8 decembrie 2007

Sfat pentru gospodine

Bonus pentru gospodine la Ziua Femeii.


Nu in ideea de a va impresiona partenerul cu abilitatile de gospodina, ci in ideea de sanatate, ca stiu ca puteti mai mult.


Timp executie reteta:

M-am pus sa gatesc pe la 23:30 si am terminat la 01:42.

Meniu: 

3 pulpe de pui, din care initial am facut o supica cu taitei. Bonus: jumate din morcov la inceput, mai mare, restul mult mai marunt, dupa adaugarea taiteilor. Doar dupa oprirea aragazului, la 5 minute, adaugati si patrunnjelul, in ideea ca distrugeti mai putine vitamine. Tulpina de la patrunjel, mai groasa, se poate adauga si in timp ce fierb taiteii. Asa gatesc de ceva timp si nu regret.

Garnitura pilaf

Nu stiu cum se face (pe bune) dar va dau reteta mea:

Adaug orez in apa clocotita, cu 4-6 boabe de piper si oarece sare de bucatarie.

Separat pun la prajit cat mai multa ceapa impreuna cu ... (bonus) morcov ras mare, vegeta sau similar si boia. Clar ca multe vitamine se distrug, dar se presupune ca le luam din morcovul din supa, mizand aici pe sarurile minerale din morcov dar si gust.

Dupa ce se ia de pe foc prajeala, se adauga peste orezul aproape fiert unde se mai lasa putin. Dupa ce orez e gata, se mai adauga cu simt o ceapa tocata marunt marunt, care se topeste singura. Si chiar daca se mai simte ceva, oricum e buna, ca doar e ceapa.

Uneori mai pun si usturoi, tot dupa ce se ia de pe foc, dar azi am uitat

Pofta buna

4 comentarii:

luminita spunea...

e intr-adevar un mod original de a face pilaf. ma refer la faptul ca fierbi orezul separat de legume. tratarea termica a legumelor distruge intr-adevar o parte din vitamine, dar releva alte calitati ale lor, precum zici.deci nu gati cu gindul doar la vitamine, organismul are nevoie si de alte alea. ceapa, indiferent de cit e marunt e taiata, are nevoie de timp ca sa se faca...cind am sa incerc sa fac orezul precum zici, cre c'am sa pun ceapa verde la final. si mie mi se intimpla sa pun usturoi( in functie de legumele care insotesc mai departe orezul), dar il prajesc impreuna cu ceapa si orezul (si celelalte), apoi pun zeama de carne in care sa fiarba toate...da io nu-s asa originala ca tine;);););)
sa-ti fie de bine!

sorin frumuseanu spunea...

"de alte alea" ? banuiesc ca nu la cafea si tigari te referi, ca ii dau si suplimente din astea.
de unde ceapa verde? nu stiam ca se pune, dar daca vad, promit sa incerc.
prajesti usturoiul? prin fierbere/prajire se distrug multe chestii necesare la reglare colesterol.
zeama de carne inseamna supa?
Mi-a fost lene sa postez si "revelatie 2". Mai aveam de lucru la un proiect personal si m-am pus sa fac paine de casa. Mi-a reusit ca niciodata. Ambele si painea si proiectul.

Flori Iuhas spunea...

categoric mai bună decât niÅŸte prezumtive savarine... Cred... că întrebări am cu miile...

Anonim spunea...

Elena..
Eu personal fac pilaf cam asa;calesc ceapa taiata fin si ardeiul,[morcov nu pun],ciuperci ,si apoi adaug orezul dupa ce l-am spalat in prealabil. sia daug dincand in cand apa calduta,sau cum zici ,zeama d e la carne sau legume.,pana c e se umfla.
Dupa ce este gata calesc niste carne taiata suvite si condimentez sid au totul al cuptor..

oricum e interesant si cum faci tu,cu usturoi,nu am incercat pana acum.