnati afumati.
Vineri: fasole de post cu... varza murata.
End Step.
O faza amuzanta cu amicul meu de la MyMman.ro, nea patronul de la Cadouri pentru barbati.
Logo-ul lui este "Cadouri speciale pentru barbatii cu stil".
I-am propus o rebranduire, prin adaugarea produsului "Zeama de varza pentru barbatii cu stil, un cadou cu adevarat special".
Dar bag sama ca zeama de varza e un produs cu adevarat de lux, pe care putini comercianti isi permit sa-l aduca pe piata.
Tare Slovacia, mi-au placut si la faza asta. Pemul ramane pem.
MyMan, adu-l pe .ro :) Nu de altceva, dar imi plac cadourile tale.
Nota: Slovacia e parte din fosta Cehoslovacie, daca retin bine. In zona Orsova Mehedinti, noi numim "pemi" pe ceho-slovaci. Stiam eu ca pemul Edy Stica gateste bine
Website Paste 2005 facut cu generatorul Enersoft SiteGenWiz Freeware Edition, care e sensibil la browsere
similar si in satele din apropierea Orsovei, Baia Noua si Eibenthal, dar chiar online nu ma asteptam sa-i vad.
Hint politic pentru cei "de ales":
Promit iar (public) sa votez cu politicienii care in campania electorala dau scris/fac lege ca aduc zeama de varza in supermarketurile romanesti, la raionul de bauturi racoritoare.
Hai mai nene ca nu e greu: asa cum au reusit sa aduca altii sucul de rosii, cat de greu e sa vina si zeama de varza? Dar nu ca inlocuitor, ci ca optiune, alaturi de gama "cola" si alte bauturi racoritoare mai mult sau mai putin naturale.
Bors am inteles ca este, dar nu prea stiu ce e bors si cum se manipuleaza. La noi la tara la Banat nu se folosea.
Sa aveti pofta.
Sorin

3 comentarii:

Margutza spunea...

La noi la tara la Banat nu se foloseste BORS:D
ca doar

sorin frumuseanu spunea...

pe bune, in măgrini nu se folosea

Lisa Greta spunea...

..."varza murata blog ", ei bine, mi-ai facut o pofta de varza murata, ce sa-ti povestesc...